• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HD4870 en DFI NF4 waterkoeling setup twijfels

PowerPee

Junior Member
Hello mede WC-freaks,

Ik heb een vraagstuk over de installatie van van mijn nieuwe HD4870.

Inmiddels een dikke 3 jaar met mijn NF4 systeem en een X1800XT op watercoolling gedraaid. Nu heb ik een HD4870 gekocht, maar een klein probleem met de plaatsing van de videokaart in het PCI-e 16x slot in mijn kast. Mijn moederbord (DFI Lanparty NF4 ULTRA-D) heeft twee PCI-e sloten, waarvan de volledig 16-baans versie recht in lijn met de Northbridge ligt. De Northbridge heeft een DD waterkoelingsblok met rechte slangpilaren.
Mijn X1800XT heeft altijd zonder problemen op de PCI-e 8x gedraaid(in de andere PCI-e locatie), maar de HD4870 heeft vast en zeker baat bij de PCI-e 16x...waar hij dus nu niet past omdat de Northbridge WC in de weg zit.

Aangezien ik net een HD4870 heb in gebouwd (die ik ook wil gaan WC'n) vraag ik om jullie advies:

1. Welk blokje is geschikt voor m Nothbridge en biedt genoeg ruimte voor deze videokaart.
2. Is er bekend hoe veel warmte de HD4870 buiten de GPU produceert. Zijn er onderdelen die jullie adviseren te koelen? Ik heb het blauwe PCB.
3. Kan ik het WC blok van mijn X1800XT gebruiken voor de HD4870?

Thanx :icon_super::icon_super:
 
Even ter verduidelijking van het probleem, hier een foto van jouw bord:

DFI Lanparty NF4-Ultra-D:
2jfynh4.png



1) Oei... een passende waterblok hiervoor zal heel erg moeilijk worden.
Ik denk dat het niet mogelijk is met de videokaart er over heen.
Je zou dan de NB gewoon weer met lucht moeten koelen.

2) De RAM en Mosfets moeten ook goed gekoeld worden.
Als je een full cover waterblock neemt, koel je alle componenten van de videokaart.
Als je al een GPU core only block hebt, dan moet je de RAM en Mosfets koelen met heatsinkjes.
Het is dan wel aan te raden dat je een redelijke airflow door jouw kast hebt :)

3) Wat voor blok heb je?
Als de afstanden van de schroefgaten overeen komen, kan je in de meeste gevallen het blokje gewoon weer hergebruiken.
 
Reacties op vragen

Bedankt voor je reactie.

Ik wil je graag een foto van mijn LianLi PC1200, met dubbele WC setup toesturen. Airflow als een motherF***** :D

Het blok wat ik voor de grafische kaart gebruik is een: Alphacool NexXxoS. Eigenlijk zou ik deze weer willen inzetten. Is het noodzakelijk om DDR5 actief te koelen? Hoe zit het met de mosfets, actief of passief?

...ben er een tijdje uit geweest :011:
 
Die foto kan je hier plaatsen ;)

Het is zeker noodzakelijk om minimaal een heatsink op de RAM en Mosfets te plakken.
Anders gaan ze zeker doorbranden.
Actief hoeft dus niet persé, als er maar lucht langs de heatsinks gaan.
 
eerst even uploaden naar tinypic.com oid. en dan die link invoeren ;). Er zijn trouwens wel blokjes waarbij de fittingen extreem op het randje van het blok zitten, ik dacht dat MIPS er 1 maakt. Die dingen zijn ook speciaal gemaakt voor dit soort problemen. Zal er zo even naar zoeken.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan