• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li V1000A herbouw

En, hoe gaat het met het koper? Al vordering?
En eeh hoe ga je de gleuf voor de slimdrive maken? met een bovenfrees?

Ik ben benieuwd!

Deze week ivm nachtdienst haast niets gedaan. :zzz

Het enige relevante gereedschap dat ik hier tot mijn beschikking heb is een dremel, een decoupeerzaag en een boormachine. Voor de dremel ga ik morgen nog een buigzame as ding halen.

823767_BB_00_FB.EPS.jpg


Denk dat ik dan gelijk maar een freesopzetstuk erbij koop. :p

823740_BB_00_FB.EPS.jpg


Kan ik daarmee wat gaan oefenen op de alu plaatjes. Misschien is dat inderdaad wel de beste methode om gleuven te maken in het metaal met de beperkte middelen die ik hier heb.
Anders maar een kijken op mijn werk bij de werkplaats van de technische dienst. Die hebben ook diverse old skool vooroorlogse frees en draaibanken staan.



Lekker spul hé dat Belgom alu ?!! :cool:

Ik heb het even op die fitting uitgeprobeerd en het is inderdaad erg goed spul. :023: De binnenplaat van de kast ga ik denk ik ook nog met belgom doen. Even kijken of het beter gaat glanzen als met mothers. Alhoewel ik wenk dat die verschillen alleen met een glossmeter te ontdekken zijn. :p

Maar in ieder gval nog bedankt voor de tip! :)
 
Tis maar een idee hoor, maar als je nu met vier lijmtangetjes twee smalle stroken mdf op je koper/alu klemt dan kan daar tussen je frees hulpstuk geleiden... maakt de kans op een "hikje" in je freeslijn minimaal!

(maar ik neem aan dat je dat zelf ook al had bedacht :hmm)

Die hebben ook diverse old skool vooroorlogse frees en draaibanken staan.

Dat zijn vaak wel de beste machine's hoor !!
 
Bedankt voor de tip! Ik heb 0,0 ervaring met frezen dus dit soort adviezen zijn altijd welkom. :023:

Heb vandaag wat dremeltoys besteld:

26150335JA.jpg


26150220JB.jpg


+ nog wat andere frutsels zoals Diamantstiften om mee te frezen. (wordt op de dremelsite aangeraden voor koper)

Enige wat ik vandaag gedaan heb ik de gaatjes van de rads op 4m getapt. Voor mij een primeur, want ik had nog niet eerder getapt. Gaat weer een wereld voor me open. ;)
 
Oke dan, met tappen wel olie gebruiken (bv WD40) anders kan je tap breken , en dan heb je wel even een klein probleem als die vast komt te zitten.... :101:

Leuke toys inderdaad :023: en het mooie is dat die ene twee vlakke kanten heeft, perfect om tegen je geleider stroken aan te laten lopen!
 
Stukje clear uitgeprobeerd:

142hkqb.jpg

Die blauwige is van feser, die wordt het niet. 't Gaat om die daarboven van Tygon.
edit: flowmeter gaat vervangen worden door C48 of C47 fittingen met clear plexi buisje./edit


mu8lya.jpg


Zilver/grijs is er helaas niet met 7/16"ID - 5/8"OD. Dat zou misschien een toefje mooier zijn. Het moet die slangmaat worden ivm het vermijden van slangklemmen.
3/8"ID - 5/8"OD is dan weer niet zo mooi omdat de slang de fitting dan overlapt:





Nog een paar piks hieronder van het magicool rad dat nu goed vast zit met de fan en stoffiltershroud. Die inbusschroefjes gaan er meer van komen voor de buitenkant. Die vind ik wel geslaagd; beter dan die kruiskoppen of de standaard inbuskopjes.







En de minder mooie kruiskoppen:



Oh ja : Grijze sleeve besteld :p Dat past goed bij de metalen look van de rest van de kast. Valt daarom ook waarschijnlijk minder op.
Hopelijk komt dat vandaag binnen. Kan ik in ieder geval de ATX kabel alvast gaan inkorten en sleeven.

ivm griep staat er niet veel meer op het programma. Maar nu kan ik natuurlijk wel tijdens "het uitzieken" straks wel wat tijd pakken. :098:



Het:031: is ten slotte alweer over 23 dagen al.
surprised-023.gif
profilepic17_13.gif
animals-32.gif
 
Laatst bewerkt:
awww, griep is minder leuk, naja sleeven kan je dan dan wel doen :D, ben je daar ineens ook van af

kabels inkorten zou ik niet echt gaan doen, liever een kabel die wat te lang is, dan is die makkelijker weg te werken :D
 
Gister een beetje bekeken, maar er kan zo 10 tot 15 cm vanaf. Het is een vrij kort stukje vanaf de voeding. Dan kan i vanaf de voeding in één keer rechtdoor tegen het plafon van de kelder aan door die opening in dat schuine gedeelte naar boven. Dat scheelt weer wat ruimte onderin, want die spaghetti neemt denk ik redelijk wat ruimte in.
Langer kan ik ze altijd nog maken, want het is een 100% modulaire voeding. Die ATX kabel is dus een soort van verlengkabel. ;)
 
Gister een beetje bekeken, maar er kan zo 10 tot 15 cm vanaf. Het is een vrij kort stukje vanaf de voeding. Dan kan i vanaf de voeding in één keer rechtdoor tegen het plafon van de kelder aan door die opening in dat schuine gedeelte naar boven. Dat scheelt weer wat ruimte onderin, want die spaghetti neemt denk ik redelijk wat ruimte in.
Langer kan ik ze altijd nog maken, want het is een 100% modulaire voeding. Die ATX kabel is dus een soort van verlengkabel. ;)

naja was maar iets wat ik zei uit persoonlijke ervaring. 'k heb mijn kabels altijd lietsje langer dan net gepast, zodat ik wat speelruimte heb om ze te routen ;)
 
Ik zou juist geen grijs nemen maar zwart oid. Waarom? Just om contrast te krijgen. Bovendien heb je ook al een zwart moederbord.

Met al het glansgeweld en de redelijk vele slangen en fittingen lijkt het in deze relatief kleine kast al snel te druk. Zwart gaat er gedeeltelijk ook wel inkomen denk ik en grijs zilver ook. Oli4v maakte me gister attent op 7/16"ID - 5/8"OD slangen van masterkleer bij it-service :023:, dus grijs zilver gaat er ook zeker in komen. Met die clear kan ik dan een paar routes een stuk onopvallender maken.
Wordt denk ik een mooie mix; ook icm het kleine beetje grijze sleeve dat in het zicht zal komen. (spaghetti....FTL! ;))





Onder deze post nog een mini update-tje :D
































































































































.​
 
.


antcopulusHF.jpg





Toevallig ergens tegen gekomen, leken me wel bruikbaar, dus gelijk maar besteld.:mrgreen:

Drie alu elektra doosjes:



Leek me wel iets voor kabelmanagment of iets dergelijks, maar verder had ik nog geen enkele bestemming voor ze. Vandaar dat ik er maar lukraak drie van een verschillende afmeting genomen heb.

Wie van de drie? :031:

De kleine vierkante valt gelijk af. Te klein en kan er zo snel geen nut voor bedenken.
Misschien voor later voor iets anders. -------> voorraad



Die grote heeft meer potentie:




De eerste kandidaat om plaats te nemen in de mini alu graf tombe:



De altijd lelijke plastic doosjes die bij kant en klaar verlichtingsspullen horen.

Zonder dat plastic doosje passen er twee naast elkaar. Alleen dan moeten ze nog wel van de bodem los komen; tot zover heb ik nog wel verstand van elektra. :pray

Teveel werk om dat goed te krijgen, dussssssssssss --------> voorraad.



Die kleinere alu tombe blijkt de beste kandidaat te zijn:



Het "dingetje" past er zo goed in dat het zichzelf vast klemt en evengoed geheel vrij staat van de bodem. Dat zwarte ronde torentje valt net binnen boord. ------> Kènnet en dat is meestal een goed teken. :)


Alleen nog twee gaten erin boren en die rand eraf vijlen en het ding is klaar om te gaan. (ready to go)


Zo gezegd...



Denk dat ik er nog maar eentje van ga aanschaffen. Waarschijnlijk komen er meer (witte) lampjes in. Minimaal twee, zodat het licht gehalveerd kan worden tijdens gamen of iets dergelijks. Heb ik nu ook bij de V2000 en dat bevalt goed.



maar...nu de laatste pik van deze mierenneuqupdate :039:





De griep begint op te klaren :) dus morgen hoop ik op meer aktiviteiten. :p


(Dat laatste zeg ik ook vaak over de afwas)
 
hmmmm, mik dat ene rad eens naar hier, ben hier nu toch aan het polijsten enzo :p hele grote spiegel is het bij mij niet, maar net goed genoeg om jezelf er wazig in te zien :D, beetje andere inkijkhoek en je hebt het spiegeleffect :D

en al die kleine dingetjes, goed dat je er zo op let, belichting is leuk maar tijdens gamen kan het storend zijn en zou je het moeten kunnen dempen ...
 
Denk dat je tot een veel fijnere korrel schuurpapier door zal moeten schuren. :p (Gister zei je dat je tot P600 was gegaan geloof ik)

Die rads van mij heb ik flink door zitten schuren met alle korrels van de lapset en daarna een heel tijdje zitten boenen met polijst. Het betaalt zich wel uit, want na zeven maanden alweer is de glans nog even helder als toen ik net klaar was.
Het rad dat nog gedaan moet worden had ik een paar weken geleden op korrel 400 geschuurd. Die is nu al bijna zwart van de corrosie.(of hoe dat ook heet)
 
Denk dat je tot een veel fijnere korrel schuurpapier door zal moeten schuren. :p (Gister zei je dat je tot P600 was gegaan geloof ik)

Die rads van mij heb ik flink door zitten schuren met alle korrels van de lapset en daarna een heel tijdje zitten boenen met polijst. Het betaalt zich wel uit, want na zeven maanden alweer is de glans nog even helder als toen ik net klaar was.
Het rad dat nog gedaan moet worden had ik een paar weken geleden op korrel 400 geschuurd. Die is nu al bijna zwart van de corrosie.(of hoe dat ook heet)

verste was een versleten P600 en dat voelt nog zachter als papier aan :p (in ieder geval zachter dan p800, want ik herinner me dat ooit ook eens gehad te hebben), fijner verkopen ze niet in de doe-het-zelf anders had ik nog wel P1000 ook genomen :)

maar mijn 120.1 is net klaar, resultaat zal je dit weekend wel zien, en die glimt toch behoorlijk, ik ben er tevreden over :)

+- iets meer dan een half uurtje op gepolijst en geboend, dus dat lijkt mij wel doenbaar voor een 120radje :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt Gallery & Build Logs 26
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Aangeboden Nieuwe Lian Li PC-O8 Wit. Of te ruil tegen de O-11 ROG Gesloten 4
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan