• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fresh Form Factor casebuild

Freddy, zijn deze kabels in jouw winkel lang genoeg om over de korte heen te passen?
SATA Kabel 30cm - Black 1x 90 graden hoek

Deze kabels zijn zeker weten lang genoeg hiervoor, maar ik vind 50cm eigenlijk iets te lang... ik heb echt 0,0 speling voor dit soort grappen :S
Revoltec SATA Kabel 50cm - UV black 1x 90 graden hoek

De eerste niet, die kabel steekt maar max 5mm uit als die in de HDD zit.

De tweede denk ik wel, die steekt nog ongeveer 10mm uit de HDD.

Zo, de eerste grote bestelling is de deur uit :026:

Het wordt een HeatKiller, twee 120mm rads, slangen, fittingen, tempsensor en wat extra meuk. het grote wachten begint.... :praygod

En nu aan de slag met tekenen! :033:

Ja! Een update!

Het is geen normale update... Ik heb het oude kleine chassis gedumpt om me te kunnen richten op de nieuwe versie die ik in de tekening liet zien. De build die ik nu laat zien is een houtje-touwtje oplossing voor voorlopig, en het lijkt wel wat op mijn vorige buildlog die nooit af is gekomen, Fresh Fusion.

Ik heb hier twee redenen voor:
Ten eeerste had ik voor verschillende onderdelen van de vorige versie vervanging klaarliggen, dus hij moest toch volledig herbouwd worden.
Ik had niet zo veel zin om zoveel tijd in een tussenvorm te steken, dus ben ik op zoek gegaan naar andere oplossingen.
Ten tweede, het zat me niet lekker dat ik nooit een echt goede versie van Fresh Fusion heb gehad. Nu doe ik het eens dunnetjes over :D

Duss, dit is in feite een verslagje van een volledige casecon, maar dan als afsluiting van fresh Fusion, intermezzo in FFF en op zichzelf een hele snelle en effectieve build met weinig tijd, geld of moeite. Zo, genoeg blabla, tijd om te gaan dremelen!

Eerst maar eens die ouwe uit elkaar trekken. Kijk, een tafel vol hhardware!
_SC04652.jpg

Nu een schuin stuk plexiglas om alles op te plakken. He kijk nou eens!
_SC04679.jpg

Footshot - check! Nu alleen nog een kat en wat bloed, en het worklog is af!

Om het plexi te buigen heb ik het verzwaard op de rand van een tafel neergelegd, met het stuk dat gebogen moest worden er uit stekend. Verhitten met een verfstripper is dan genoeg om een mooie, gelijke bocht te krijgen. De tweede bocht is veel moeilijker geweest, heb ik gedaan op een losse schaag. Dat was echt een gigantisch gepruts, en het verliep ook niet geheel vlekkeloos. Aan één onderkant brak er zelfs een stuk af:
_SC04681.jpg

Maargoed, dat is onderin-achterin, niet boeiend genoeg om het hele ding weg te gooien. De andere kant is wel goed:
_SC04685.jpg

Moederbordje erop aan de linkerkant:
_SC04686.jpg

En het waterblock op het moederbord gekletterd:
_SC04687.jpg

Fittings en tempsensor gemount:
_SC04701.jpg

Zo, genoeg detailshots, hier staat alles er op:
_SC04690.jpg

_SC04691.jpg

De videokaart staat op een gebogen stukkie plexi:
_SC04698.jpg

_SC04699.jpg

Voeding en Harddisks staan rechts:
_SC04700.jpg

De voeding is ouderwets simpel erop gezet. Lekker veel thumbscrews erin draaien om een kooi te maken, de zwaartekracht doet de rest. Enige nadeel: ik heb serieus blaren op mijn vingers staan van die thumbscrews...
DSC04720.jpg

DSC04724.jpg

HDDs was nog makkelijker. Drie gaten op maat in de plexi plaat, schijven erin, klaar!
DSC04727.jpg

FF een uitstapje naar de keuken nu. Freddy had me een hele berg waterspulletjes gestuurd, en daar moest ik natuurlijk wel ff een lektestje op loslaten. Kan ik ook gelijk ff checken of die Feser-fluid een beetje een goeie kleur geeft. De setup:
_SC04653.jpg

We kijken naar twee XSPC RX120 rads, een Asetek Waterchill Xtreme pump, en een HeatKiller rev. 3.0 CPU-block. Daarbij zijn ook een fles Feser Red te zien, en een selectie van keukengerei :p

Nou even wat extra meuk toevoegen om er stroom op te zetten. Wat daar ligt is een oude 450W voeding met jumpercable, een HDD om wat load te zetten, en dan een zootje ledjes etc.
_SC04654.jpg

Moment van de waarheid! Opstarten en gieten geblazen. Ik was heel blij met het resultaat. De kleur is precies goed, en alles werkte naar behoren. Ik heb heel veel fotos genomen, hier is een selectie:
_SC04655.jpg

_SC04656.jpg

_SC04659.jpg

_SC04668.jpg

Hier het waterblock. Ziet vet uit imho.
_SC04660.jpg

Meer fotoos, nu met 100% meer fotos!!
_SC04661.jpg

_SC04662.jpg

Waar was ik? Oh ja, ik was aan het lektesten. Er was wel een klein probleemje, met de pomp. Er kwam bij het uitzetten wat druk te staan op de input valve. Niet heel schokkend, maar hij bubbelt een beetje.
_SC04667.jpg

Ok, klaar. Nu gaan we eens een plaatje maken om die boel op te zetten. Niks ingewikkelds, gewoon een plaatje van 30 bij 30, een keertje buigen, twee fanholes er in, en dan 8 gaatjes boren, klaar!
_SC04669.jpg

Klaar? Ja, dat zit zo. Ik heb echt geen flauw idee hoe je normaal een radiator hoort te mounten, dus doe ik het zoals ik alles doe: met tie-rips!
_SC04670.jpg

Je kan zien dat ik de tipjes van de rips heb omgebogen, zodat ik ze van onder door de gaten kan halen. De kop zit daarachter klem.
_SC04671.jpg

Daarna gewoon alles opstapelen, een extra ripje er bovenop. Alles afknippen, en dan ziet het er zo uit:
_SC04672.jpg

Natuurlijk kan ik niets in één keer goed doen. Daarom heb ik de eerste keer vergeten de anti-vibratiering toe te voegen.
_SC04673.jpg

Anyway, loshalen, 8 nieuwe rips, en gaan met die banaan!

De pomp staat gewoon op een paar zuignappen, en die pakken geweldig goed op het plexi, dus daar hoef ik niets meer aan te doen. Fittings, tube, en klaar is mijn cooling subsystem!
_SC04674.jpg

_SC04675.jpg

_SC04676.jpg

_SC04705.jpg

Tijd voor de laatste buildup. Alle kabels lopen zo veel mogelijk onder het bord door, dus van boven ziet het er vrij netjes uit. De onderkant is echt een bende van jewelste!
DSC04729.jpg

Ok, alles op z'n plek nu. Nu kwam ik een hele dikke fail tegen wat de videokaart betreft. Hij staat véél te hoog.
_SC04710.jpg

Oplossing: gewoon douwen!
_SC04711-1.jpg

_SC04716-1.jpg

De waterkoel-meuk komt hier te staan:
_SC04717-1.jpg

En dan de buisjes leuk naar beneden:
_SC04718-1.jpg

_SC04719-1.jpg

Wat overview shots:
DSC04731.jpg

DSC04732.jpg

DSC04734.jpg

That's it voorlopig. Binnenkort ga ik de loop vullen en eens kijken wat ik met deze koeling uit m'n processor geperst krijg, 4,2GHz moet toch stabiel te krijgen zijn...

Tot dan!

Laatst bewerkt:
Godverdegodver!

Ik geb echt een hele serie FAILS te verduren gehad.
1) slang schiet los van de pomp, bijna een liter Feser Red over mijn buro.
2) lucht in mijn loop, geen belletjes, maar wel geklots in mijn radiatoren...
3) EINDELIJK een succesvolle leaktest dankzij een snelle levering van Freddy (mucho thanks!) en dan een falend bord dat niet wil booten... ik heb een half uur naar een herstartend bord zitten kijken. Meerdere keren heb ik de Clear CMOS jumper er tegenaan gegooid, maar niets mocht baten.

En dan, vanochtend, terwijl ik spullen in mijn tas aan het gooien ben om naar werk te gaan, druk ik nog één keer op de knop (je kent het wel, tóch ff proberen) ineens: beeld! Boot! Maar geen tijd om te gaan klokken en/of te testen. Anyway, vanavond meer nieuws, en een gedetailleerdere write-down, maar dit moest me even van het hart. Wat een getrut!

dat is erg vervelend xtra...

voor probleem 1 kan je er wel kwaliteits fittingen opzetten (niet die plasticen)
voor probleem 2 kan je je radiatoren terwijl ze aanstaan kantelen (hoewel ze al wel in een goede onlucht houding staan)
voor probleem 3 weet je zeker dat er niets over je mobo heen was gegaan??

Die kwaliteitsfittingen wordt aan gewerkt! De pomp heeft echter geen standaard G1/4 threads. Ik had daarom bij de bestelling van zaterdag twee G3/8 naar G1/4 verloopstukkies besteld, maar nu kom ik er achter dat één van de aansluitingen G1/2 is. Er is er dus maar één vervangen.
De ene die vervangen is, heb ik iets te strak vastgedraaid, waardoor er een haarscheurtje in de bovenkant van het pompreservoir is ontstaan. Gelukkig lekt het niet. maar ik zal dat wel moeten zien te repareren binnenkort.

De andere fitting, die ik nog niet heb kunnen vervangen is nou net degene die losschoot (het is een pushfitting). Dat gebeurde toen ik de hele boel aan het kantelen was om de lucht uit de rads te krijgen... ik draai in cirkeltjes rond geloof ik :icon_hang:

En wat het moederbord betreft... er is wel degelijk wat over het moederbord heengegeaan. De Feser vloeistof is echter non-conductive, en ik heb alles héél priegelig zitten opruimen. behoorlijk kudtwerk trouwens :(

ik zal je meteen uit je droom helpen xtra....
bijna geeneen vloeistof is totaal non conductive (en zoizo geen van de vloeistoffen die wij stervelingen gebruiken in onze waterkoelingsloops), ofwel in andere woorden de feser vloeistof geleid WEL stroom

ja schoonmaken is idd een kutwerk... (gelukkig zelf nog nooit meer als paar druppeltjes gehad)
ik heb een keer de tip gevonden/gehad bij een grote lekkage niet eens het bord te testen (alle stroom eraf te halen) en dan het mobo op een warme drooge plek te leggen en er een berg (ongekookte) rijst overheen te gooien, de rijst zou dan AL het vocht opnemen en na 1/2 dagen zou je dan weer zonder gevaar je mobo moeten kunnen opstarten :)

ja, ik ga nog verder hiermee. :033:

Asus heeft namelijk ook de Rampage III Gene, een mATX bordje dat nog meer awesomesauce heeft gekregen dan de P7P55D Deluxe die ik nu heb. Even gaan slijmen bij Asus of ik die mag :)

En ja, dat is een Asetek pomp, maar die gaat vervangen worden. Ik krijg het USB-gedeelte niet aan de praat, en hij is een klein beetje lek.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
gerjanlubbers Pink Phantom ( fresh as f*ck ) Gallery & Build Logs 32
Xtrafresh Deus Fresh (working title) Gallery & Build Logs 14
R Thermalright Chill Factor 3 HighFlow Product Reviews 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan