• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 :D

enthernal

underwater
Onder het moto "beter goed gejat dan slecht bedacht" en om al Sanders' werk van vorig jaar niet verloren te laten gaan mag hij de introductie doen :sarc:

Beste Highflow Overclockers,

Als leuk ideetje is het opgekomen om deze winter een zeer vriendschappelijke OC competitie te gaan houden.


Ten eerste wil ik een beetje uitleggen waar ik aan denk bij vriendschappelijk:
Dit wordt voor zover bekend op dit moment, geen serieuze competitie met dikke prijzen en geldbedragen op het einde (er zijn gesponsorde prijzen beschikbaar gestelt, zie hieronder). Maar gewoon een lekker potje creatief zijn met het aankomende winterse weer op een zo origineel mogelijke wijze.
Er staan geen hardware limitaties vast, om het voor iedereen openlijk en toegankelijk te maken.
Soort koeling is ook niet van belang, maar werken met dice of Ln² haalt de humor er natuurlijk wel een beetje uit



Ok, dan toch even de officiële regels:


• Benchmark programma's die toegestaan worden: SuperPi 1M, wPrime 32M, 3D Mark Vantage Performance, 3D Mark 11 Performance preset.
• Foto's! Maak veel foto's van je set-up, je creativiteit en screenshots van de temperaturen
• Einddatum, zullen we deze ergens in Februari stellen? Hopende dat we dan flink wat lage temperaturen achter de rug hebben.
• 'Winnaars' worden gekozen door middel van stemmen in de categorieën Originaliteit en Prestatie, en in elk benchmark programma op basis van de score. Elk met een 1ste, 2e en 3e plek. De hoogste score hoeft dus niet perse te winnen.
• Prijzen zijn er dus niet tenzij iemand iets wil doneren of iets dergelijks.
• Post je screenshots en foto's van je avonturen in dit topic: HF Winter OC Compo 2012/2013 results


Screenshots van de benchmark resultaten dienen als volgt in gediend te worden.


Voor SuperPi en wPrime geldt:

-Laat het venster van het programma volledig zichtbaar zien in de screenshot. Voor SuperPi moet het "calculation done" venster ook zichtbaar zijn.
-Laat in je post duidelijk het CPU-z CPU tabblad en Memory tabblad zien. Voorbeeld.
-Gebruik voor SuperPi versie XtremeSystems v1.5, en voor wPrime de versie 1.55.



Voor 3D Mark Vantage en voor 3D Mark 11 geldt:

-Gebruik de standaard pre-set 'Performance'
-GPU PhysX acceleration is niet toegestaan, zet je PhysX uit in het NVCP, of gebruike de functie "Disable PPU" in het benchprogramma zelf.
-Post een screen shot met daarin het benchmark programma en de score duidelijk zichtbaar. Daarnaast een CPU-z CPU tabblad en een memory tabblad. En een venster van GPU-z. Wanneer je SLI/CFX gebruikt moet de dropdown zichtbaar zijn. Voorbeeld.


Suggesties hoe we dit leuker kunnen maken zijn welkom, en wie mee wil doen laat maar iets weten :D

Een voordeel hebben je toch al zeker ten opzichte van vorig jaar :D

belgie.jpg
tempgmt.png

Om de sfeer er alvast in te brengen wat pics van verleden jaar:
DSC_1491.jpg

Ik ben iets gelijkaardigs van plan ;)

benchrig01.jpg

DSC_1311.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog bepaalde hardware die OC'ed moet worden? Naast dice/LN2 is het natuurlijk ook niet leuk als bijv. iemand een systeem van 3x 7970's in CrossFireX en een S2011 bord met een i7 3970X neer zet.

Ach, die worden toch meestal genegeerd.
Dit is eigenlijk gewoon een en al kijken wie de hoogste winst kan behalen, op de beunste manier :p ( of gewoon wie algemeen ultiem zit te beunen ) :D
 
Maar maar, stel je zou mijn prehistorische HD4850 gaan overclocken en dezelfde overclock op de nieuwe serie dus bijv. een HD7850 zou toepassen.. Is er nog steeds geen vergelijkbaarheid :p. Maakt het niets van een competitie, slechts een " laten we eens gaan overclocken - maar niet te serieus - om wat extra prestatie uit je PC te halen", wat de meesten überhaupt al doen.. :p

Als je nou stelt dat iedereen een Pentium G540 á ~ € 40,- zou moeten gebruiken en iets van een Nvidia GT 630 á ~ € 50,-.. Dan is er enige competitie en vergelijkbaarheid én je kan ook nog eens serieus overclocken, anders ben je alleen maar bang dat je je CPU/GPU sloopt die je dagelijks gebruikt..

Niet alles in het leven is een wedstrijd.
Zoals ik al zei; de intentie van deze "compo" is meer om te kijken hoe hard mensen gaan beunen en in de sneeuw zitten om die paar extra mhz uit hun hardware te persen. Of dat nou een pentium is of een 3970k, het blijft leuk. En als je met die pentium dan bijvoorbeeld 100% overclock haalt, en met de 3970K 85%, wint de pentium wat mij betreft.

Dus om het waat eerlijker te maken vind ik imo dat de volgende dingen even moeten worden toegevoegd:
Indelen in koelingsklasses, dus water, lucht, ln2 etc.
Naast benchmarkscores ook een procentuele overclock score, bijv van 2ghz naar 4ghz = 100%.
Dat maakt het wat leuker voor de mensen die niet het budget hebben voor dikke K-cpu's en extreme koeling.
 
4 posts ver en al aan 't bekvechten :sarc:
Geen van jullie heeft 100% gelijk, laat ik het volgende verduidelijken. Zoals in de start post staat zijn er 2 categorieën, originaliteit en prestaties. In beide van deze wordt er door de HF-forumgangers gestemd. Het is dus aan hun om te kiezen of ze voor de zwaar overklokte 3930X gaan of voor en pentium binnen de categorie prestatie. Binnen de categorie originaliteit doet je hardware er niet veel toe ;) Het klopt inderdaad dat je op die manier moeilijk kan beslissen wie het nu 'best' gedaan heeft, daarom laten we de forumgangers kiezen en noemen we het een 'friendly' competitie ;)

@etieno: specifieke hardware leggen we niet op. In wezen is dit een compo waar niets mee te winnen is (behalve als er zich spontaan sponsors aanmelden) en waar je eigenlijk alleen maar kans op schade hebt als je te zwaar onder nul gaat of sneeuw in je case begint te scheppen ofzo. Om dan te zeggen 'doe eerst eens 200 euro kosten voor een simpel hardware setje' is ook niet te maken. Wat je WEL kan doen is zelf zorgen dat je in het juiste groepje zit ;) S775 moederborden en CPU's gaan dezer dagen voor een zacht prijsje van hand naar hand, als je de investering wilt doen dan kan je dat.

@joren: In delen in koelings klasses ben ik niet aan het overwegen. Ten eerste is er nog niets over de opkomst bekend, maar volgens de kapitein hebben er ong. 12 mensen vorig jaar effectief meegedaan waarvan er 8 het tot het einde (ea. een OC resultaat) geraakt zijn. Als we die in 3 categorieën opdelen met elk 3 plaatsen ;) Een tweede reden is zoals je zelf aanhaalt, dit is voor de lol. Voor iemand die luchtkoeling wil doen is dit een uitgelezen kans om eens echt laag te gaan en te concurreren met hun waterkoelings-collega's. Als de temperaturen onder 0° duiken en je gaat buiten gaan staan dan zou er eigenlijk zoveel verschil niet mogen zijn. Wat extreme koeling betreft, dat is hetzelfde als extreme hardware, zij die gaan oordelen houden daar ook rekening mee, dus daar moet het niet voor. Laat hen ook eens mee genieten van het hele gebeuren ;)
 
Vorig jaar was het idee een beetje, om ieder lid te laten stemmen naar zijn idee.
Prestaties wilde dan zeggen, hoe ver ben je gegaan per hardware op zichzelf.
Dus een 2600k Naar 5Ghz brengen is voor mij minder 'prestatie' dan een E8200 naar 5 Ghz. Ook al zal de score van de 2600k hoger zijn.

Daarnaast is originaliteit: wie brengt het leukste idee ter toneel.
Als jij een 'Ln²' pot van WC rollen bouwt en die vult met sneeuw, vind ik dat een behoorlijk origineel idee.
Leuk om te zien hoe dat soort creativiteit zich uitbouwt, en wie weet komt er wel iets heel leuks van af.


Zodoende gaat het er niet om, of je een PC van € 3000 of van € 200 hebt, maar om wat je ermee doet.
Maargoed, dat was dus vorig jaar. Denk dat Enthernal ongeveer hetzelfde voor ogen heeft, maar laat hem vooral zelf even bevestigen :)
 
Kijk, daar doe ik het dus voor ;)
De bedoeling is inderdaad om hetzelfde als vorig jaar te herhalen, maar ik heb wel wat ideetjes om het iets leuker te maken, zo ga ik deelnemers aanmoedigen om een 'OC-log' met hier en daar wat fotootjes bij te houden, zodat de sfeer wat beter over komt.

Zelf doe ik ook mee, Ik wou vorig jaar ook, maar had toen geen PC staan die ik niet kon missen. Nu heb ik mijn aller eerste zelfbetaalde PC terug kunnen 'kopen' en ga ik daarmee aan de slag ;) Meer info eens ik thuis ben.

edit: Ik lees net dat de temperaturen in ons belgenland tot -12° zouden zaken dit weekend :O Ik sla alvast mijn slag ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk, daar doe ik het dus voor ;)
De bedoeling is inderdaad om hetzelfde als vorig jaar te herhalen, maar ik heb wel wat ideetjes om het iets leuker te maken, zo ga ik deelnemers aanmoedigen om een 'OC-log' met hier en daar wat fotootjes bij te houden, zodat de sfeer wat beter over komt.

Zelf doe ik ook mee, Ik wou vorig jaar ook, maar had toen geen PC staan die ik niet kon missen. Nu heb ik mijn aller eerste zelfbetaalde PC terug kunnen 'kopen' en ga ik daarmee aan de slag ;) Meer info eens ik thuis ben.

edit: Ik lees net dat de temperaturen in ons belgenland tot -12° zouden zaken dit weekend :O Ik sla alvast mijn slag ;)

fijn fijn, maar ik krijg hem niet stabiel dus ik zal er neit van kunnen profiteren dat het -12 wordt :(
 
Nog bepaalde hardware die OC'ed moet worden? Naast dice/LN2 is het natuurlijk ook niet leuk als bijv. iemand een systeem van 3x 7970's in CrossFireX en een S2011 bord met een i7 3970X neer zet. Verder is er natuurlijk ook weinig competitie/vergelijkbaarheid als er totaal verschillende systemen worden OC'ed :p

Het gaat meer om de lol dan het resultaat. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
Sanders Highflow's Friendly Winter OC Compo 2011/2012 Overclocking 249
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow Veilingen! HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Hoi Highflow en PC enthousiasten Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
M Super klantenservice. Bedankt HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow Black Friday 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy HighFlow partner programma HighFlow Computer Cooling Shop 9
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy HighFlow Black Friday 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Fijne feestdagen 2017!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 5
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy HighFlow op vakantie: Vrijdag 10 november t/m vrijdag 24 november 2017 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
Freddy HighFlow nieuwe locatie Overige Builds 102
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy Crimping Tool / Tang voor pinnen op kabels, nu op voorraad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan