• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ?

Lesteir

New member
Hoi,

Ik heb vraagje of mijn mcp350 pompje voldoende sterk is voor rad480+rad120+mobo+cpu en 1 gpu.
ik heb dit pompje al eventjes in bezit en vind deze super stil wat toch wel belangrijk is voor me.

groetn
Lester
 
90graden fittingen gaat niet uitmaken is eerder een fabeltje :)

mocht dit gewoon in een gemiddelde behuizing gaan gaat een mcp350 dit zeker wel rondkrijgen :)

Oh en dat 120 radje gewoon weglaten, dat gaat niks toevoegen op restrictie na (ookal is een rad niet echt restrictie gevoelig, maar wel weer ongv 200ml vloeistof erbij) dat gaat weer tenkoste van je pomp :)
 
Lijkt me een beetje aan de zwakke kant. Welke blokken heb je allemaal op je moederbord nog zitten? Welk cpu en gpu blok heb je?
En gebruik je verder nog 90gr fittingen?

mobo blokken zijn van EK voor asus rampage 4, de xspc raystorm voor de cpu en als graka een evga 680 hydro copper.

90graden fittingen gaat niet uitmaken is eerder een fabeltje :)

mocht dit gewoon in een gemiddelde behuizing gaan gaat een mcp350 dit zeker wel rondkrijgen :)

Oh en dat 120 radje gewoon weglaten, dat gaat niks toevoegen op restrictie na (ookal is een rad niet echt restrictie gevoelig, maar wel weer ongv 200ml vloeistof erbij) dat gaat weer tenkoste van je pomp :)

behuizing is tj 11. Het 120 radje zit er nog niet bij. maar ga ik wel bestellen om de slangen in mijn opzicht wat mooier te krijgen rond de cpu blok.
Nu is de pomp een mcp35x2 maar die maakt toch wel wat herrie zelfs op lage standen vind ik. Meer trilt gelijk zot en ik had al ergens gelezen dat je deze niet op foam mocht zetten door de warmte ie maakt.
 
Koop de deze:
http://www.highflow.nl/pompen/laing...en/swiftech-mcp35x2-heat-sink-mcp35x2-hs.html

Daaronder kan je rubberen voetjes creeren :) en dan heb je 2 vliegen in 1 klap ;)

Die pomp die je nu heb is 2x zo goed als een mcp350! ik draai ook dagelijks met 2x355 en heb er 0,0 problemen mee :S! ze draaien beide wel op 7.5 volt ;) op 12 volt gaan ze indd wat geluid maken :)

MCP35X2-HS-ASSYX600.jpg
 
De heatsink had ik ook al in gedachten maar dat gaat niet passen waar de pomp nu staat in case, onderaan. Ofwel mijn push/pull weghalen van de rad, dan gaat het wel moeten passen.
De rubbertjes op die heatsink zien er zo wat bagger uit en heb niet echt een review gevonden op het internet over de heatsink.
 
Meer trilt gelijk zot en ik had al ergens gelezen dat je deze niet op foam mocht zetten door de warmte ie maakt.
Vandaar dus eerst de heatsink ertussen.

De rubbertjes op die heatsink zien er zo wat bagger uit.
Kan zijn dat de rubbertjes er bagger uit zien, maar het zal zeker gaan werken. De trillingen die hij maakt, geeft hij door aan de behuizing. Enige wat daartegen helpt is om de pomp en case te ontkoppelen (dus geen harde verbinding, of los neerplaatsen).
 
Vandaar dus eerst de heatsink ertussen.


Kan zijn dat de rubbertjes er bagger uit zien, maar het zal zeker gaan werken. De trillingen die hij maakt, geeft hij door aan de behuizing. Enige wat daartegen helpt is om de pomp en case te ontkoppelen (dus geen harde verbinding, of los neerplaatsen).

Hoe bedoel je juist met ontkoppelen, als ik de heatsink zou gebruiken dan is het toch voldoende door de rubbertjes op de bodem van de case te laten rusten.
nu zitten de bijgeleverde pads onder pomp en die dan tegen de case en maakt toch wel wat lawaai
 
de megeleverde pads nadeel van dat is dat het 1 groot gedeelte is en dus 1 vast punt is waardoor en trillingen overgaan :)

met 4 pootjes en rubber heb je dus maar 4 kleine puntjes waardoor alle trillingen worden opgevangen ipv worden doorgegeven :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D3T0X Is de DDC1-MCP350 sterk genoeg voor loop met 2x240 rad? Waterkoeling 1
Arniebomba Laing DDC-1RT (plus) / MCP350 / MCP355 genoeg? Waterkoeling 37
Freddy Laing DDC 10-18W/MCP350/MCP355 PWM repair/upgrade PCB w/LED SMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S MCP350 laten werken op 7volt Waterkoeling 2
S Regelen Laing MCP350 pomp Waterkoeling 4
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
alain-s [VERKOCHT] Pomp MCP350 + EK DDC Top V2 Verkocht 1
S Swiftech MCP350 pomp maakt zoemend geluid. Waterkoeling 8
zat0x MCP350 Pomp: Niet tevreden over de geluidsproductie Waterkoeling 15
DGM [VERKOCHT] MCP350 + EK-DDC X-TOP Rev.2 Acetal Verkocht 4
Cygnitr0n [VERKOCHT] MCP350 + XSPC Acrylic Top Verkocht 9
thiesggb [VERKOCHT] Swiftech mcp350 met EK ddc acetal top Verkocht 4
dio laing mcp350 pomp maakt herrie Waterkoeling 3
thiesggb [INACTIVE] XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir TWO / Laing DDC-1 MCP350 12V Verkocht 3
B [VERKOCHT] Swiftech MCP350 + XSPC Acrylic Verkocht 9
Bullus [VERKOCHT] DDC-Tops/MCP350/Eheim 600 station Verkocht 12
R Gaat dit mod trucje nog op? (MCP350 --> MCP355) Waterkoeling 4
A Aqua-Computer Aquaero met MCP350/MCP355/DDC pompen? Waterkoeling 11
I Laing DDC-1 MCP350 brom Waterkoeling 17
D Laing / swiftech DCC-1 MCP350 vs Laing / swiftech DCC-1plus MCP355 Waterkoeling 6
W CPU Temps met TFC Quad, Ultra Kaze Fans en MCP350 Waterkoeling 16
Baloo.be Problemen met Swiftech MCP355/MCP350 pomp Waterkoeling 116
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
TYPHOON Pomp krachtig genoeg? Advies Waterkoeling Setup 3
D Resorator 1 i.b genomen ...niet genoeg koeling...Radiator i.c.m. genoeg flow ??? Waterkoeling 1
D Old school waterkoeling niet effectief genoeg...help. Waterkoeling 3
djwesz11 Genoeg RAD oppervlak? Waterkoeling 9
D Corsair 760i PSU genoeg voor 2x GTX780? NVIDIA 0
N Cross Desk, glas sterk genoeg voor Eyefinity monitor set (45kg)? Cases en Modding 6
T swiftech apogee drive II sterk genoeg of niet? Waterkoeling 11
Hightower psu tagan piperock 800watt genoeg voor de evga 770 sc gtx Electronica 4
E X2O 750 Dual bay pump/res genoeg voor 240 + 360 radiator Waterkoeling 2
Adam Vandervorst Te kleine fitting ? Genoeg flow ? Advies Waterkoeling Setup 2
R Één pomp genoeg? Waterkoeling 10
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
T Pomp genoeg voor.... Waterkoeling 4
M is een RAD240 van EK genoeg ? Waterkoeling 3
chicken 850watt genoeg voor mijn systeem? Hardware & Software 4
mukkel 240mm Rad genoeg? Waterkoeling 5
D Is deze set goed genoeg voor mijn 1090T? Advies Waterkoeling Setup 2
Dustyrick Genoeg Watt Hardware & Software 13
Dustyrick Scythe Setsugen goed genoeg voor ATI HD4890? Overige Koeling 26
F is mijn voeding zwaar genoeg? Hardware & Software 13
D Is eenmaal een 240 rad genoeg voor mijn setup ? Waterkoeling 3
N 360 radiator genoeg voor i5 750 en 2x HD5850? Waterkoeling 1
M 2 MCP655's of 1 genoeg voor grote single loop? Waterkoeling 4
R D5/MCP655 Pomp krachtig genoeg voor 2x GTX480, CPU, Chipset, RX360, BI GTX240? Waterkoeling 14
N Genoeg Flow? Waterkoeling 6
B advies, heb ik genoeg koelvermogen Waterkoeling 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan