• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[HD4870] Geeft (meestal) geen beeld

Craven

Member
Topic staat ook op tweakers maar goed ik ben een beetje wanhopig.

Ik heb al best wel een tijdje problemen met deze videokaart en na mijn laatste poging om het te fixen had ik het een beetje opgegeven. Maar nu geeft hij totaal geen beeld meer en ben ik ongeveer gedwongen om toch maar te gaan troubleshooten. Het diagnostisch ledje dat op mijn moederbord geef als code 26 weer. Dat heb ik nog even opgezocht op Home - Clunk.org.uk waar er dit bij staat vermeld:
51253984.jpg


Ik kan eventueel nog wat foto's van de setup uploaden maar die staan op de pc in kwestie dus die moet ik even met een andere videokaart booten dan. Maar als iemand ze wil zien geef maar ff een gil.

Hieronder even een stukje over de problemen die ik al had met de videokaart voordat hij helemaal geen beeld meer gaf
Ik heb al een tijdje last van crashes. Dit gebeurt dan alleen binnen games (sommige wel, sommige niet en sommige heel weinig) en het hele beeld word dan blokkerig of word gewoon zwart en af en toe krijg ik nog wel eens een blue screen te zien. Na een reboot was e diagnose van Windows altijd dat het een probleem was met de driver van ATI. Het gebeurde in beide operating systems. Dit gebeurt al een behoorlijke tijd, vanaf wanneer weet ik niet meer precies. Mijn garantie ben ik al kwijt door alle aanpassingen op de kaart.

Wat er al geprobeerd is
- OS opnieuw installeren (zowel vista als xp)
- Bios geupdate (mijn geheugen werkt alleen maar samen met de meest recente bios)
- Drivers geupdate (heb Catalyst 9.2, 9.3 en 9.4 al geprobeerd)
- Koeling aangepast (meer en andere fans toegevoegd, er blaast nu ook een fan vanaf de zijkant op de videokaart, temps komen op alle punten nu niet meer boven de 65 uit.)
- andere videokaart geprobeerd. Deze gaf gewoon beeld. Toen weer teruggeswitchd, mijn probleemkaart gaf toen magischerwijs ook weer beeld maar na een reboot was dat ook weer verdwenen.
- cmos reset

Het Systeem:
- Dual boot: Windows Vista x64 & Windows XP x32 (met meest recente updates)
- DFI X-48 LT 2TR
- Q6700 (met TRUE in push/pull en TR IFX-10)
- Kingston 4x1 GB 800mhz
- Sapphire HD 4870 (met Thermalright HR-03 GT, HR-11 Type 2 HR-09S, 2 x 80mm zalman fans, 1 x 40mm revoltec,
- Creative Audigy
- 700watt PC power & cooling (aangepast met stille fan door IKBENSTIL.NL de beste hardware voor een stille computer)
- Casefans: 5 x 120mm, 1 x 200mm, 1 x 80mm
- HDD: 150gb Velociraptor HLFS, 1TB samsung F1
- Overige: ODD, fancontroller, card reader

img0700r.jpg
 
heb je al een andere graphische kaart geprobeert?? (maakt niet uit wat voor een)
als het dan allemaal werkt weet je waar het aan ligt ;) en dan kan je waarschijnlijk je kaart rma sturen :)
 
andere kaart is al geprobeerd. werkt perfect (staat ook in de post). ik had eigenlijk gehoopt op een wat diepgaandere oplossing dan rma sturen :p
mijn garantie is volges mij al verlopen gezien alle aanpassingen die ik heb gedaan.
 
heb je stickers verwijdert waarop staat "als je deze verwijdert vervalt je garantie"??? zo nee netjes al jou dingen verwijderen en stock koeler netjes terug monteren en rma sturen ;)
 
dat is ook nog een optie. ff kijken of dat allemaal nog kan.
misschien ligt het toch aan mn koeling en werkt hij dan ineens perfect :p
zal wel niet maar toch :p
ga zo naar mn werk dus het word wel morgen voordat ik daaraan toe kom.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan