• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Jerome's TJ07 - MurderMod TJ07

jerome2710

Member
Goedenmiddag! :)

Na een tijdje afwezig te zijn op dit forum, kom ik toch weer terug, mèt een worklog.

Het afgelopen half jaar ben ik bezig geweest met het voorbereiden van een murdermod TJ07.
Voor de mensen die het niet kennen, murdermod is de naam die Charles Harwood geeft aan zijn producten die hij speciaal maakt voor de TJ07. Al deze producten zijn van uiterst hoge kwaliteit.

De build zal uiteraard watergekoeld worden met wat leuke specs. Bij deze een lijstje met wat ik tot nu toe in de planning heb, hier zal waarschijnlijk nog het een en ander aan veranderen.
Hardware:
- Moederbord: Asus Rampage III Extreme Black Edition - Nog niet helemaal zeker
- Processor: Intel Core i7 920
- Geheugen: Corsair Dominator GT 8-9-8-24 2000MHz (CMT6GX3M3A2000C8)
- Grafische kaart: XFX 5870

Waterkoeling:
- Black Ice SR-1 480
- 3x Gentle Typhoons
- Swiftech MCP35X
- Iandh Stealth Reservoir
- EK-Supreme HF Acetal
- EK-FC5870 – Acetal
- Moederbord blokken

Overig:
- Aquaero 4.00
- DVD-drive
- 1TB HDD in een Scythe Himuro

Updates:
De eerste modificatie! Standaard zitten er twee blauwe leds in de TJ07. Omdat mijn kleurenschema zwart met wit is, moest dit natuurlijk aangepast worden.
img_4741830t.jpg


De schroeven van de voeten aan de onderkant bevielen me niet, daarom heb ik ze omgewisseld voor de mat zwarte MDPC schroeven.
img_4089mco9.jpg


Even een testje hoe ik de CCFL zal bevestigen aan de bovenkant van de kast. Uiteraard ontbreekt de sleeving niet.
img_4743-2a41c.jpg


Zie hier het eerste Murdermod product! Het gaas aan de bovenkant is vervangen voor een Topgrill Serpentine. Dit is een stuk perspex met een mooi design erin gelaserd.
img_67467tvn.jpg


Helaas paste de radiator stand niet! Ik heb geprobeerd hem aan te passen, maar uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om "hammond boxes" te gebruiken. De radiator wordt hierop bevestigd met dubbelzijdig tape of lijm.
rad.jpg


hammond1.jpg


hammond2.jpg


hammond3.jpg


hammond4.jpg


hammond5.jpg



De fans zijn inmiddels aan elkaar gesoldeerd. Inmiddels zijn de fans teruggebracht naar 3 stuks, voor een betere routing van de slangen. De fans zijn parallel gesoldeerd, zodat ze op één port van de Aquaero kunnen.
rad2.JPG


rad3.JPG


Zie hier een nieuwe moederbord tray. Ik had een nieuwe revisie van de TJ07 ontvangen, waar een groot gat in de tray zat. Door contact op te nemen met Silverstone in Duitsland, kon ik een nieuwe aftermarket bij ze kopen. It's all about the details.
img_7782zreq.jpg


De Aquaero! Ik heb gekozen voor de LT versie, zonder display. Dit komt omdat ik de buitenkant van de kast zo clean mogelijk wil houden en dus het display overbodig is. De Aquaero is volledig bedienbaar via software, de instellingen die hierin aangepast worden, worden meteen overgeschreven naar het geheugen van de Aquaero. Ik ga met deze software een profiel maken, die de fans beheert. Op deze manier gaan ze zo nodig harder draaien als de temperatuur van het water hoger wordt.
aquaero1.JPG


aquaero2.JPG


Hier heb een nette houder voor gemaakt uit 1mm aluminium. Deze past precies tussen de 5.25" houders. Op deze manier is hij toch zichtbaar als de panelen eraf zijn, wat ik toch wel een leuk detail vond.
aquaero3.JPG


Update 10-04
Gelijk maar weer een update! Ik ben vandaag begonnen met het cable management, iets wat in deze build een grote rol speelt. Door een stuk van het opstaande randje weg te halen, komt de drager van de moederbord tray tevoorschijn. Door daar een aantal gaatjes in de tappen kunnen wij hier mooi wat cable clips plaatsen. Zo lopen de kabels achter het moederbord langs en zullen ze pas in zicht zijn zodra ze door de tray heen gaan.
cables.jpg


Vragen, tips, comments, kritiek; alles is welkom! :)

Groeten,
Jerome
 
Bedankt mannen!

Ik heb meteen al een kleine update in de topic start gezet. Het begin van het cable management.

Ook misschien wel leuk, een plaatje hoe mijn computer er op dit moment bij staat;
temp.jpg


Pas vanaf mei zijn de producten van Murdermod weer beschikbaar. Tegen die tijd hoop ik of het moederbord te hebben, of de rest van de waterkoeling te bestellen.
De updates die nu in de topic start staan, is een samenvatting van het afgelopen half jaar. Als 17-jarige is het soms toch vrij moeilijk om alles te bekostigen, dus wacht ik soms wat liever om zo toch de beste producten te kunnen gebruiken.
 
Nogmaals bedankt allemaal! :)

Ik ben blij dat de foto's in de smaak vallen! Ik ben zelf semi-pro fotograaf, iets wat ik als hobby doe. Het is altijd leuk om iets wat je zelf gemaakt hebt, zo goed mogelijk op de foto te krijgen zodat anderen precies zien wat het resultaat is.

Hey, u ook hier ;) Nice!

Ik moet eerlijk zeggen dat doordat ik jouw post op FoMDPC zag, ik besloot hier een worklog te plaatsen! :)
Bedankt voor je reactie! :)

Wil zelf misschien ook nog iets met de MM reeks maken, maar wacht op nieuwe collectie

Ik wacht zelf helaas ook al een ruim een jaar... Omdat ik ontslagen was bij mijn baantje vanwege die financiële crisis had ik op dat moment weinig geld. Maar ze gaan het goed maken met de nieuwe collectie als we de berichten doen geloven.

Zodra hij beschikbaar komt, hoop ik deze aan te schaffen; Asus Rampage III Extreme Black Edition
asus_rog_rampage_iii_black_edition_2.jpg


En dan zullen de updates gauw volgen, aangezien ik tegen die tijd ook de back order verwacht! ;)
 
Ziet er netjes uit en ook zeer mooi bordje dat je op het oog hebt :)
Btw.. heb jij toevallig ook niet dat als je die plexi top panel van mudermod erin legt dat deze nog behoorlijk los erin ligt en speling heeft ??
 
Bedankt allemaal! :)

Impulse, het klopt inderdaad dat er ietswat speling in zit. Dit hebben ze express gedaan, mocht het plexi warm worden en uitzetten, komt er niet teveel spanning op te staan. Het maakt verder ook niet uit, behalve als je je TJ07 vaak ondersteboven keert! ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
jerome2710 Jerome ook hier! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 23
G [CLOSED] Silverstone Tj07 alu brushed Gesloten 2
G Gio's TJ07 Gallery & Build Logs 15
JeanPaul [VERKOCHT] [ Rex3 , I7 980 , 12GB Dominators GT, SilverStone TJ07-BW] Verkocht 12
JeanPaul Jean - Pauls TJ07 V2 Gallery & Build Logs 9
alain-s [IN-ACTIVE] Custom made parts for silverstone TJ07 Verkocht 1
JeanPaul Jean Paul's SilverStone TJ07 Gallery & Build Logs 65
E EscapeX's TJ07 - Try-Outs! Gallery & Build Logs 17
E EscapeX - Ralf - TJ07 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Lqd [IN-ACTIVE] Silverstone TJ07 + Mods Verkocht 7
alain-s [IN-ACTIVE] Originele midplate van Silverstone TJ07 Gevonden 0
alain-s [IN-ACTIVE] Front en Midplate TJ07 Project Umbrella Verkocht 1
Lqd LQD - Custom TJ07. Gallery & Build Logs 12
Impulse TJ07 stuff HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Tj07 window vragen Cases en Modding 8
M Silverstone TJ07 * VOLLEDIG* zwart met window? Cases en Modding 1
Flipmode Blck TJ07 Verkocht 4
k.3nny k.3nny CleaN-TJ07 *build for WWW.HARD.FM Gallery & Build Logs 32
Flipmode Blck TJ07 + Super WC Verkocht 4
B Window TJ07 Cases en Modding 5
jerome2710 Silverstone TJ07 vraagjes Cases en Modding 12
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
R Acid Green TJ07 Gallery & Build Logs 53
pulse Mijn TJ07 Gallery & Build Logs 7
Traxtorm Lamagra TJ07 Gallery & Build Logs 162
N TJ07 Inverted ATX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 37
vincent TJ07 Highflow Edition Gallery & Build Logs 206
Flipmode Blck TJ07 Gallery & Build Logs 121
M TJ07 "Maximus KaoS" Gallery & Build Logs 25
F Vraagje ivm TJ07 Handleidingen en Installatie Tips 4
alain-s Murdermod Cases en Modding 32
kier [IN-ACTIVE] MurderMod Verkocht 6
Yil MurderMod-NL. Gallery & Build Logs 122

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan