Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik heb het NIET onderzocht, dus het is een gevoelskwestie ...
Maar ik vraag me toch af of het zo slecht is 2 fan's tegen mekaar in te laten blazen
op een koeler zo hol en groot als een Mugen 2 ... Want op die manier zou je mogelijk
juist de meeste koude lucht op de heatpipes hebben toch ?
Dat de kern van de Mugen wat warmer wordt is niet zo'n punt, de cpu zit alleen op
de heatpipes toch ?
Op een rad is het een grote "no go", dat snap ik best, maar da's een heel ander beesie.
als je al genoeg fans in je case hebt, zul je al wel een goed genoege airflow hebben...
en in weze als je rear exhaust vlak bij je cpu koeler zit dan heb je in weze ook push/pull
als je al genoeg fans in je case hebt, zul je al wel een goed genoege airflow hebben...
en in weze als je rear exhaust vlak bij je cpu koeler zit dan heb je in weze ook push/pull
Er zit een 200mm fan in de voorkant,
En 2 x 120mm fan recht boven de koeler.
Een 120mm vlak achter de koeler (wat jij dus al aangaf, wat dus ook een beetje push/pull is)
En een 12mm fan aan het zijpaneel...
Een fan die 3cm van je koeler zit en een fan die er direct tegenaan zit levert een redelijk verschil op in prestaties. Lucht volgt graag pad van minste weerstand. Als het eerst een klein stukje door open lucht gaat en daarna opeens tegen die koeler 'aanbotst', zal maar een klein deel daadwerkelijk door de koeler gaan (met pull werkt het op soortgelijke manier). Je kan dan beter gewoon die fan aan de achterkant van de kast los halen en direct tegen het blok aanzetten, dat zal waarschijnlijk wel een verbetering opleveren.