• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 :D

de vraag zal zijn, houden mijn armspieren het lang genoeg uit? :p
Ik heb nu aan deze ene CPU met vervangen van papier, hier en daar een kuisen van de CPU enzo, ietsje meer dan 2 uur bezig geweest, en dan heb ik het 'polijst' gedeelte nog snel-snel gedaan. lappen zelf kom ik op 1 uur 40 minuten. Je bent dus gewaarschuwd :sarc:
 
Oke, het eerste mindere nieuws is binnen :( Ik was deze middag mijn PC aan het klaar stomen voor een 'verkennende OC sessie', blijkt dat ik een i945GZ chipset heb, geen P45 zoals aanvankelijk gedacht. Dat zuigt wel flink, want op de i945 kan je geen voltage-regeling of aanpassingen doen :mad:

Dus dan maar eens zien wat ik er uit kan halen met de 'standaard' spanning. Ik heb hem nu op 224MHz FSB lopen, geen probleem, start mooi op, kan zelfs prime draaien zonder problemen. probeer ik 225MHz, dan kan ie niet eens booten :| fishy is het minste wat je kan zeggen. Nu heb twee zaken waar ik mee bezig ben: 1. om voorbij de 225MHz 'muur' te geraken, 2. uitkijken of ik nergens een goed(koop) P45 op de kop kan tikken.
 
brr koud
met alle ramen open:D

Added after 20 minutes:

Brand.... Foto maar het geeft duidelijk heide.
ydy7ebep.jpg


Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk

Resotaat:D
51852.jpg
 
Laatst bewerkt:
Daar ben je mooi bezig, laat ik je alleen alvast even meegeven dat een 'valide' resultaat nog van een CPU-z memory tab en GPU-z venstertje voorzien moet zijn. Nu kan het nog geen kwaad, maar het zo jammer zijn als een goeie score daarom verloren gaat.

Verder nog even mijn eigen voortgang:
Ik heb alle BIOS instellingen(zoveel zijn het er niet ;)) geprobeerd om voorbij de 225 muur te geraken, maar helaas pindakaas, hij wilt niet. Toen maar het onderste uit de geheugen-kan gehaald, evenals wat spelen met de draaiende proccessen/services en dan 100 keer superpi met optimale instellingen te draaien. Zo heb ik er toch nog een grote seconde weten af te doen. wel heb ik gemerkt dat bij deze timings het ram niet echt stabiel meer was, prime stopt na zijn eerste itteratie, maar voor de bench hing het nog en dat is wat telt :) Wprime 1.55 wilde niet starten op dit rig, Wprime 2.09 wel, maar die is hier niet geldig, dus daar geen tijd aan verdaan.

Het volgende wat we gaan doen is de Videokaart (ATI radeon HD4850) er in pleuren en dan kijken wat we met 3Dmark kunnen behalen. Ook ga ik op de loer gaan liggen voor een P45 bordje, we hebben nog een kleine 3 maand, dus hopelijk passeert er in die tijd nog iets ;)
 
Daar ben je mooi bezig, laat ik je alleen alvast even meegeven dat een 'valide' resultaat nog van een CPU-z memory tab en GPU-z venstertje voorzien moet zijn. Nu kan het nog geen kwaad, maar het zo jammer zijn als een goeie score daarom verloren gaat.


zal ik de volgende keer doen


Iemand ervaring met 2011 soccet?

krijg me cpu niet hoger dan 4.7 ghz
zoals bij hwi staat is 1.42 genoeg voor 5 ghz.
maarja krijg het niet voor elkaar:(
 
zal ik de volgende keer doen


Iemand ervaring met 2011 soccet?

krijg me cpu niet hoger dan 4.7 ghz
zoals bij hwi staat is 1.42 genoeg voor 5 ghz.
maarja krijg het niet voor elkaar:(
Overclocken is niet simpelweg het verhogen van alleen je Vcore. Komt VEEL meer bij kijken wil je het goed en verantwoord doen. Genoeg leesvoer op internet over te vinden en dan is 5Ghz inderdaad prima haalbaar.
 
Ervaring met 2011 heb ik niet, maar als je wat meer info heeft (merk/type mobo, etc) kunnen we beginnen speculeren ;)

3930k
Asus rampage iv formula
antec hcp 1200
Asus en sapphire 7970
team elite ram 2 * 4gb












en wat voor stepping heeft je proc? staat op het doosje

c2 volgens mij weet dat het een batch 2 is

Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk
 
Je hebt inderdaad een C2 stepping CPU Chiel. En die CPU is zeer goed overclockbaar met lage temperaturen. Mijn hoogste 3DMark11 score, waarmee ik een tijd lang op de eerste plaats op de 3DMark11 ranglijst op OCN heb gestaan, heb ik zoals je weet met een overclock 5Ghz behaald. Je zult alleen moeten lezen, lezen, lezen, testen, lezen, testen, testen, lezen en testen ;)
 
Ervaring met 2011 heb ik niet, maar als je wat meer info heeft (merk/type mobo, etc) kunnen we beginnen speculeren ;)

3930k
Asus rampage iv formula
Asus sapphire 7970
antec hcp 1200
en de watercooling

Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk

4.5 ghz kam ik gewoon met 1.3 vcore

heb een batch 2

Verstuurd van mijn HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e met Tapatalk
 
Ja idd @ boven ^. Ik zit vaak dichterbij die 3 uur dan bij 1 uur iig en niet omdat het de eerste keer was.

Maare leuke compo, misschien ook nog eens meedoen met de Q6600. Ik kom nog niet veel verder dan 3,4GHz, wellicht een mooie aangelegenheid om er nog eens voor te gaan zitten. Alleen is het wel mijn main pc, dus ga niet onwijs lomp zitten OC-en... btje zonde. :p

E8400 heb ik ook nog liggen, enkel half uurtje een keertje getest, deed op zn sloffen 3,8, verder niks meer mee gedaan (=te langzaam voor mijn multi-threaded progs). Mja we zullen zien, mss dat ik nog wel mee doe dan. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Highflow's Friendly Winter OC Compo 2012/2013 Voting Topic :) Overclocking 12
Sanders Highflow's Friendly Winter OC Compo 2011/2012 Overclocking 249
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow Veilingen! HighFlow Computer Cooling Shop 3
J Hoi Highflow en PC enthousiasten Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy HighFlow Black Friday 2021 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Jason The Alphacool Eisfluegel Aurora flow indicator "HighFlow" with RPM-Signal HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
R HighFlow: Customer Review HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
M Super klantenservice. Bedankt HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C Highflow nl web shop (Germany delivery question) HighFlow Webshop 4
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow Black Friday 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow Forum V3 online! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy HighFlow Forum updates, correcties en suggesties topic HighFlow Forum 43
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy The Party 17 HighFlow Compo Topic Lan Party 5
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
A HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Freddy HighFlow partner programma HighFlow Computer Cooling Shop 9
Freddy Fijne feestdagen en beste wensen 2018!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 7
Freddy HighFlow Black Friday 2018 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy HighFlow VH1 Adjustable Aluminum GPU/VGA Support Strut/Holder Anti-Sag HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Fijne feestdagen 2017!!! Let op, gewijzigde openingstijden HighFlow HighFlow Computer Cooling Shop 5
ForresT Highflow Polo's en andere kledingstukken Lan Party 23
Freddy HighFlow op vakantie: Vrijdag 10 november t/m vrijdag 24 november 2017 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Trezor Hardware Wallet (Bitcoin & Altcoin) Order @ HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy The Party 15: HighFlow Casemod Compo, doe nu mee! Lan Party 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Freddy HighFlow Nieuwe Webshop 3.0! Bug Report hier HighFlow Computer Cooling Shop 85
Freddy HighFlow Laser Snijder / Cutter Topic HighFlow Computer Cooling Shop 254
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Freddy The Party 14: HighFlow Mini Compo's :) Lan Party 9
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
Freddy HighFlow nieuwe locatie Overige Builds 102
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan