• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li V1000A herbouw

Dit was ongeveer een halve liter nog die ik hier voor nodig had. En die gassen die er van af komen zijn idd erg. :048: Gelukkig stond buiten de wind goed, zodat ik via open ramen voor een goeie airflow in de keuken kon zorgen. Dat leek me beter dan in de windstille tuin staan. s' Avonds had ik wel een beetje een een zwaar voorhoofd, maar dat kon ook door die veiligheidsbril komen welke ik de hele middag op had gelaten.
Voor die MM build ga ik nog 2½ PA120.3 ontverven en twee MCR120's. Ik heb nog een liter van dat alabastine gif, maar heb inmiddels ook al een tijdje 5 liter afbeit op bio basis staan. (dit spul) Denk dat ik die maar eens ga gebruiken. Misschien dat ik dan nog met mijn gehele geheugen uit deze twee builds ga komen.
Maar eerst deze maar even afmaken voordat ik weer met die MM beginnen ga. Dan kan ik die log hier ook vanaf het begin beginnen.

Zoals die rads er nu uitzien vind ik ook wel erg mooi. Heeft wel iets rauws en idd industrieels. Maar ik ga ze zeker nog laten blinken. Met de tijd zullen ze wel weer wat doffer worden. maar goeie oefening voordat ik met die MM beginnen ga. Zat nl nog te twijfelen of ik de vinnen van die PA's zwart zou laten. Ga ik nu zeker niet meer doen. Performance ......FTW! ;)



Hier nog zomaar een plaatje:


 
amai, knap werk en helemaal onverwachts, sta ik 's morgens met m'n dwaas hoofd van de dag tervoor op en krijgen we dit mooie geschenk :icon_super:

BTW, thermochills worden wel nog gemaakt he, maar niet meer zoals we ze nu kennen en ik er nu 2 van heb in de loop zitten ^^
want 't is overgenomen door overclock.uk.net dacht ik en XSPC, dus geen meer arwijkende fan spacing en bleed screw, wel nog de 3/8" schroefdraad, maar niet meer zoals het was, jammer ...
het goede is dan weer wel dat de PA120.4 en PA140.3 in de maak zijn :D


maar keep it up Coolfris, m'n oogjes willen meer en meer zien van dit fantastische werk :D
 
gaat goed coolfris ;)
is het niet een idee om als je ze "gepoetst" hebt met iets als blanke auto lak eroverheen te spuiten dat het blijft glimmen en je niet elke keer weer moet oppoetsen (ik weet alleen niet of de blanke lak houd en zo ja hoe goed mischien zijn er betere alternatieven)
zoizo als je het met koperpoets doet blijft er beetje vet laagje achter wat alvast zorgt dat het langer glimt
 
Zo....maar weer eens een update. :surprised:

Onderstaande zooitje maar eens van tafel gehaald. Dat was m'n enige pc; dus ik zit al een tijdje zonder :p

thumb%20gettheo.JPG


Alle V1000 dingen op tafel gelegd om mezelf zo weer eens optimaal te motiveren om de gang er in te zetten.



Gelukkig kon ik de twee drainlines nog herkennen. Anders had ik deze log nog moeten gebruiken om de boel te herkennen, maar dat is nog niet het geval. :)





Dat heeft allemaal een week op twee op die tafel gelegen. :icon_eek:

Toch maar begonnen het schuren & polijsten te beginnen met de met de RX radiator. Die is redelijk makkelijk te schuren met die grote vlake oppervlaktes. Hieronder 2 pics van het resultaat daarvan:





Alles is geschuurd zoals ik deze post op hwi al eerder een beetje berschreven heb. ;)


Daarna was het de beurt aan de cooltek. Veel meer gepriegel door de kortere oppervlakten. 'k Heb 'm dan ook niet helemaal gedaan. Grootste gedeelte komt niet in beeld dus heb ik de nieuwslezer met een spijkerbroek methode toegepast door alleen de delen die in het zicht komen te schuren en polijsten.
Hieronder een thumbpic met wat er van deze radiator in beeld komt:

Ziet er daar nog donker uit, maar met het glansgeweld dat de onderstaande pics laten zien, zal die hoek zeker een stuk minder donker worden.:eusa_angel:


Deze nog van tijdens het schuren:



En hier de bling. Ben er wel tevreden mee, daarom ietsje meer pics.:066:








Hierboven lijken er lichte krassen in te zitten, maar die zijn alleen te zien in een bepaalde lichtval. De overgang van grid 2500 naar het polijstspul is denk ik toch nog iets te groot. Maar het is alleen in een bepaalde hoek te zien en dan moet je nog goed kijken ook.
Heb inmiddels wel al een shop gevonden die schuurpapier verkoopt t/m grid 12000 :p Daar maar eens wat van gaan uit proberen. Voor de MM heb ik ook nog aardig wat polijstwerk voor de boeg. :icon_eek:






En inmiddels ben ik met de magicool begonnen. Deze is veruit het lastigste te schuren van de drie. Ben inmiddels tot grid 2000 gekomen en ga 'm vanmiddag afmaken op 2500 en polijsten.
Onderstaande pics zijn van na grid 800.






Nog een paar kleine nieuwtjes:

1)
Omdat ik op 3/8"ID 5/8"OD slang ben overgestapt, heb ik daar nu ook de bijbehorende slangklemmen voor gekocht. Die 1/2"OD slangen vertrouwde ik nog wel zonder klemmetje, maar deze 5/8"OD slang pakt de Bp stubby fittingen niet zo strak. Komt denk ik door die dikkere wand icm de korte fitting.
Dus maar een klem erop voor de zekerheid. Het staat lang niet slecht imo. Zal nog wel een gepriegel worden om ze de gewenste kant op te zetten.





Voor wie twijlelt aan de klemkracht van deze klemmen, heb ik er eentje voor een seconde of vijf als pinkring gebruikt. :icon_eek:




Die klemmen wel. :087:

2)
Hier en daar komen er stukjes transparante slang tussen het slangencircuit. Dit om de waterkwaliteit een beetje in de gaten te kunnen houden en bij de T-lines om het waterpeil te kunnen zien. Ook natuurlijk om in zo een deel een silvercoil te plaatsen voor een hoger bling gehalte. :p
Maar daarvoor ga ik de volgende fittingencombu voor gebruiken:



***voelt lekker zwaar***




3)
@dopestuff: Postbode belde net aan met het laatste nieuws: Een pakje met spuitbusje met metaalvernis om de gepolijste bling bling te gaan beschermen tegen corrosie en ander gespuis.

+

nog een pakketje met daarin een XFX4870XXX. De Swiftech WC blokjes passen niet op de club3d kaarten die ik al had. Dit ligt niet aan de blokjes, maar aan de kaarten. Dus ging ik maar op zoek naar een andere. Die XFX heb ik gekozen vanwege zijn zwarte PCB. De 4890 Black edition was op het moment nergens te krijgen, dus dan maar deze.

Zo gelijk even kijken of de blokjes wel op deze kaart passen. :031:
 
Laatst bewerkt:
Die soldeernaden van de cooltek radiator waren al erg mooi en vrij strak. Heel anders dan die van de Swiftech MCR120 die ik laatst nog van z'n verf ontdaan heb. Zijn verder volgens mij nagenoeg dezelfde radiators; met als enig verschil dat cooltek geen rads meer maakt.
Maar voor de MM ga ik nog twee MCR120's in hun geheel polijsten. :p

Hier nog een klein update tje mbt de nieuwe graka:


Blokje net even op de kaart gezet. Alles past prima en de chip maakt goed contact met het blokje; wat bij één van de club3d's niet het geval was.
Die zwarte pcb past ook erg goed bij het blokje. Op die laatste twee pics lijkt het een beetje blauwig (hier tenminste). Normaal zou ik dat even bijwerken, maar het pc'tje waar ik nu op zit te tikken is zelfs voor dat soort dingen imo te traag. 8O









Later meer ...denk ik. ;)
 
zit er erg strak uit die graka's coolfris (hoewel kopere ram en PWM blokjes ook erg mooi op die kaart zouden afsteken)

maar als je de soldeernaden niet hebt bijgewerkt hoezo zijn op de eene kant van de radiator ze dan zo übernetjes en de andere kant mjah ehm... NIET??
 
zit er erg strak uit die graka's coolfris (hoewel kopere ram en PWM blokjes ook erg mooi op die kaart zouden afsteken)

maar als je de soldeernaden niet hebt bijgewerkt hoezo zijn op de eene kant van de radiator ze dan zo übernetjes en de andere kant mjah ehm... NIET??

Die soldeernaden verschillen per rad is me tot nu toe opgevallen. Het zal wel een beetje af hangen van hoe uitgeslapen diegene was toen i met z'n klusje begon. ;)
Maar het is op zich wel een idee om de soldeernaden in het begin met grover schuurpapier bij te werken. Alleen dan wordt de weg naar de ultra fijne korrels weer nog langer dan nu al het geval was: 400->600->800->1000->1500->2000->2500.(hf lapkit :D)
 
mini up-date'tje:

Magicool rad is nu ook klaar. :038 Hieronder alle drie rads op een stapeltje met de magicool bovenop:



Het lakken van alle glim dingen laat ik achterwege; te veel gedoe. Van af en toe radiators poetsen is nog nooit iemand dood gegaan. :p



Die koperen olie lamp poets ik ook jaarlijks alhoewel die wel wat makkelijker bereikbaar is. :)


Volgende week de boel weer in elkaar zetten en de hardware er weer in prakken. Dan ga ik eens bekijken hoe het sleeve en kabelgedoe aangepakt moet worden. :p Inmiddels wel weer wat extra sleeve dingetjes besteld bij MDCP. oa Van die fel oranje sleeves en dat pin remove tooltje.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan