We hebben gelukkig weer een update!
Het is erg motiverend om te zien dat er vooruitgang in de build zit! Helaas geen super kwaliteit foto's, maar het kan ermee door.
Na bijna vier weken wachten had ik er geen zin meer in en wilde ik verder gaan met de build. Dus de nabestelling bij HF werd geannuleerd en ik ga zelf aan de slag met een 5mm boortje en wat vijlen.
Na veel gaten boren, vijlen, schuren en nog meer had ik het voor elkaar. Het eerste 20mm gat zat erin!
Door een pass-through
fitting van
Bitspower kan het gat worden gebruikt als drain port.
Vervolgens heb ik twee 90 graden
fittingen op de
radiator geplaatst.
Na wat spelen met lijm wat een verschrikkelijke geur af gaf, is de
radiator gemonteerd bovenop de hammond boxes onderin de TJ.
Ook de
pomp is erin gezet. Hij hangt nu nog aan de drain port, even uitproberen of dit werkt zoals ik wil, anders komen er toch nog wat schroefjes in.
Netjes gesleeved met Million Dollar PC sleeving, de molex voeding en de PWM draden voor de
pomp. Ook zit er een temperatuur sensordraad bij voor het watertemperatuur.
De draden gaan recht omhoog door een gat in de mid plate. Vlak hiervoor komt de Aquaero te staan. De PWM kabel zal daar vanuit verlengd worden naar het moederbord.
En als laatst, nog een 20mm gat. Ook hier zit een pass-through in zodat de loop naar de CPU gaat.
Misschien komt er nog een leuk speeltje in de mid plate, zodat de gaten en de
radiator verborgen wordt.
Dat was het weer!
Ik hoop volgende week wat onderdelen te laten coaten. Daarna zal ik de TJ opbouwen en tussendoor wat kabels, aanpassingen ed. maken waar nodig.
Groeten en een hele fijne Koninginnedag,
Jerome