blingman is druk bezig geloof ik ?
Blingman aka
burgemeester van BLINGVILLE aka
keizer van de bling aka
frisje is vandaag weer een beetje bezig geweest.
petite update
Ik heb de dremel en de decoupeerzaag weer even in handen gehad.
Ten eerste voor het gat in de bodem voor dat laatste gepolijste 120mm rad en ten tweede om een
non to do listed probleempje op te lossen.
1.
De positie van het bodemrad moet vrij goed zitten ivm de aansluitingen op de "hard piped"
fittingen route vanaf het andere rad.
Het gat is nu zo gemaakt dat deze met hulp van het radgril nog een beetje speling heeft.
Normaal hou je de vorm van het radgril aan. De hoeken heb ik nu weggelaten. Zo kan het rad nog een beetje schuiven voordat de laatste vier gaten voor definitieve bevestiging geboord gaan worden. Voor die gaten heb ik m'n nog te arriveren dremel boorstatief nog nodig (denk ik), want tussen die gaatjes is het lastig gaatjes boren met de losse hand.
Hieronder de reden dat er een gat voor deze
radiator gemaakt moest worden.
Veel te weinig gaatjes van de kast op die plek. Alhoewel, ook al waren er genoeg gaatjes, dan nog had ik een gat gemaakt. 't Zal de luchtstroom zeker ten goede komen.
Die kan dus bijna van het
to do lijstje geschrapt worden.
2.
Daarna ben ik doorgegaan met iets wat niet op het lijstje staat, maar dat me al langere tijd dwars zit. Die RX
radiator hangt niet lekker stevig aan dat lili bevestigingsdingetje. Deze is waarschijnlijk ook niet berekend op het gewicht van een RX rad met twee
fans erop.
Hier was ik er al eens eerder mee bezig geweest. Die oplossing is wel een beetje een luie oplossing. Werkt ook niet echt goed, want het rad zakt nog steeds een beetje door.
Dat doorzakken zou dan druk/spanning zetten op die "hard piped" fittingenconstructie welke dit rad met het andere rad verbindt. Met name op die C47
fittingen wil ik geen druk of spanning hebben.
Tijd dus om wat energie te steken in een duurzamere en stevigere oplossing.
Het probeer alu-plaatje van
het front kwam nu ook weer goed van pas om even uit te proberen:
En hieronder de bijna klaar versie:
(Het rafelige is van de beschermfolie die er nog op zit )
Alleen nog bevestigingsgaatjes boren. Dat is voor later, want ondanks dat het er op die pic heel ruim uit ziet, kan ik er met de dremel nu niet bij. Even wachten op
het dremel verlengdingetje of anders de kast even uit elkaar.
Liever dat eerste, maar
toolmax schiet helaas niet erg op met mijn bestelling.
1. + 2.
Hieronder het resultaat van beide mod aktiviteiten van vandaag in één plaatje gevangen. :116:
En even het rad ertegenaan gehouden.
Zit nog niet helemaal strak erop, omdat het schroefkopje van de fan aan de andere kant tegen de kast komt. Klusje voor ----------------> de dremel.:023:
Dit samen met het rad moest ik even bekijken, omdat ik twijfelde om dat plaatje van koper te maken. Doe ik denk ik maar niet. Het zou het contrast met het koper van het rad wegnemen.
3.
Aankomende week heb ik vrij.
Denk dat ik 'm in die tijd wel klaar genoeg voor de party8 ga krijgen. Zeker op 95% van de geplande blingpower.
Het to do lijstje is na vanmiddag niet korter geworden, eerder langer. Er zijn weer wat ideetjes bij gekomen...
Hoop dat ik aankomende week geen ideeën meer krijg en gewoon het lijstje kan afwerken. Alhoewel, het binnenkrijgen van ideeën wel één van de leukste dingen is van het aanpassen@modden van een pc behuizing.
4.