• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li V1000A herbouw

Klein update-tje:



Vandaag XSPC 3/8"ID 5/8"OD slang binnen gekregen. Deze heeft dezelfde binnendiameter maar een veel dikkere wand wat ze veel buigzamer maakt dan die 1/2"OD. De slangroute is al uitgezet, maar ik ga het ook nog eens proberen met deze slang. :p Vind het ook iets mooier dat i wat meer body heeft dan die 1/2" OD, maar toch niet zo dik is als 1/2"ID slang. Dat zou denk ik overkill zijn voor dit kleine kastje.




Buigtestje...

een ongelijke strijd :048:


En voor de schroefkoppelingen-addicts:

Deze passen. :)


Maar ik hou het bij m'n kleine fijne Bp stubby fittingen. Ze sluiten wat dikte betreft bijna naadloos aan op de 5/8"OD van de slang :p






Alleen nog even met een test loopje uit testen of ze het zonder slangklem ook redden; staat denk ik toch een stuk mooier dan met.


Nu nog even wat zwarte slang bestellen van deze maat. Dat ga ik dan denk ik gebruiken voor enkele van die langere stukken links.


Anders wordt het denk ik net iets te vol. Maar ik zie het tegen die tijd wel weer. Misschien worden het wel allemaal zwarte slangen. :p
 
Laatst bewerkt:
Je houdt het nu wat bescheiden met 2 loops ?

Het ziet er weer mooi uit. Toch vind ik dat je naast onze watercooling Yoda ook een talent bent op het gebied van fotografie.
Het is niet alleen de reflectie van die paarse muur die sommige foto's die speciale look geeft. Je weet de waterkoeling echt mooi in beeld te brengen.:023:
 
:031: ^ Goed gezien tussen die massa thumbnails. ;)



@Edtje: Goed dat je het zegt.:D Vlak onder de fillport op het dak zal ik een stukje transparant tussen de lijn zetten. Met de onderstaande fittingcombo gaat dat er denk ook nog mooi uitzien. Misschien dat ik wel nog een paar van die "kijkgaatjes" ergens tussen ga zetten om bv de waterkleur@kwaliteit te kunnen checken.:p
edit: :idea: 'k Ga m'n silvercoils in die transparante stukjes zetten.



@maomanna: MDPC :053: Jij legt de lat wel erg hoog. :D Daar kan ik nog niet aan tippen denk ik. Misschien dat m'n aankomende MM build in de buurt gaat komen. Die kast is nog nieuw.

@MrGiorgio:
Meer dan 2 loops passen er denk ik niet in. Zou wel kunnen maar dan wordt het schoenlepelwerk. ;)
Kwam er trouwens laatst achter dat die paarse gloed toen lag aan een belichtingsinstelling van de camera; iets met witbalans en daglicht of kunstlicht.
 
Laatst bewerkt:
edit: :idea: 'k Ga m'n silvercoils in die transparante stukjes zetten.

prentje (knip)


@maomanna: MDPC :053: Jij legt de lat wel erg hoog. :D Daar kan ik nog niet aan tippen denk ik. Misschien dat m'n aankomende MM build in de buurt gaat komen. Die kast is nog nieuw.
imho kan dit wel MDPC waardig worden hoor, een case moet niet altijd nieuw zijn, zolang ze er slick uitziet is het goed ! :p

dat met je clearpoint hoe ga je dat ertussen steken, ben wel benieuwd nu ^^
 
^Met die fittingcombi van die pic hierboven, stukje clear met silvercoil erin, en dan met nog zo een fittingcombo weer terug naar witte slang. Ziet er denk ik wel mooi uit ook, omdat die fitting zo mooi op die dikte van die slang aansluit. :p

@Kerensky: Is die 1/2"OD dan niet te klein voor die fitting? (omdat deze 5/8"OD best wel een stukje dikker is dacht ik)
Maar dan is het misschien wel wat voor HF om deze slang in het assortiment op te nemen. (A)
Ze zijn er in wit, zwart en clear voor zover ik weet. Het is nog goedkoop ook. Bij chilledPC betaalde ik er £0.82 per feet voor. Die zwarte is zelfs £0.66 per feet. Zal zo'n €3 tot €4 per meter zijn. :p
 
.


update.jpg




Met dank aan Oli4v en vhrgamer
voor het motiveren@opjagen
;)







De kandidaten van vandaag:


De XSPC RX en de Cooltek. Klaar om van hun verf te worden ontdaan.


Stond niet echt in de planning, maar dat geldt voor de meeste dingen van deze herbouw; meeste dingen tot nu toe zijn onderweg verzonnen. :)


De vinnen afgedekt, zodat die zwart blijven; net zoals de magicool:


Verder ook alle veilige zaken zoals een bril en handschoenen aanwezig + goede ventilatie voor de gassen van de afbeit. :)



Blubberen maar:​

De verf van het XSPC rad ging er wel erg gemakkelijk vanaf. Normaal moet je even wachten totdat het begint te bladeren, maar nu was het gelijk feest.





En klaar is RX;​




Sfeer plaatje :p


De Cooltek moest nog even intrekken. In die tussentijd...


"WTF ik ga verder met de vinnen" ,was de gedachte die mij volledig motiveerde om dat werkelijk uit te gaan voeren. Dat zal me waarschijnlijk zeker een performancewinst van tussen de 0.2 en 0.3c opleveren. :112:

Zelfs binnen een ongeplande aktiviteit wijk ik nog af van de planning. :eusa_clap:

Maar de gedachte was meer dat ik die vinnen toch niet zal zien, zoals bij die magicool. De RX krijgt push/pull fans erop en de Cooltek komt bovenin de kast met een fan erop.
Om de RX meer in het zicht te gaan krijgen heb ik wel besloten om een window-tje in die buurt te gaan maken. De messing buitenkant van de RX ga ik hiervoor nog mooi poetsen of misschien zelfs polijsten. Ik hoop dan een beetje het effect te gaan krijgen als deze v1000b van Logan op XS. Dat gepoetste rad gedeelte van die build was voor mijn toen ook het startschot om met het ontverven van al de PA's te beginnen die in m'n MM gaan komen. Nu zijn de V1000 rads dus ook al aan de beurt...
Dat raampje kan dan overigens ook mooi de multifunctionele drainline een beetje in het zicht brengen. :p



Dus de kwast erop! En later ook bijna de hele pot afbeit.




Met als resultaat: mooie redelijk schone vinnetjes. :p





Wat me tijdens het ontverfen van de Cooltek direct opviel, was dat de behuizing ook van messing is. Die van de PA120.3 en de RX zijn van rvs of iets dergelijks. De toendertijd veel goedkopere Cooltek bestaat dus zelfs nog eens uit duurder materiaal dan de toenertijd veel duurdere thermochill. Wat performance betreft kwam de Cooltek destijds in testen van BillA op lage en mid speedfans als dichste in de buurt van de toendertijd bijna ongenaakbare PA120.3. Niet dat dit aan die messing behuizing gelegen zal hebben, want dat heeft natuurlijk geen enkele invloed op de warmteafvoer, maar meer als een achtergrondverhaaltje achter de voor sommigen misschien onbekende radiator: de Cooltek. (Laatst was er nog ee 360mm Cooltek op tweakers op V&A. Had ik missien toch maar moeten kopen. Ze worden nl al lange tijd niet meer gemaakt. Net zoals binnenkort de TC PA serie zoals we die nu kennen, maar dat is bijna weer iets anders.)



Hier de pics met het eindresultaat van vanmiddag:






Zondag ga ik ze poetsen. Is dat ook weer afgerond. Zal mij benieuwen wat ik daarna ga doen. :D

De Magicool Extreme blijft overigens volledig buiten schot van mijn ontverfdrang. Deze komt toch volledig buiten het zicht in de 5.25" bays met de hd's daarachter bevestigd.














:113:





Oh ja: de eerste 9 pics zijn een beetje ruizig/korrelig. Naderhand kwam ik erachter dat de keuzeknop van m'n camera-tje niet in de gebruikelijke manual stand stond, maar op een high-resolution stand...beetje waardeloze pre-set imo.
Maar de laatste vier pics zijn weer met de gebruikelijke camera settings genomen. Die andere heb ik zo gelaten. De gedachte om de boel opnieuw te gaan verven voor een paar mooie foto's ging me een beetje te ver.
1zgym4m.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan