• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Introductie : ShadowBumble - Michel - Project Aqua

ShadowBumble

New member
Om even het vaste riedeltje aan te houden :
Naam : Michel
Nickname : ShadowBumble
leeftijd : 28
Woonplaats : Purmerend
Werk : VPN Engineer
E-Mail : ShadowBumble.at.Hotmaildotcom

Ik ben bij Highflow gekomen nadat ik opzoek was naar een nederlandse supplier voor watercooling producten en vond Highflow hierdoor.

De Hardware die ik momenteel in dit project ga bouwen :

Mobo : Asus P6T Deluxe V2
CPU : Intel Core I7 920
Geheugen : 6x Crosair XMS3 2 GB Sticks
VGA : ATI Radeon HD6870
Sound : On-Board
HDD1 : Samsung Spinpoint F1 320 GB, 7200 Rpm
HDD2 : Samsung Spinpoint F1 320 GB, 7200 Rpm
PSU : Inter-Tech Combat Power CP-750W 750 Watt, 20+24 Pins
HS : Steelseries Siberia V2
SPRS : Logitech 2.1 Setje
Inet : UPC Fiber Power 120 ( 120Mbit/10 Mbit )
Koeling : Momenteel Luchtkoeling.

Het Project :

Ik heb een vrij lang hoekbureau in mijn "kantoor" staan, het ene rechtenstuk is 3 Meter Lang en dan een Hoek en dan weer een rechtstuk van 2 Meter. Na met veel passie l3p's desk te hebben gevolgd begon het bij mij ook alweer te kriebelen om weer eens wat uitzinnig te gaan doen, in het verleden behoorlijk veel gemod en geclocked maar sinds we een gezin zijn geworden met 2 Kids ( 6 jaar geleden & 3 Jaar geleden ) is dit allemaal op een erg laag pitje gezet.

Helaas na 4 maanden lang l3p gevolgd te hebben begon het toch weer onnoemelijke te kriebelen om nog 1 keer iets helemaal outragous te doen.

Kortom ik ben gaan zoeken naar creatieve en vooral stille opties om te doen.

Het idee is om in mijn bureau ( het 3 meter lange stuk ) een mooie bak te gaan maken, nou denk je das leuk maar das niet uniek nee dat klopt. Deze bak word 1 Meter lang bij 50 CM breed ( althans de glas plaat ) de diepte van de bak moet ik nog even gaan spieken maar die zal rond de 30 CM liggen.

Concept :

ProjectAquaconcept.jpg


De Bak is vrij duidelijk te zien en aan de rechterkant komen 3 LCD sensoren die de temp out meten van het CPU / GPU en NB/SB Block gaan meten.
De cirkels zijn respectievelijk Power en reset knoppen.

( Onder hoog concept :p en alle uitzonderingen daar gelaten als gewicht wat de bak krijgt en noem maar op kortom dit is puur een gedachte waar
ik mee aan het spelen ben / uitzoeken ben )
Nog steeds niet bijzonder ;) maar wat als ik nou zorg dat ik in mijn bak met hardware zorg dat er nog een bak inzit over de hardware componenten ?
En die Bak zou waterdicht moeten zijn zodat ik er vissen in kan doen. en wel specifiek : Paracheirodon simulans

Of te wel :

Paracheirodon%20simulans.jpg




Kleine side note alles word UV Blue aan vloeistof met 2 UV bars aan de zijkanten.

Hoe dan ook eerst alles maar eens inzichtelijk maken :D
 
Welkom!!

Vet idee voor je eigen desk! Ga je dat water in je vissenbak gebruiken voor je waterkoeling? :D Alleen wel letten op een filtertje. Anders heb je straks Bitspower vissies :p

Zeker ook een buildlog hiervoor aanmaken! En wat meer 3D plaatjes ;)
 
Nee de vistank zal zo ie zo apart zijn ivm de UV Vloeistof vissen doen het niet zo goed daarin ;) Maar ik zal zeker een build log aanmaken zodra ik de technische tekeningen af heb ( staan nu nog op papier thuis ipv in een modelling programma )
 
Welkom op het forum Michel :)
Geweldig idee man !!!
En wat een eer dat ik mensen weer aan het modden breng :)

Pas je wel op met het UV licht ? Ik weet niet of die neon tetra achtige dingen daar wel tegen kunnen :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Hugo75 introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
mausio91 Mausio - Maurice - WW2Jerry introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Freddy Nieuwe EK Koelvloeistof en introductie actie HighFlow Computer Cooling Shop 2
S introductie saikol Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
H introductie met een verzoekje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 39
J Kleine introductie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Introductie: DennisM6, Dennis van der Linde, Antec Twelve Hundred Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
D Introductie: Dekore - Duke - Black Beauty Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
K Introductie: Knikkerbak Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Skydrone Introductie Skydrone Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
W Introductie Wannial - Yannick Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
B Introductie: The_Punisherw Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
Michel Nog ff voorstellen: Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Mexel Mexel - Michel Exel - Te veel pc`s Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
M Voorstellen - Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan