• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition uiteraard watergekoelt

Wat voor kabels/ sleeve heb je gebruikt? Is mooi zilverkleurig alsof het metaal is.
beetje late update maar mocht je ooit je eigen kabels maken (ik ben er momenteel wat aan het maken voor later bij onderhoud af te maken zodat het hopelijk goed past..).

maar ik had de MDPC-X carbon sleeving gehaalt en ivm die van cablemod vond ik ze toch een beetje teleurstellend, dus heb ik een cablemod extention set uit elkaar gehaalt (had ik nog liggen omdat ik me voeding in een andere plaats wou proberen en de kabels het dan niet meer haalde).

maar deze is niet ideaal om de scavangen vanwege 18awg kabels hoofzakelijk, als je deze op 16 doet worden ze korter dus heb je ~45 nodig word die 45 nog maar...35cm zowat en de 30cm extensions kan je nagenoeg nergens gebruiken want daar blijft maar 20-25 van over >.>.
had meer nodig dus heb ik een 8 pin pci extension cable van cablemod bestelt en deze gebruiken 16awg draad en sleeve (altans die wat ik kreeg, die wat onderdeel was van de extension set was 18awg dus weet niet of dit altijd het geval is) . tis wel fors duurder dan sleeve alleen maar die metaal achtige shine er in maakt hem net wat specialer.

tevens was de 16awg van cablemod veel beter te hergebruiken dan de 18awg (bespaart weer 45cm draad en een connector :p) , de 16 lijkt redelijk normaal waar de 18 zo hard was dat me automatische striptang het niet gestript kreeg :p zowizo geen geweldig ding maar met zachtere kabels is hij wel goed te gebruiken.

tevens ffe foto van me wip 24 pin , kan nie wachten tot ik me EPS's kan afmaken om die spagetti daar weg te halen (zit een radiator voor dus kan nu niks)



kun je gelijk het verschil zien tussen de carbon's, de MDPC-X carbon heb maar voor wat sata/molex kabels gebruikt heb want die zie je zo niet en goed voor te oefenen :p
 
Laatst bewerkt:
zo zondag maar begonnen met het onderhoud aan de pc en alles uit elkaar getrokken.

ben maar begonnen met de noctua NF-A 12X15's in te bouwen, hiervoor had ik eerder al 8 schroeven ingekort (word dood gegooid met 3cm maar 2 is toch wel lastig te vinden...niks dat de dremel en wat hobby tape niet kunnen oplossen....al wast zeker niet leuk om te doen >.>).

uiteraard paste de bijgesloten noctua extention kabels niet dus had ik er al 2 van 60cm bestelt juist voor dit moment en deze maar op maat gemaakt en gesleeved.



en toen kreeg ik de radiator er niet meer in omdat die tegen de voorste ventilator kwam dus, 2e ronde met de hobby tape om te zorgen dat de voorste ventilator net wat verder door kan en toch nog recht hangen (achter kon hij nog veel verder maar dat zat de ventilator enkel achter vast en hing hij nogal scheef...)



en na flink wat vijlen later kon ik eindelijk mijn custom 12 pin EPS passen voor hem af te werken.



dit....bleek lastiger dan ik had gedacht >.>

uiteindelijk maar alles gepinned, ingebouwd en gekeken welke kabels tegen werkte en die maar los gehaalt en ingekort 2 kabels tegelijk tot hij goed op zijn plaats kwam, eind resultaat is wel fijn maar ben er een.....8 uur aan bezig geweest >.> lang genoeg dat de 24 pin en PCI-E als ik me ooit verveel projecten worden. en om maar niet te spreken over de hoeveelheid pinnen en heatshrink dat ik gebruikt heb >.>

 
Laatst bewerkt:
daarna even het nieuwe reservoir testen om te zien of ik de 100mm tube moet bestellen of niet (dit past echt net met het reservoir op het laagste punt is hij misschien 1mm te hoog maar het past en lekt niet).



kabels lekker op maat geknipt en toen bleek ik geen male molex pinnen te hebben >.> dus maar even bestelt en verder gegaan met de RGB ventilators te sleaven



en daarna maar begonnen aan de Flow sensor in te bouwen zodat ik de Micro usb naar USB op maat kan maken, eerst 2 uur geinvesteert om een tube te maken voor mijn 1e plan....dit bleek gewoon niet te werken (flow sensor stak 1mm buiten de kast dus het glas paste niet meer T.T)

maar een klein rest stukje gepakt er tussen geduwd en gekeken of dit iets zou worden en 30 min later zat hij >.>





mogelijk dat dit ooit tijdens onderhoud een normale fitting en een tube met 45 graden bocht.....het zou toch eigenlijk moeten kunnen >.>

toen nog een 4e tube geprobeert te maken maar deze heb ik helemaal scheef geschuurt dus werd tijd voor te stoppen voor de dag maar had er wel gezien dat hij op plekken scheef kwam en kon hem daardoor gebruiken voor een template te maken voor de 4e tube die hopelijk wat rechter zou zijn.

volgende dag dmv de template opnieuw de tube gemaakt en deze past beter...nogaltijd niet recht maar rechter, template beetje bij getweaked voor het volgende onderhoud die tube als nog te vervangen (volgend onderhoud komt er toch aan, de noctua NF-A 12X25's zijn nogaltijd niet in zwart beschikbaar dus ik moest me oude fans terug bouwen :( side intake heb ik wel maar gesleaved, bovenste fans heb ik niet gesleaved en de RGB nog niet eens ingestoken, dit worden....uiteindelijk....toch NF-A 12's)



daarna is het vrij snel gegaan, had op een plekje eigenlijk een 5mm extention moeten gebruiken zodat een tube confortabler tussen 2 fittingen komt maar het lekt niet dus.....for now it's fine :p

30 min op lucht getest, dit bleef fijn op zijn plaats staan, toen water er in gegooid en gerealizeerd dat ik nog geen pinnen op de pomp zijn molex had gezet >.> waren redelijk dikke kabels dus dacht ah solderen niet nodig, pinnen er op gekrimpt, in ze connector geduwd wil hem aansluiten en kabeltje los >.< ffe aan getrokken en ja hoor kabeltjes in me handen...dus opnieuw gepinned toch maar even na gesoldeerd en opnieuw.



uurtje of 4 laten lopen, en toen had ik er wel een beetje vertrouwen in en hebk de voeding weer aangesloten.

er moet nog het een en ander gebeuren...hopelijk vandaag, het inkorten van de micro USB naar usb kabels ging....niet geweldig, bij de 1e een fout gemaakt waardoor hij veel te kort zou zijn, wel gebruikt om na te meten en zelfs al was deze gelukt was hij net te kort.

2e maar 5mm langer gemaakt, maar bij het pinnen paar keer tegen de tang gestoten en toen waren de kernen afgebroken >.> dus de kabel was weer 5mm korter en toen hij klaar was...was hij idd een 3-4mm te kort. kan hem insteken in de flowsensor en alsk hem op het moederbord door duw springt hij uit de flowsensor >.< vandaag komen hopelijk nog 2 van zo'n kabels binnen, 1 proberen in te korten en als dat weer geen success is 85cm kabel naar achter duwen voor nu...vind het wel goed te worden >.>

dan nog de RGB fan's terug in bouwen....beetje hopen dat die het nog doen :p 1 heb ik al ingekort maar niet gesleaved (ging niet super en met sleeve paste hij niet meer >.<) andere hadden een langere kabel en gingen wat makelijker maar die RGB kabels zijn echt irritant, die hebben zo'n dunne kern dat de pinnen er soms net aan vast hangen. en dan zijn de pinnen in de connector krijgen ook nog gewoon lastig >.< dingen gaan zo stroef dat ik eerst met een tang de achterkant naar de connector moet brengen, en dan met een exacto mes van achter dwars op de rand duwen zodat hij door naar voren gaat.

ziet er wel al leuk uit, zal flink feller worden met de 4 corsair QL's er in.



1e boot was spannend, had ook 2 nieuwe NVME drives ingebouwd, een WD SN850 1TB en een WD SN550 2TB, maandje of 2 geleden kwam een nieuw spel uit en ehr me pc zat vol >.> dus daar moest wat aan gedaan worden, en gelijk directstorage klaar , maar alleen mijn pc heeft hier in huis M2 slots en die zitten onder de watergekoelde gpu die aan een watergekoelde cpu hangt dus testen is.....een uitdaging.

en uiteraard me custom EPS, had hem al een paar keer na gekeken, gemeten dat de kabels allemaal contact maken etc maar altijd bang dat een kabeltje omgedraaid is en ....dure gevolgen heeft.

tevens waarom kan geheugen rgb niet gewoon geslaved worden aan de moederbord rgb >.< is het laatste element wat doet wat het wilt tot ik met open RGB zeg nee paars : /

op maximum pomp snelheid vibreerd de kast wel indrukwekkend veel, voel het door me hele bureau, maar als die noctua's eindelijk uitkomen...en ik de tijd/zin heb om ze er in te bouwen...als ze te krijgen zijn (zouden nog wel eens populair kunnen zijn) die hebben rubbere anti vibratie pads, die corsair ML's die er nu zitten hebben dit niet dus tis metaal > plastic > metaal en reservoir is ook redelijk hardmount through and through :p

er volgen nog foto's van als hij klaar is maar ik ga er nog wat primochill reboot doorheen pompen en dat er dan weer uit spoelen dus de RGB fans zitten dan nogal in de weg.
 
Laatst bewerkt:
moet nog eens foto's maken als ik het glass goed schoon heb gemaakt (dankzij de verlichting zie je gelijk als er een streep of stof of wat dan ook op is gekomen....heel handig >.>) maar de boel gloeid zelfs overdag met het licht uit al goed.

heb wel nog een rogue lambje op me EK blok maar dat moet eigenlijk weg trekken op een punt (heeft het voorheen teminste altijd gedaan pas weer terug gekomen bij het eind vullen dus zal wel goed komen...anders nog een beetje met een stokje ofzo tegen de kabel duwen, ah stak nog een kabeltje beetje uit daar tegen duwen en twas weer goed dus in het filmpje is het EK logo niet meer rood ^^)

de nieuwe kabel chaos....niet zo net als ik had gehoopt maar 100X overzichtelijker dan het was.

en eentje met alles er op ready to rock ^^

foto idle zonder RGB





en in volle gloeiende glorie





komt nogal roze uit in de foto's maar is bijna blauw paars irl....video heeft het bijna goed met momenten...en verkleurt dan opeens flink >.>

fans staan nog niet op maximale fellheid (50% staan ze opt moment dus het kan nog erger maar vind het zo wel wat plezanter)


tevens aan het filmpje te zien....word het toch wel tijd voor een nieuwe telefoon >.> cmon pixel 6 be cheap.
 
Laatst bewerkt:
Zo weer een jaartje verder en weer wat onderhoud achter de rug, al viel het dit jaar reuze mee (had niet super veel zin dus alles wat niet echt gedaan moest worden heb ik nagenoeg niet gedaan >.>).

1 tube veranderd, nagenoeg alle ventilators weer omgebouwd (NF-A 12X25's er in, ML120's er uit en de QL 120's er uit, daar hadden 2 een dode groene LED van wat Cyaan niet meer mogelijk maakte...ofja....storend liet uitzien >.>).

en teven achter nog de hubby4's en de hubby7 er uit kunnen halen voor wat extra plaats te maken voor een 80mm hulp fan voor de voeding (die zit nogaltijd achterstevoren en voelt soms wel een beetje toasty :p). de lian li fan's hebben zoveel LED's dat het via het moederbord of een controller moet maar aquacomputer/aquasuite kan er max 2 goed aansturen dus dat word hem dan maar niet....tevens werkt niets op RGB gebied samen met aquasuite wat wel jammer/vervelend is.

maar ben toch wel tevreden met het eind resultaat.

 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
cablegunmaster Lian Li O11 Dynamic EVO HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Lian li pc case o11 dynamic HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li PC-O11 Dynamic XL (ROG Certified) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad! Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - Black Window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Jason Lian Li O11 Dynamic Mini, Mid Tower, Tempered Glass - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason Bitspower Touchaqua Sedna O11D Lite-F for LIAN LI O11 DYNAMIC Series HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow Lian-Li PC-O11 Dynamic Midi-Tower - PCMR Special Edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
S Barrow Waterway LRC 2.0 RGB Distribution Panel (Front) for Lian Li Dynamic PC-O11 C Waterkoeling 13
anub1s18 Lian Li PC-O11 Dynamic razer edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
B LIAN-LI PC-O11 Dynamic (WIT) + bijbehorende riser cable HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Lian Li PC-O11 ROG besteld welke omgezet is naar PC-O8 (Eigen Keuze) HighFlow Webshop 3
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower Lian Li UNI SL120 en SL140 V2 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Hightower Lian li front mesh 011 evo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Jason Lian Li UNI SL-INF 120 ARGB PWM 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Jason Lian Li Strimer Plus V2 RGB Motherboard & VGA Cables HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Nieuwste Lian Li Fans op voorraad: UNI AL120 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
N Lian Li Black Thumbscrews TS-01 Verkocht 0
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
Jason Lian-Li UNI SL140 Addressable RGB 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li Strimer Plus Triple 8-Pin RGB PCIe VGA Cable + Remote HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Lian Li ST120 RGB PWM Fans, Triple Pack incl. Controller - 120mm, Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Jason Lian Li LANCOOL II Mesh RGB Midi-Tower, Tempered Glass - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R1NS3 Lian Li Strimer Plus 3x8-pin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Jason Lian Li GALAHAD 360 AIO CPU Liquid cooler ARGB - Black or White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Hightower Lian Li UF-EX Device Cable Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
biopunk Lian Li UNI FAN SL140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 46
Hightower Lian li uni fans 140mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Bl4ckj4ck666 Lian Li Strimer Plus aansluiten op 4pins 12v mogelijk? Hardware & Software 2
K hard tubing Lian Li oc11 -xl Advies Waterkoeling Setup 5
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
P Distro plate lian li 011 Waterkoeling 2
Bokeh Demciflex filters voor Lian Li Dynamic XL HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
Hightower Lian Li GPU bracket, GB-001 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Lian Li PC-O11D / PC-O11DXL Dynamic (XL) Distribution Plates / Front, Tray HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan