• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Koolance MCP655/D5 Top (PMP-450) Acetal

al het water er uit nu maar hopen dat pomp het nog maar doet er kwam wel in 1x mega veel water uit

maybe maar kan niet eens de flow zien hoor wel water door loop komen mjah dat werdt ook minder dus echt zien off horen dat pomp aan staat is moeilijk laten we hopen dat pomp geen stroom had

nu beetje bang dat pomp het niet goed doet met m,n top ik zie geen bewinging komen in water pomp doet het wel.......

als off me pomp verstopt is.........

off gewoon niet doet.

doen zonder dat de pc/pomp aan staat, anders wordt het een klerezooi!

er zit een ontluchtings schroef op de radiator, draai deze eruit
blijf je res vullen totdat de slang na de pomp vol zit tenhoogte van je res (zie je als het vloeistof nivo in de res gaat stijgen inplaats van weg lopen)

draai je rad ontluching weer dicht en de pomp aan
op deze manier zit je pomp vol vloeistof voordat je `m aan zet en zul je ziet dat ie pompt als je res leeg loopt

de in off out blocken heb al beetje probeert eens zien off dit gaat helpen.

paar keer proberen er zit heel klein laagje in reservoir ik zie geen flow.........

hou je res normaal vol zodat er druk op de vloeistof zit ivm zwaartekracht

ontluchting waar ???????

en ik deed dicht knijpen terwijl die aan stond er gebeurt niks ik denk er nu aan oude top er op te doen aka default want deze top is crap vermoed ik.

heb ingang en uitgang op zelfde plek zitten ik neem aan dat dit het ook nog kan zijn

krijg het idee dat ingang uitgang aan boven kant bijde zuigt off pompt offzo.....

dus denk dat ik fitting 1 na beneden doe ingang boven uitgang onder en maar hopen dat dit het oplost anders gooi ik de default er weer op jammer weg gegooit geld dan ;<

zit op de smalle kant van de radiator wat naar de voorkant van je pc zit, klein schroefje als het goed is

dit is mischien een hele lullige vraag, in een eerdere post zei je dat je geen flow zag en de pomp warm werdt, ook zag het er zogoed als niets uit je res getrokken worden

dubbel check of je de in en out van de slangen op de juiste in/uit van de top zit

res -> pomp-in -> pomp-out -> cpu

deze fout heb ik al 2 keer gemaakt :eusa_wall:

heb je het zelfde probleem met aftappen

je kunt de dop van je res goed dicht draaien en rustig de pc kantellen met opletten of je res niet gaat lekken
maar voor het geld zou ik de kleine rotzooi met leeg laten lopen voor lief nemen

je kunt heel makkelijk een kraantje op de top monteren met dit verloop stukje
Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Mini Silver Shiny BP-WTP-C42
beide zijdes G1/4 draad, 1 kant in de top en de andere kant in de kraan

dat is kut :012:
maar de pomp werkt zoals ie hoort nu, tenminste positief :

waar lekt het cpu blok? fitting of de naad van de 2 delen?

en geef de moed niet op, de meeste van ons hebben de zelfde problemen gehad :)
persoonlijk bijna m`n hele pc omzeep geholpen met een gesprongen slang, niet goed erop gedrukt, resultaat:
pc sloeg af, mb, cpu, gpu`s en geluidskaart onder de vloeistof, 1 uur schoonmaak werk en 6 uur laten drogen + halve kamer nat...

top op de pomp vergeten erop te doen en lekker beginnen met vullen, kast volledig nat en natte voeten

plug op 1 van de gpu`s vergeten, res vullen, stroom erop en weer een dag verder met schoonmaak en laten drogen...

2 keeer slangen omgewisseld per ongeluk tijdens het "snel" inmekaar bouwen, paar uur zoet trouble shooting waarom ie het niet doet lol

denk dat er nog wat verhalen zijn dat je mischien gaat denken dat dit probleem nog niet zo erg is ;)

fitting en ik denk dat cpu block verstopt is aangesloten dit keer zo als opgeschreven staat hoe kan die in 1 week al verstopt zijn.

ik denk dat ik hem goed had aangesloten eerder en nu dit keer niet op 1 fitting kan ik blasen de ander komt er geen lucht uit

had ook beetje op northbridge gelekt hoe los ik dit op ?

als het echt een heel klein beetje is, dan is een het droog deppen met wc papier genoeg
is het echt een plas, dan is het beter om het droog te deppen zover mogelijk en laten opdrogen

belangrijkste is het "waar", als het op koel elementen zijn dan kan het geen kwaad, is het echt overal tussen gekomen, enigste om er zeker van te zijn is laten drogen :/

een heel klein beetje is niet zo erg, zeker niet omdat je pc niet is uitgevallen door kortsluiting :p

het is een beter safe then sorry omdat je weet dat er een beetje is gelekt, mijn pci slots zaten helemaal vol met vloeistof, zo erg dat ik het bord gewoon onder de kraan heb gehouden (zachte stroompje) om die gekleurde shit eraf te krijgen en hij doet het nog steed :eusa_eh:

weet hoe zenuuwslopend het is, zeker voor de eerste keer op zulke plekken

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Luculenus [IN-ACTIVE] 2x MCP655 met Koolance RP-452X2 rev 2.0 dual bay reservoir Verkocht 7
S [VERKOCHT] 2x mcp655 d5 pompen icm koolance Koolance RP-452X2 Verkocht 3
biopunk Koolance Swiveling Elbow G1/4 Black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
F Koolance CPU-390I, CPU-390CI en VID-NX1080 Waterkoeling 7
F *Nieuwe* Koolance QD3/4 quick release black Waterkoeling 2
gunnie_nl koolance pmp pumpblocker Gevonden 0
D ADT-DXG45 45 graden koolance silver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T Koolance Quick Disconnect voor 3/8 ID 5/8 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [Gezocht] Koolance SHR-0820 Gevonden 0
R Koolance producten en ander merk fittingen Waterkoeling 2
D Koolance QD3 Female deel 3/8 ID 1/2 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
C Aanpassing Koolance MVR Heat Transfer Plate, 140mm MVR-PLT140 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Koolance QDC's, reservoir base en 290X-blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower snelkoppeling koolance Waterkoeling 3
Sw333t Koolance producten HighFlow Product Suggesties en Nieuws 18
B QD3 Koolance quick disconnect HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Sw333t Koolance HX-XC Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Koolance o-ring ORG-S12D5E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
F Koolance QD4 quick release compressions black (1/2ID - 3/4OD) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
chicken Koolance VL3N Male Quick Disconnect Threaded G 1/4 BSPP HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Traxtorm [IN-ACTIVE] Koolance GPU-220 Gevonden 2
sir serial [TKG-FIT] 10mm Koolance 90 Graden Black Chrome Gevonden 2
AverageNinja Koolance CPU-370 Rev. 1.1 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
alain-s [IN-ACTIVE] Koolance CPU-370 Verkocht 0
sir serial [VERKOCHT] Koolance RAM-33 waterblock Verkocht 3
S Koolance HDD Water Block HD-60 Waterkoeling 3
Y Koolance Quick connector SET HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Origen ae S21T + Koolance fan/pump controller +RGB controller (L3p L4n) Verkocht 20
canonchiel [IN-ACTIVE] 13MM (1/2) Koolance Schroeffitting Paar - G1/4 (7 stuks) Verkocht 0
J Koolance COV-RP450 Rev.2.0 D5 pomp top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
W Koolance INS-FM17N flowmeter zonder adapterboard HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Besje Koolance reservoir body TK050 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R [VERKOCHT] Koolance PMP-500 Verkocht 3
T Koolance 402x2 vraagje Waterkoeling 6
Tath [IN-ACTIVE] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 0
Tath [REFUSED] Koolance reservoir RP-452X2 Dual 5.25"rev. 1.3 Verkocht 1
z999 [VERKOCHT] Verschillende (bp, koolance) fittingen Verkocht 2
B Koolance CPU-380 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
l3p Koolance Flow Meter Adapter With Display HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
T Koolance VID-AR685 en Sapphire 6850 Toxic 1GB? Waterkoeling 2
arwin74 [CLOSED] dual bay koolance reservoir met 2x 355 pomp Gesloten 2
l3p Koolance PMP-500 Pump G1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
dave-firsttimer:) [VERKOCHT] Koolance MB+mosfet waterblock voor ASR4E + Koolance CPU waterblock Verkocht 3
l3p [VERKOCHT] Koolance PMP-400 + Koolance Heatsink + EK-DDC X-RES 100 Verkocht 1
Harjo [VERKOCHT] Koolance gtx 580 fullcover Verkocht 3
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
Besje Koolance swiveling elbow G1/4 low profile, black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W KillCoil in 3/8 ID tubing en Koolance RP-401X2 revisie? Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan