• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

mobo-cpu-ram probleem

Raf

New member
Vandaag wilde ik mijn windows 7 64bit opnieuw installeren, maar na een paar reboots van windows wilt de pc niet meer booten, ik kan alleen nog booten als ik 5 tot 10 seconden de power button van de pc of mobo in hou.
Als ik de power butten van de case of mobo gewoon indruk gaat alles aan en ook meteen weer uit.
Als ik een verandering in mijn bios 1 of 2 maak dan reboot hij maar ofwel valt hij meteen uit of probeert hij het nog eens voor 1 seconde of blijven de fans van de case en cpu draaien , maar boot hij niet voor de bios.
Soms blijft de led van dram branden ( onder de 24 pin power aansluitng) en soms brand er geen led als hij niet boot.
De pc heeft een goede 3 weken 100% gedraaid tot ik bsod van kaspersky 2011 en intel lan controller kreeg , er waren ook bsod bij waar gewoon uncorrecteble hardwair failer bij stond.
Ook gaat het licht van mijn start en reset button op het mobo soms heel snel aan en uit terwijl de voedings schakelaar op uit staat.
Is nu mij mobo, geheugen of cpu kapot?
Bij voorbaat dank voor de hulp.

ASUS Rampage III Extreme (BIOS 1005)/ Intel Core i7 950/ Thermalright Ultra-120 eXtreme / Corsair CMT6GX3M3A2000C8 /palit Gtx 260 sonic/ Samsung 320Gb+ 1tb sata-2 / Creative X-Fi Extreem Music 7.1 Sound Card / SamsungSH-S223Q+ Card Reader 54 in 1 / Be-Quiet P8 1200W PSU / Thermaltake Xaser VI VG4000BWS / Samsung 2233rz monitor / Creative 7.1 T7700 Speakers
 
Laatst bewerkt:
Raar, na alle interne en externe usb en sata kabels te hebben losgemaakt , blijft het probleem.
Maar het mooie is, verwijder ik de soundkaart, start hij en boot hij of er niks gebeurd is, eens wat gespeeld in de bios voor hem telkens laten te booten , geen probleem, soundkaart terug ingebouwd , weer geen probleem.
Volgens mij is ofwel 1.11v voor de norhtbridge teweinig als men gpu en soundkaart heeft ingebouwd, of het mobo heeft een probleem met de pci-e en pci slot als men de pc vaak moet opstarten met windows installatie met de drivers.
Ga morgen eens een nieuwe instal doen en de norhtbridge eens 1.15v spenderen en kijken of het probleem terug komt.
 
Bedankt, voor de tip, had de introductie post niet gezien, zal deze eens invullen als ik wat meer tijd heb.
Het geheugen werkt foutloos, is apart en als set getest op mijn rampage III onder prime blend 12 uur op 1866mhz cl 6-9-7-21 2n stabil en 10 uur memtest:041:, voeding is ook ok, daar het probleem zich ook voordoet met een Be-quiet p6 1000w.
Het probleem is ondertussen opgelost, na de ioh voltage op 1.16v te hebben gezet geen probleem meer met standaard clocks.:pray
De norhtbridge chip heeft op dit mobo iets meer nodig als de standaard 1.11v, bij overklokken heeft hij zelfs 1.26 nodig om geen problemen te hebben met de x-fi en gtx260.:eusa_doh:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
NAVYVIPER [CLOSED] cpu+mobo+gpu+ram Gesloten 1
Legendary1985 [REFUSED] CPU, Mobo en RAM Verkocht 1
Sw333t [Gezocht] Core i3 cpu, mobo + 4gb ram Gevonden 0
F [VERKOCHT] TKA-Mobo-Cpu-Ram Verkocht 7
H mobo/cpu/ram 500 euro max? Hardware & Software 9
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
Dark-NighT [CLOSED] Mobo + cpu + memory + blocks Gesloten 3
NAVYVIPER [GEVONDEN] mobo+cpu+gpu Gevonden 1
J [CLOSED] Cpu + mobo + cpu Gesloten 8
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
D [GEVONDEN] mobo+cpu+memory Gevonden 3
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
D [VERKOCHT] cpu+mobo+memory Verkocht 9
D [CLOSED] 7900GTO - 8800GTS - P5Nmx mobo asus- c2duo cpu - 2 gig memory Gesloten 0
C [GEVONDEN] I3 CPU + M-atx mobo Gevonden 1
LightStar [IN-ACTIVE] Mobo - CPU - MEM - Case Verkocht 7
Harjo Mobo cpu werkgeheugen Gesloten 1
Sw333t Waarde Asus AM3 mobo + AMD cpu Gesloten 1
Lqd [REFUSED] CPU + Cooler, Mobo + Cooler, Mem + Cooler, GPU + Cooler +res +fittingen Verkocht 11
Killerbee Waarde van Mobo,CPU en geheugen (1156) Gesloten 6
Oli4v [INACTIVE] OCZ Platinum 4GB kit PC8500, mobo, cpu Gevonden 4
M 2 CPU fans op mobo CPU_Fan aansluiting? Hardware & Software 3
Fedmas Upgrade mobo,psu cpu (1156). Hardware & Software 6
glowfisch Waterkoeling i7 965 Extreme, Rampage II Gene (cpu/mobo.) Advies Waterkoeling Setup 23
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Mobomonster88 Mobo's Foggybox 2.0 Gallery & Build Logs 15
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Hightower Dimastech mobo tray eatx Cases en Modding 2
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
C Gigabyte mobo & GEIL memory Hardware & Software 4
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
A mobo + memory watergekoeld? Waterkoeling 5
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
C P45 ddr3 1600 mobo Hardware & Software 8
Traxtorm Mobo defect? Problemen & Oplossingen 10
G Waterblock GPU en mobo Waterkoeling 0
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
Mobomonster Mobo's Foggybox Gallery & Build Logs 29
john Vermogen PWM fan aansluiting op Mobo? Overige Koeling 3
C [IN-ACTIVE] ITX mobo S1156 Gevonden 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan