• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koolance MCP655/D5 Top (PMP-450) Acetal

zit de vloeistof er helemaal in, tussen en overal?

weet niet hoe erg jouw lek was en hoeveel eruit gekomen is
bij mij was het de hele loop over m`n moederbord in 5 seconden

je moederbord onder de kraan doen is meestal niet het beste idee en je moet het dan ook echt lang en goed laten drogen, het is meer een laatste optie na een groot lek, en dan gekantelt zodat het water zo min mogelijk over andere delen heen gaat

daarna met een zo dun mogelijk doekje en kleine schroeven draaier/mesje het slot zo droog mogelijk maken anders duurt het drogen voor eeuwig, halve dag in de zon daarna doet ook wonderren
 
hellemaal in het pci-e slot zal nogmaals controleren heb hem op de kop laten drogen nu
gechecked hij is droog in het pci-e slot anders nieuwe bril nodig mjah via northbridge en langs pci-e slot and thats it hoe lang moet ik hem minimaal drogen als hele board onderwater was bv ?
 
leg hem morgen hele dag in de zon anyway neem geen risicoo.

wel eens gehoort 1 drop leak op gfx bv en dan pc slaat af dan gfx droog maken en hij deed het weer is mij niet gebeurt mocht dat gebeuren hopen dat ik zo geluk heb ook ;:p

ik monteer de pomp net zo als ik eerder had in en out zo als op de foto in begin van topic.
 
er is een flimpje op het net met een lektest om te kijken hoe groot een lek moet zijn voordat je pc vastloopt
die gast moest er behoorlijk wat over gooien voordat ie vast liep, sinds dien maak ik me er "weinig" zorgen over een lekje :D

kan het filmpje niet zo snel meer vinden maar ik denk dat andere hem als favoriet hebben staan :p
 
heb zelf pc cooling aka pc in 1 bak behalve hdd cdrom off psu

en de hele bak gevuld met olie.

het was zeker het cpu block dit vind ik wel heel gek had hem dus wel goed aangesloten had ik nog post over gemaakt.

freddy als jij dit leest heb je toevalig scan van de apogee xt waterblock aka de part waar op staat inlet outlet.
 
nu net water er in zag reservoir dit keer heel snel leeg lopen elke keer bijna dus snel uit bij gieten heel veel bubles ook er uit.


mjah kwa flow zie het beter maar niet veel pomp draaidt nu weer op max denk dat cpu fitting beetje los gekomen is door ge ouwehoer met de slangen oftewel ging ie best wel hard lekken gelukkig zag ik het optijd genoeg om psu uit te zetten.

en trouwens zoek dat filmpje maar op sta hele dag onder hoge druk als pc aanzet omdat bang ben dat zonder pc zit opgegeven momment heb geen werk niet eens vrijwilligers werk atm ;P.

zou graag gratis in pc winkel willen werken zo lang maar niet watercooling sets moet testen geen ervaring mee nog xD
 
zat bijna in het zelfde schuitje toen met mijn mega lek, part time werk en een dure hobby waar een compleet systeem niet echt in zat :)

maar na het zien van dat filmpje is m`n echte zorg om een lekje weg genomen
zulke dingen gebeuren ons allemaal, zeker als het even snel snel snel is ;)
 
Gebruik je trouwens de meegeleverde fittingen van de Apogee XT op jouw CPU blok??

Want als je EK fittingen erop gebruikt, is de kans groot dat je hetzelfde probleem hebt als wat je had met jouw reservoir (schroefdraad te lang).
Als dat zo is, dan verklaart het waarom jouw CPU blok "verstopt" is, de schroefdraad blokkeert de flow dan gewoon.

Als je de EK fittingen gebruikt op jouw CPU, zou ik het verwisselen met de meegeleverde fittingen.
 
kreeg m´n res er niet in dus tang op stukje dat in de weg is verbogen hammer er bij platte slaan.

m,n pc ging gewoon aan vanavond dus ja +P

had me psu ook keihard laten vallen getest ook allemaal nog goed.

ik hoop dat ik de boel in orde krijg wil echt alles proberen volgende stap is chiller maybe off phase change als ik een baan kan vinden.

Gebruik je trouwens de meegeleverde fittingen van de Apogee XT op jouw CPU blok??

Want als je EK fittingen erop gebruikt, is de kans groot dat je hetzelfde probleem hebt als wat je had met jouw reservoir (schroefdraad te lang).
Als dat zo is, dan verklaart het waarom jouw CPU blok "verstopt" is, de schroefdraad blokkeert de flow dan gewoon.

Als je de EK fittingen gebruikt op jouw CPU, zou ik het verwisselen met de meegeleverde fittingen.


nee standaard fittingen.

en dat wil ik graag zo houden deze hebben mega grip alleen kun je ze makelijk los draaien als je op 1 punt slang er af hebt en terug op doet durf niet met tang 1 tikje straker te draaien dan hand vast.

blijf nog wel hele nacht wakker denk ook dat ik waterloop ga testen voor 48 uur lang des noods 24 uur zonder montage van mainboard etc dan nog eens 24 uur met alles ingebouwt alleen niet aangesloten nog behalve pomp.

moet alleen voortaan ff op de flow letten geen wonder dat pomp beetje warm werdt
ik hoop maar dat pomp niet lange tijd heeft droog zitten draaien omdat water niet eens het cpu block in wilde.

of kan pomp wel droog draaien voor korte tijd zolang boel maar beetje vochtig is en niet oververhit raakt aka above operating temp.

zal zo bie zo fitting size na checken wanneer ik volgende keer alles afkoppel. alleen denk ik niet dat het probleem is.

kan zonder moeite 1 kant blazen komt het er hard uit via de kant waar ik niet op kan blazen.

dus denk dat handleiding niet goed was off ik begrijp de handleiding niet.

edit ben nog wel hele nacht wakker denk ik wil alles perfect hebben.

Added after 16 minutes:

kan flow voelen voor het cpu block na cpu block voel ik hem niet meer zie wel water door reservoir stromen.

zou het kunnen dat 1 fitting dieper gaat dan de andere fitting

nu tijdje verder getest wordt de pomp niet meer warm blijft gewoon koud.

zit de vloeistof er helemaal in, tussen en overal?

weet niet hoe erg jouw lek was en hoeveel eruit gekomen is
bij mij was het de hele loop over m`n moederbord in 5 seconden

je moederbord onder de kraan doen is meestal niet het beste idee en je moet het dan ook echt lang en goed laten drogen, het is meer een laatste optie na een groot lek, en dan gekantelt zodat het water zo min mogelijk over andere delen heen gaat

daarna met een zo dun mogelijk doekje en kleine schroeven draaier/mesje het slot zo droog mogelijk maken anders duurt het drogen voor eeuwig, halve dag in de zon daarna doet ook wonderren


kan ook toch wel pure alchole gebruiken bv om goed schoon te maken bv die rode kleurstof bv van me uv coolant wel handig dat rood is duidelijk zichtbaar elke lek meteen

edit lol doet dit forum auto me nieuwe post merge met m,n laaste post lol handig xD
 
Laatst bewerkt:
anyway het waterstroomt harder als ik hem aansluit zoals normaal heb.

straks ff kijken off blok weer verstopt is..

Added after 32 minutes:

mb ook droog nu denk ik laat toch wat langer drogen moet toch loop testen.

rad doorspoelen kan dat met kraan water btw ?

Added after 16 minutes:

zat weer vol met zwarte drap

top zit er ook vol mee krijg het er niet eens uit die zwarte troep
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Luculenus [IN-ACTIVE] 2x MCP655 met Koolance RP-452X2 rev 2.0 dual bay reservoir Verkocht 7
S [VERKOCHT] 2x mcp655 d5 pompen icm koolance Koolance RP-452X2 Verkocht 3
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
F Koolance CPU-390I, CPU-390CI en VID-NX1080 Waterkoeling 7
F *Nieuwe* Koolance QD3/4 quick release black Waterkoeling 2
gunnie_nl koolance pmp pumpblocker Gevonden 0
D ADT-DXG45 45 graden koolance silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T Koolance Quick Disconnect voor 3/8 ID 5/8 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [Gezocht] Koolance SHR-0820 Gevonden 0
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
D Koolance QD3 Female deel 3/8 ID 1/2 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
C Aanpassing Koolance MVR Heat Transfer Plate, 140mm MVR-PLT140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Koolance QDC's, reservoir base en 290X-blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower snelkoppeling koolance Waterkoeling 3
Sw333t Koolance producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
B QD3 Koolance quick disconnect HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Sw333t Koolance HX-XC Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Koolance o-ring ORG-S12D5E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F Koolance QD4 quick release compressions black (1/2ID - 3/4OD) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
chicken Koolance VL3N Male Quick Disconnect Threaded G 1/4 BSPP HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Traxtorm [IN-ACTIVE] Koolance GPU-220 Gevonden 2
sir serial [TKG-FIT] 10mm Koolance 90 Graden Black Chrome Gevonden 2
AverageNinja Koolance CPU-370 Rev. 1.1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
alain-s [IN-ACTIVE] Koolance CPU-370 Verkocht 0
sir serial [VERKOCHT] Koolance RAM-33 waterblock Verkocht 3
S Koolance HDD Water Block HD-60 Waterkoeling 3
Y Koolance Quick connector SET HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Origen ae S21T + Koolance fan/pump controller +RGB controller (L3p L4n) Verkocht 20
canonchiel [IN-ACTIVE] 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (7 stuks) Verkocht 0
J Koolance COV-RP450 Rev.2.0 D5 pomp top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
W Koolance INS-FM17N flowmeter zonder adapterboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Koolance reservoir body TK050 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R [VERKOCHT] Koolance PMP-500 Verkocht 3
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1
z999 [VERKOCHT] Verschillende (bp, koolance) fittingen Verkocht 2
B Koolance CPU-380 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
l3p Koolance Flow Meter Adapter With Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
T Koolance VID-AR685 en Sapphire 6850 Toxic 1GB? Waterkoeling 2
arwin74 [CLOSED] dual bay koolance reservoir met 2x 355 pomp Gesloten 2
l3p Koolance PMP-500 Pump G1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
dave-firsttimer:) [VERKOCHT] Koolance MB+mosfet waterblock voor ASR4E + Koolance CPU waterblock Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Koolance PMP-400 + Koolance Heatsink + EK-DDC X-RES 100 Verkocht 1
Harjo [VERKOCHT] Koolance gtx 580 fullcover Verkocht 3
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
Besje Koolance swiveling elbow G1/4 low profile, black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W KillCoil in 3/8 ID tubing en Koolance RP-401X2 revisie? Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan