• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

TJ07 "Maximus KaoS"

MadlaX

New member
Allereerst mijn dank aan nbtran1975, doordat we het afgelopen weekend zo'n 23uur bezig zijn geweest heb ik mijn systeem eindeliijk op een redelijk punt gekregen. En hij heeft erg veel gesleeved. In dit buildlog zul je eerst een aantal foto's zien die ik met mijn mobieltje heb gemaakt. En tijdens de "rally" heeft hij ook steeds foto's gemaakt. Had hij dat niet gedaan, dan was dit buildlog een stuk kleiner geweest.

Dit buildlog beslaat enkele maanden werk, maar ik ben nooit zover gekomen dat ik er een buildlog van heb gemaakt. Stukje bij beetje werd de loop groter, de onderdelen duurder en mijn visie groter. (Ik heb reeds een volgende project in mijn hoofd, maar op dit moment geen tijd en geld om daar nu aan te beginnen. Tevens wil ik deze eerst verder afmaken.)

Verder wil ik Freddy en Highflow natuurlijk niet vergeten, voor het leveren van de meeste onderdelen, zekere van de waterkoeling. De loop bestaat voornamelijk uit Koolance fittingen met een paar kleine afwijkingen, maar daar later meer over.

Ik hoop dat jullie net zo van de foto's genieten als ik van mijn systeem.

En nu zal ik jullie niet verder ophouden en laten genieten van de foto's.

Dit is de TJ07 in originele staat, met een paar fans om te kijken hoe het licht in de kast eruit ziet.


Dit is de pomp met delux behuizing (mede voor het beperken van de omvang) en de quad TFC radiator voor voldoende koeling.





Hier heb ik mijn Maximus Extreme erin gedaan en de Apogee GTZ op de CPU.

Dit is het originele koelblok van een Sapphire HD4870X2. Ondertussen heb ik een Koolance blok op de GPU gezet en die zie je eronder.


Hier heb ik een extra slot gemaakt voor het kabelmanagment.

een paar gateen in het moederbord tray om de kabels goed weg te werken.

De eerste loop is af en het testen op lekkage.

Zo heeft de kast er een tijdje bij gestaan. later kwam ik erachter dat als ik de zzijpanelen op de kast doe dat de temp's 5~6 graden zakten. :icon_eek:

Nadat ik de frontplate had gemaakt heb ik de DVD drive stealth ingebouwd en de eject button zie je later wel. :icon_wink:


En nu de "Rally".
Om te beginnen heb ik het originele fusionblok verwijderd van het moederbord. Dit nam aardig wat tijd in beslag, mede omdat ik het moederbord niet wilde beschadigen en aangezien ik meet een heteluchtpistool het blok op moest warmen heb ik er de tijd voor genomen. Mochten er mensen zijn die willen weten hoe ze dat moeten doen, kijk dan rustig verder.


Het croslinx blok was vrijsnel los.


Het hoofd gedeelte en de oorzaak van een temperatuur van 52 graden op de Nothbridge.

Steeds opwarmen en proberen.

Opwarmen en proberen..


En nog meer opwarmen...




En toen was die los.


En hier kun je zien waarom het blok eraf moest. Die troep is geen artic silver 5 of ook maar iets dat de naam koelpasta mag dragen in mijn ogen. :108:





En ondertussen was nbtran1975 begonnen met sleeven van de Corsair HX1000, zeg maar dag tegen je garantie :exclaim:


Er komt nu een Koolance CHC-122 op de NB en een Koolance CHC-125 op de SB.




En als je denkt dat koelblokken direct passen dan heb je het fout. Hier moest ik een klein stukje uit de koelplaat van de PWM halen omdat de transistor in de weg zat. Tip kijk GOED wat de onderkant is van de koelplaat, ik moest het nog een keer doen omdat ik de verkeerde kant had ingeslepen. Dus Freddy ik heb nog een koelplaat nodig!

Ondertussen begon het sleeven met murdermod sleeving ook aardig op te schieten.






De tweede keer inslijpen om mijn fout te herstellen. :108:

En de gaten in het moederbord tray iets vergroot om de kabels gemakkelijker erdoor te krijgen.



Alvast de eerste tubing van Tygon 3/8 op het moederbord. Helaas bleek later dat de Apogee GTZ het niet leuk vind om gelijk een 90 graden draai te maken.









Voor de IDC heb ik een paar GPU RAM heatsinks gebruikt. Deels omdat het overkill is om er een waterblok op te zetten en aangezien ik een kaart heb met onboard SLI word die chip niet heet.





En eindelijk is het tijd voor de eerste lektest. En jawel toen ging het lekken bij de CPU bij beide fittingen. Uiteindelijk heb ik de 90 graden fitting gewisseld voor een normale fitting. Dit wil ik in de toekomst nog aanpassen.




Hier zie je de Koolance panelfitting, het zijn er twee in een rechte lijn, waardoor je er maar 1 in het zicht hebt.

En nu een aantal foto's met het eind resultaat van de "Rally".













Hier zie je de 4 Xthermal fans met een extra weerstand ertussen om het licht te dimmen. Geluid produceren ze (bijna) niet :icon_cool:






Ik heb de flowmeter voor de pomp gedaan echter zal ik deze nog gaan verplaatsen. En de blauwe gloed die je ziet komt van een paar leds van het controlpanel voor de aan- en uitknop e.d. Die moeten nog worden vervangen door orange versies.


Hier zie je de NorthQ fans aan de achterkant, oorspronkelijk hadden deze blauwe leds maar die verstoorden het totale beeld te veel. Nu hebben ze een koperen weerkaatsing doordat bovenin Sigmatek fans zijn gekomen met weerstandjes zodat het licht niet te fel is. :icon_cool:




Hier zie je het resultaat van de sleeving van de PSU. Dit moet alleen nog een beetje worden geordend.


En hier zie je het eind resultaat. Een klein silent detail is dat het reservoir echt hangt. En zoals het met modding gaat gebruik je wat je voor handen hebt. Het reservoir hangt dus aan het rooster voor de bovenste fans middels ... 3/8 Tygon tubing !

Hopelijk hebben jullie hiervan genoten, ik heb nog een paar andeere wijzigingen in mijn hoofd die ik ga doorvoeren, maar voorlopig GEEN rally meer. Dat was in feite 3 dagen werk in 23uur gestopt en een behoorlijke aanslag.
 
Laatst bewerkt:
kijk daar hebben we er weer 1 haha lol mooie build :023:

Hahah ik dacht precies hetzelfde :D

Ziet er gelikt uit.

Vooral deze foto:


img0062fwb.jpg
 
Mooi hoor!!
Misschien had ik persoonlijk de mosfet blokken lekker gelaten voor wat ze zijn, dan had je iets minder 'spaghetti' van slangen gehad haha, maar ja, dat is mijn mening....

Idd jammer van imageshack, dat is zo traag als dikke stront door een trechter :icon_wink:

[edit]
LOL, zo zijn de foto's beter te zien !!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G [CLOSED] Silverstone Tj07 alu brushed Gesloten 2
G Gio's TJ07 Gallery & Build Logs 15
JeanPaul [VERKOCHT] [ Rex3 , I7 980 , 12GB Dominators GT, SilverStone TJ07-BW] Verkocht 12
JeanPaul Jean - Pauls TJ07 V2 Gallery & Build Logs 9
alain-s [IN-ACTIVE] Custom made parts for silverstone TJ07 Verkocht 1
JeanPaul Jean Paul's SilverStone TJ07 Gallery & Build Logs 65
E EscapeX's TJ07 - Try-Outs! Gallery & Build Logs 17
E EscapeX - Ralf - TJ07 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Lqd [IN-ACTIVE] Silverstone TJ07 + Mods Verkocht 7
jerome2710 Jerome's TJ07 - MurderMod TJ07 Gallery & Build Logs 101
alain-s [IN-ACTIVE] Originele midplate van Silverstone TJ07 Gevonden 0
alain-s [IN-ACTIVE] Front en Midplate TJ07 Project Umbrella Verkocht 1
Lqd LQD - Custom TJ07. Gallery & Build Logs 12
Impulse TJ07 stuff HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Tj07 window vragen Cases en Modding 8
M Silverstone TJ07 * VOLLEDIG* zwart met window? Cases en Modding 1
Flipmode Blck TJ07 Verkocht 4
k.3nny k.3nny CleaN-TJ07 *build for WWW.HARD.FM Gallery & Build Logs 32
Flipmode Blck TJ07 + Super WC Verkocht 4
B Window TJ07 Cases en Modding 5
jerome2710 Silverstone TJ07 vraagjes Cases en Modding 12
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
R Acid Green TJ07 Gallery & Build Logs 53
pulse Mijn TJ07 Gallery & Build Logs 7
Traxtorm Lamagra TJ07 Gallery & Build Logs 162
N TJ07 Inverted ATX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 37
vincent TJ07 Highflow Edition Gallery & Build Logs 206
Flipmode Blck TJ07 Gallery & Build Logs 121
F Vraagje ivm TJ07 Handleidingen en Installatie Tips 4
Jason EK-Quantum Momentum ROG Maximus XII Hero - D-RGB - Plexi & Acetal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R Waterkoeling Maximus IX Extreme Advies Waterkoeling Setup 1
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
C XS-PC g1/4 rigid tube fitting past niet op asus maximus x HighFlow Forum 5
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
M mosfet heatsinks van een Asus ROG Maximus VIII gene z170 moederbord gebroken Overige Koeling 5
R ASUS ROG MAXIMUS VIII EXTREME/ASSEMBLY Waterblok Hardware & Software 6
D Bitspower ASUS MAXIMUS VII IMPACT HighFlow Webshop 1
hesselcandea [waardebepaling] Maximus IV Gene-Z Gesloten 1
Hightower [ gezocht] mosfetblok voor de asus maximus IVgene Gevonden 2
B Sli verbinding asus maximus ranger vii Waterkoeling 4
Vissa [VERKOCHT] Asus Maximus V Gene Verkocht 1
R MAXIMUS by Reinoud Ramaker Gallery & Build Logs 3
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
D asus maximus formula VI formula 1150 socket in corsair 750D Handleidingen en Installatie Tips 4
D [IN-ACTIVE] Asus Maximus VI Formula Verkocht 1
k.3nny [IN-ACTIVE] EK Acetal/nickel maximus 4 gene-z Verkocht 1
D Corsair 32gig kit // Asus Maximus VI Formula Hardware & Software 1
N [Waterkoeling] 700€ ,I7 4470K, 2x EVGA 770 GTX, Asus Maximus VI Hero, Crhr Vengeance Advies Waterkoeling Setup 23
D ASUS MAXIMUS VI IMPACT (Intel Z87) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan