• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

mobo/cpu/ram 500 euro max?

HailBaal

Junior Member
goedendag,

Wat raden jullie aan voor maximaal 500 euro? (vind dat eigenlijk nog veel maarja)

nodig:

Mobo
Ram
CPU

ik wil graag intel en als het kan crossfire ondersteuning. moet er wel mee kunnen overklokken en het liefst niet bizar dure blokken voor nb/sb als het even kan :p moet wel leuk blijven.
 
i5 750
Asus Maximus III Gene
Kingston Valueram 2x2gb

Wees is wat duidelijker, wat bedoel je met blokken voor nb/sb? Waterblocks of ... ?
Overklokken kan met vrijwel elke processor, maar dan moet je zowiezo voor betere koeling kijken, Scythe Mugen 2 kun je erbij doen bijv.
 
i5 750
Asus Maximus III Gene
Kingston Valueram 2x2gb

Wees is wat duidelijker, wat bedoel je met blokken voor nb/sb? Waterblocks of ... ?
Overklokken kan met vrijwel elke processor, maar dan moet je zowiezo voor betere koeling kijken, Scythe Mugen 2 kun je erbij doen bijv.

beetje druk geweest vandaar de late reactie.

Ik heb op mijn oude mobo voor iets van 100 euro aan waterblokken zitten om deze koel te houden. Als het even kan wil ik niet dat dit helemaal de spuitgaten uit gaat lopen.

Het is wel echt mijn bedoeling om waterkoeling te gebruiken. Heb er veel geld in zitten en ik wil het ook blijven gebruiken. Ik vind het echt machtig.

Added after 39 minutes:

ik dacht dat het beter was om voor een i7 te gaan.

nou snap ik er niets meer van met de sockets van intel. ze hebben het erg lastig gemaakt in mijn ogen.

core naam proc - cpu score - prijs - socket
core i7 930 - 5827 - 270 euro - 1366
core i7 920 - 5578 - 210 euro - 1366
core i7 860 - 5524 - 237 euro - 1156
core i5 750 - 4198 - 184 euro - 1156

dan word het winkelmandje met een 860 zo:

Azerty

505 euro maar als ik deze volgende maand kan betalen zal dit al goedkoper zijn.

zou dit een betere optie zijn (i7 860) dan de eerste aangegeven (i5 750)? werkt dit ook goed samen?

Ik heb geen ervaring met MSI moederborden. is het "beter" of "slechter" dan het asus maximus 3 gene moederbord? ik zie zelf niet echt veel verschil behalve de geluidskaart. kan zijn dat ik iets over het hoofd zie. zie daarom ook niet echt in waarom het asus mobo zoveel duurder is. is deze beter in overclocken?

na de core2duo's is intel in mijn ogen nogal vaag geworden. er zijn teveel sockets en teveel chipsets. ik kom er niet meer uit :S
 
Laatst bewerkt:
De sockets zijn toch wel te begrijpen? De 860 is ook een optie, maar dan zou ik zowiezo geen MSI mobo halen als je wilt gaan overklokken.
Heb er helaas zelf ervaring mee dat de MSI mobo's niet veel kunnen hebben.

Ik was mijn i7 920 aan het overklokken en zat nog onder de 68 graden (geen reden voor het mobo om te failen dus..), maar toen viel tie uit en stond er "Overclock failure", BIOS moeten resetten dus. Toen ben ik op google gaan zoeken en het bleek dat er meer mensen met een MSI mobo problemen krijgen tijdens het overklokken.
Als je alles op stock draait is er niks mis mee!
Mijn broertje daarentegen heeft een Asus P6T SE voor zijn 920, en die kan het wel aan ;)

Wat voor systeem heb je nu dan? Goed kijken of de waterblokken wel op je nieuwe mobo kunnen ;)
 
nou ik heb nu een defect systeem.

heb een EVGA N68 (680i) mobo met een E6600 proc. blok van de N68 zullen nooit gaan passen denk ik. dank je voor de tip, ik ga dan niet voor het MSI mobo. Wil wel een beetje kunnen overclocken.
 
Als je voor een 1156 socket wilt gaan raad ik je juist wel een MSI bordje aan .

Ik zelf draai nu op het moment :

core I5 750

Msi p55 Gd65 (kan ver gaan met overclocken ) zoals mem 2133 mhz ect ect het is ook ontworpen voor de OC .

Als je dan voor een MSI bordje gaat pak je dan wel de MSI P55 GD80 die is net wat beter op aantal plekjes dan mijn Gd65, IMO zijn die bordjes weinig geld en veel prestatie
 
OMG msi niet goed met overclocken? Ja. de bordjes van vroeger misschien.
Er zijn al veel records mee gehaald, waaronder toen ook het wereldrecord voor amd. Met msi moederbord ;)

Sommige mensen denken dat ze slecht zijn, omdat anus vroeger beter overclockte dan msi, en ze dus bij asus bleven hangen..

Msi heeft echt supermooie bordjes voor een scherpe prijs, bomvol features en overclockinstellingen. Ik heb zelf een GD70:055::055:

Maarja, gezien het prijsverschil zou ik echt voor msi gaan, je cpu is eerder een bottleneck dan je moederbord ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
NAVYVIPER [CLOSED] cpu+mobo+gpu+ram Gesloten 1
Legendary1985 [REFUSED] CPU, Mobo en RAM Verkocht 1
Sw333t [Gezocht] Core i3 cpu, mobo + 4gb ram Gevonden 0
F [VERKOCHT] TKA-Mobo-Cpu-Ram Verkocht 7
Raf mobo-cpu-ram probleem Hardware & Software 7
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
D [VERKOCHT] up/downgrade set(je) mobo-cpu-memory-cooler Verkocht 1
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
Dark-NighT [CLOSED] Mobo + cpu + memory + blocks Gesloten 3
NAVYVIPER [GEVONDEN] mobo+cpu+gpu Gevonden 1
J [CLOSED] Cpu + mobo + cpu Gesloten 8
L MCP350 genoeg voor rad480+rad120+mobo+cpu+gpu ? Waterkoeling 14
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
D [GEVONDEN] mobo+cpu+memory Gevonden 3
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
D [VERKOCHT] cpu+mobo+memory Verkocht 9
D [CLOSED] 7900GTO - 8800GTS - P5Nmx mobo asus- c2duo cpu - 2 gig memory Gesloten 0
C [GEVONDEN] I3 CPU + M-atx mobo Gevonden 1
LightStar [IN-ACTIVE] Mobo - CPU - MEM - Case Verkocht 7
Harjo Mobo cpu werkgeheugen Gesloten 1
Sw333t Waarde Asus AM3 mobo + AMD cpu Gesloten 1
Lqd [REFUSED] CPU + Cooler, Mobo + Cooler, Mem + Cooler, GPU + Cooler +res +fittingen Verkocht 11
Killerbee Waarde van Mobo,CPU en geheugen (1156) Gesloten 6
Oli4v [INACTIVE] OCZ Platinum 4GB kit PC8500, mobo, cpu Gevonden 4
M 2 CPU fans op mobo CPU_Fan aansluiting? Hardware & Software 3
Fedmas Upgrade mobo,psu cpu (1156). Hardware & Software 6
glowfisch Waterkoeling i7 965 Extreme, Rampage II Gene (cpu/mobo.) Advies Waterkoeling Setup 23
L aRGB case fans aansluiten zonder RGB of aRGB header op mobo Cases en Modding 8
Mobomonster88 Mobo's Foggybox 2.0 Gallery & Build Logs 15
Bl4ckj4ck666 Mobo en gpu cables Cases en Modding 6
Hightower Dimastech mobo tray eatx Cases en Modding 2
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
P Welke flow meter is compatibel met Asus Formula X Mobo (onboard flow meter support) Waterkoeling 7
N AIO waterblock gezocht voor MoBo ASUS P5QD Turbo (of waterblocks voor MosFet, SB & NB Waterkoeling 3
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
C Gigabyte mobo & GEIL memory Hardware & Software 4
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
A mobo + memory watergekoeld? Waterkoeling 5
D advies nieuwe mobo+videokaart. Hardware & Software 29
C P45 ddr3 1600 mobo Hardware & Software 8
Traxtorm Mobo defect? Problemen & Oplossingen 10
G Waterblock GPU en mobo Waterkoeling 0
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
Mobomonster Mobo's Foggybox Gallery & Build Logs 29
john Vermogen PWM fan aansluiting op Mobo? Overige Koeling 3
C [IN-ACTIVE] ITX mobo S1156 Gevonden 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan