daarna even het nieuwe
reservoir testen om te zien of ik de 100mm tube moet bestellen of niet (dit past echt net met het
reservoir op het laagste punt is hij misschien 1mm te hoog maar het past en lekt niet).
kabels lekker op maat geknipt en toen bleek ik geen male molex pinnen te hebben >.> dus maar even bestelt en verder gegaan met de RGB ventilators te sleaven
en daarna maar begonnen aan de Flow sensor in te bouwen zodat ik de Micro usb naar USB op maat kan maken, eerst 2 uur geinvesteert om een tube te maken voor mijn 1e plan....dit bleek gewoon niet te werken (flow sensor stak 1mm buiten de kast dus het glas paste niet meer T.T)
maar een klein rest stukje gepakt er tussen geduwd en gekeken of dit iets zou worden en 30 min later zat hij >.>
mogelijk dat dit ooit tijdens onderhoud een normale
fitting en een tube met 45 graden bocht.....het zou toch eigenlijk moeten kunnen >.>
toen nog een 4e tube geprobeert te maken maar deze heb ik helemaal scheef geschuurt dus werd tijd voor te stoppen voor de dag maar had er wel gezien dat hij op plekken scheef kwam en kon hem daardoor gebruiken voor een template te maken voor de 4e tube die hopelijk wat rechter zou zijn.
volgende dag dmv de template opnieuw de tube gemaakt en deze past beter...nogaltijd niet recht maar rechter, template beetje bij getweaked voor het volgende onderhoud die tube als nog te vervangen (volgend onderhoud komt er toch aan, de
noctua NF-A 12X25's zijn nogaltijd niet in zwart beschikbaar dus ik moest me oude
fans terug bouwen
side intake heb ik wel maar gesleaved, bovenste
fans heb ik niet gesleaved en de RGB nog niet eens ingestoken, dit worden....uiteindelijk....toch NF-A 12's)
daarna is het vrij snel gegaan, had op een plekje eigenlijk een 5mm extention moeten gebruiken zodat een tube confortabler tussen 2
fittingen komt maar het lekt niet dus.....for now it's fine
30 min op lucht getest, dit bleef fijn op zijn plaats staan, toen water er in gegooid en gerealizeerd dat ik nog geen pinnen op de
pomp zijn molex had gezet >.> waren redelijk dikke kabels dus dacht ah solderen niet nodig, pinnen er op gekrimpt, in ze connector geduwd wil hem aansluiten en kabeltje los >.< ffe aan getrokken en ja hoor kabeltjes in me handen...dus opnieuw gepinned toch maar even na gesoldeerd en opnieuw.
uurtje of 4 laten lopen, en toen had ik er wel een beetje vertrouwen in en hebk de voeding weer aangesloten.
er moet nog het een en ander gebeuren...hopelijk vandaag, het inkorten van de micro USB naar usb kabels ging....niet geweldig, bij de 1e een fout gemaakt waardoor hij veel te kort zou zijn, wel gebruikt om na te meten en zelfs al was deze gelukt was hij net te kort.
2e maar 5mm langer gemaakt, maar bij het pinnen paar keer tegen de tang gestoten en toen waren de kernen afgebroken >.> dus de kabel was weer 5mm korter en toen hij klaar was...was hij idd een 3-4mm te kort. kan hem insteken in de flowsensor en alsk hem op het moederbord door duw springt hij uit de flowsensor >.< vandaag komen hopelijk nog 2 van zo'n kabels binnen, 1 proberen in te korten en als dat weer geen success is 85cm kabel naar achter duwen voor nu...vind het wel goed te worden >.>
dan nog de RGB fan's terug in bouwen....beetje hopen dat die het nog doen
1 heb ik al ingekort maar niet gesleaved (ging niet super en met sleeve paste hij niet meer >.<) andere hadden een langere kabel en gingen wat makelijker maar die RGB kabels zijn echt irritant, die hebben zo'n dunne kern dat de pinnen er soms net aan vast hangen. en dan zijn de pinnen in de connector krijgen ook nog gewoon lastig >.< dingen gaan zo stroef dat ik eerst met een tang de achterkant naar de connector moet brengen, en dan met een exacto mes van achter dwars op de rand duwen zodat hij door naar voren gaat.
ziet er wel al leuk uit, zal flink feller worden met de 4
corsair QL's er in.
1e boot was spannend, had ook 2 nieuwe NVME drives ingebouwd, een WD SN850 1TB en een WD SN550 2TB, maandje of 2 geleden kwam een nieuw spel uit en ehr me pc zat vol >.> dus daar moest wat aan gedaan worden, en gelijk directstorage klaar , maar alleen mijn pc heeft hier in huis M2 slots en die zitten onder de watergekoelde gpu die aan een watergekoelde cpu hangt dus testen is.....een uitdaging.
en uiteraard me custom EPS, had hem al een paar keer na gekeken, gemeten dat de kabels allemaal contact maken etc maar altijd bang dat een kabeltje omgedraaid is en ....dure gevolgen heeft.
tevens waarom kan geheugen rgb niet gewoon geslaved worden aan de moederbord rgb >.< is het laatste element wat doet wat het wilt tot ik met open RGB zeg nee paars : /
op maximum
pomp snelheid vibreerd de kast wel indrukwekkend veel, voel het door me hele bureau, maar als die
noctua's eindelijk uitkomen...en ik de tijd/zin heb om ze er in te bouwen...als ze te krijgen zijn (zouden nog wel eens populair kunnen zijn) die hebben rubbere anti vibratie pads, die
corsair ML's die er nu zitten hebben dit niet dus tis metaal > plastic > metaal en
reservoir is ook redelijk hardmount through and through
er volgen nog foto's van als hij klaar is maar ik ga er nog wat
primochill reboot doorheen
pompen en dat er dan weer uit spoelen dus de RGB
fans zitten dan nogal in de weg.