• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fresh Form Factor casebuild

hey extra allereerst leuk dat je er weer aan gaat werken!
maar toch ook een paar puntjes :) (van advies)

de budget versie van de heatkiller performed een stuk slechter als de "gewoone" versie omdat het de budget versie is en die heeft wat (goedkopere) internals
Kijk, daar kan ik wat mee! :033:
verder zou ik je willen aanraden toch zeker nog 1 extra 120mm radiator al zijn het er geen 2 in je loop bij te doen
dit omdat je niet die fans altijd op vol wilt hebben (of je moet van bloedende trommelvliezen houden of altijd heel erg harde hardcore draaien) en je water 10 graden boven ambient is best warm...
stel het is 25 graden op je kamer dan is je water 35 graden en dan heb je nog wat ineficientie van het warmte overbrengen tussen je blokken en hardware dan zit je cpu al gauw de heele tijd aan de maximum (in mijn ogen niet comfortabele) temps en dat is op je fans max rpm....
Tsja... ik heb domweg niet meer ruimte dan dit voor rads. Hou er wel rekening mee dat dit allemaal absoluut worst-case scenario is, en dat ik geen probleem heb met cores van 40-45 idle, als ze maar niet te ver boven de 55 schieten op load.

en let wel HEEL goed op welke versie van de videokaart je koopt je hebt er zo een met een andere layout van de printplaat en dan past je fullcover blok ineens niet meer ;)
Yep, ga ik zeker doen, ik moet de mijne nu dus wegdoen daarom :p
Thanks voor alle tips!

Welke merk en type mobo heb je eigenlijk?
Dan kunnen we checken welke blok erop past.

GPU blok kan je ook deze nemen:
EK-FC4870 CF
Dan een SLI fitting ertussen, ziet er ook strak uit.
Of deze van Swiftech:
Swiftech MCW60-4870/4890
Deze is wat compacter en ziet er waarschijnlijk netter uit met jouw krappe behuizing.

Radiator heb je eigenlijk 360 nodig, als je ongeveer voor elke component een 120MM radiator oppervlak voor uit trekt.
Met 240 zal je het wel gaan redden, meer je zal dan denk ik niet veel ruimte hebben om over te clocken.

Wat is de opvoerhoogte van jouw huidige pomp?
Want die moet zo door redelijk veel componenten pompen.
Een DDC zal dit wel met gemak kunnen.
Als je een XSPC DDCRES neemt, heb je een pomp+reservoir in een, dat is lekker compact.

Qua slang heb je de meeste keus met de formaat 1/2" en 3/8".
Gezien jouw beperkte ruimte, kan je het beste gaan voor 3/8":
3/8 Slangen (10MM binnendiameter)

Fittingen die we nu in de aanbieding hebben en heel goed uitzien zijn deze:
10MM (3/8) Feser Schroeffitting v2 - G1/4

En dan i.c.m. deze Bitspower adapter kan je de mooiste bochten maken :D
Bitspower G1/4" Silver Shining 45 Degree IG1/4" Adapter
Bitspower G1/4 Silver Shiny 90 Degree ID 1/4 Adapter BP-WTP-C39

Welke merk en type mobo heb je eigenlijk?
Dan kunnen we checken welke blok erop past.
Ik heb een DFI LanParty JR P45 T2RS... maar dat is ook te zien en te lezen in de thread en mijn signature :043:
GPU blok kan je ook deze nemen:
EK-FC4870 CF
Dan een SLI fitting ertussen, ziet er ook strak uit.
Of deze van Swiftech:
Swiftech MCW60-4870/4890
Deze is wat compacter en ziet er waarschijnlijk netter uit met jouw krappe behuizing.
Tsja... het ding is dat ik die heatkiller blokjes er zo gaaf uit vind zien. :055:

Maar als ik nu eens ga zitten kijken denk ik dat die swiftech dingetjes ook wel op me groeien. Zeker in combo met die bitspower hoekjes die je verderop aanraad... ja, ik denk dat je me overtuigd hebt, op die manier kan ik ook de kaarten ietsje verschuiven ten opzichte van elkaar, wat weer heel leuk gaat uitzien onder een window. *edits post*
Radiator heb je eigenlijk 360 nodig, als je ongeveer voor elke component een 120MM radiator oppervlak voor uit trekt.
Met 240 zal je het wel gaan redden, meer je zal dan denk ik niet veel ruimte hebben om over te clocken.
Got it, ik klok wel wat minder :p
Het is jammer, maar in zo'n kleine bak moet je ergens concessies doen. :011:
Wat is de opvoerhoogte van jouw huidige pomp?
Want die moet zo door redelijk veel componenten pompen.
Een DDC zal dit wel met gemak kunnen.
Als je een XSPC DDCRES neemt, heb je een pomp+reservoir in een, dat is lekker compact.
Mijn Pomp is exact de pomp uit deze review van Hexus. Opvoerhoogte 240cm en 1020 l/h vermogen. De pomp is via USB regelbaar om de ideale flow te verkrijgen, en een klein reservoir zit er al in. Ik denk er serieus aan om dat reservoir eraf te halen en de Repack te gebruiken, ziet er mooier uit, en dat maakt ook weer een klein beetje plek vrij aan de binnenkant waar ik het zo hard nodig heb.
Qua slang heb je de meeste keus met de formaat 1/2" en 3/8".
Gezien jouw beperkte ruimte, kan je het beste gaan voor 3/8":
3/8 Slangen (10MM binnendiameter)

Fittingen die we nu in de aanbieding hebben en heel goed uitzien zijn deze:
10MM (3/8) Feser Schroeffitting v2 - G1/4

En dan i.c.m. deze Bitspower adapter kan je de mooiste bochten maken :D
Bitspower G1/4" Silver Shining 45 Degree IG1/4" Adapter
Bitspower G1/4 Silver Shiny 90 Degree ID 1/4 Adapter BP-WTP-C39
En die tips ga ik allemaal 1-op-1 overnemen, great stuff! Vooral die bitspower hoekjes zijn geyl :055:

Thanks Freddy, ik ben weer een heel eind verder!

De enige vragen die ik nog over heb:
Mijn pomp (als hij netjes werkt als advertised) lijkt me vrij extreem. Is dit zo?
Twee reservoirs achter elkaar voor de pomp, werkt dat?

Mogelijke Northbridge blokken:
EK-NB/SB 5 - Acetal
EK-NB/SB 5 - Plexi

Mogelijke Southbridge blokken:
EK-NB/SB 6 - Acetal
EK-NB/SB 6 - Plexi

Mogelijke Mosfet blokken:
EKWaterBlocks.com SHOP
EKWaterBlocks.com SHOP
(deze kunnen we inkopen als je deze wilt bestellen ;))

Wat je ook kan doen is een tube reservoir nemen en die extern monteren.
Dat ziet er naar mijn idee ook altijd mooi uit.
En bijvullen gaat een stuk makkelijker.
Hier een voorbeeld met de DangerDen Torture Rack:
1xz1na.jpg

De specs van jouw pomp zijn OK, niet heel extreem hoor :)
De opvoerhoogte is niet zo heel hoog, een MCP355 heeft bijvoorbeeld een opvoerhoogte van 4.7M.

Twee reservoirs is mogelijk, dat werkt gewoon. Ze moeten wel op dezelfde hoogte liggen, anders gaat er 1 "overlopen" :)

Eerlijk gezegd ben ik niet zo heel erg weg van die EK blokjes.

http://www.highflow.nl/water-blocks/chipset-nb-sb-blocks/watercool-heatkiller-nb-micro.html
Dit Heatkiller blokje ziet er redelijk universeel uit... gaat dat echt niet passen? Als ik NB en SB hiermee doe gaat dat er echt onwaarschijnlijk gaaf uitzien, ik zit nu naast me even op de machine te kijken en te fantaseren, ik kan nu al bijna niet meer wachten! :icon_super:

Wat je ook kan doen is een tube reservoir nemen en die extern monteren.
Dat ziet er naar mijn idee ook altijd mooi uit.
En bijvullen gaat een stuk makkelijker.

De specs van jouw pomp zijn OK, niet heel extreem hoor :)
De opvoerhoogte is niet zo heel hoog, een MCP355 heeft bijvoorbeeld een opvoerhoogte van 4.7M.

Twee reservoirs is mogelijk, dat werkt gewoon. Ze moeten wel op dezelfde hoogte liggen, anders gaat er 1 "overlopen" :)
Goed idee van dat externe res, maar ik weet niet of dat ten koste gaat van het mega-compacte gevoel dat deze bak dalijk heeft. Ik ga er nog even over peinzen. Allebei mijn huidige resjes gebruiken gaat dus niet lukken, want ze staan niet even hoog. Bedankt voor de waarschuwing, ik was er waarschijnlijk op de vervelende manier achter gekomen :025:

Ik hoop dat ik mijn pomp een beetje aan de praat ga krijgen! Thanks man, ik heb er weer helemaal vertrouwen in! Het werd allemaal een beetje een bomen-bos verhaal :icon_rolleyes:

Edit: die foto van dat torture-rack is wel echt vette shit trouwens! Waar vind ik meer van die build?

Vast wel, maar Watercool loopt enooorm achter met de productie/orders.
En onze order van paar weken geleden is pas behandeld.
Kan daarom wel een tijdje duren voordat ze onze nieuwe order gaan behandelen (nog niet geplaatst).

ah, da's minder :S.

Zijn er andere blokjes (ook CPU) die ongeveer gelijk presteren en een beetje meer passen bij de look van die swiftech GPU-blokken die je me gister aanraadde?
Het CPU-blok moet wel zo laag mogelijk zijn, vooral richting de rand van het bord heb ik echt maar milimeters over.

goed, ik zit lekker te tekenen in Sketchup. De loop zoals beschreven past er ook daadwerkelijk in, mijn grootste probleem gaat zijn om bekabeling in orde te krijgen.

Een sneak preview:
FFFv3voorstel2-1.jpg

Hey mensen (en Freddy vooral :064:).
Ben ff op zoek naar de goede SATA kabeltjes voor deze build. Wat ik nodig heb zijn 6 SATA kabels (3x HDD, 2x SSD, 1x ODD), en allemaal angled. 3 stuks moeten helemaal plat liggen, en 3 stuks moeten daar overheen kunnen reiken. Ik heb ff een fotootje gemaakt van wat ik bedoel. De bovenste laat een normale angled SATA zien, de middelste een kabel die er overheen past, de onderste een normale (wat ik dus niet wil).

Freddy, zijn deze kabels in jouw winkel lang genoeg om over de korte heen te passen?
SATA Kabel 30cm - Black 1x 90 graden hoek

Deze kabels zijn zeker weten lang genoeg hiervoor, maar ik vind 50cm eigenlijk iets te lang... ik heb echt 0,0 speling voor dit soort grappen :S
http://www.highflow.nl/modding/ide-...ta-kabel-50cm-uv-black-1x-90-graden-hoek.html

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
gerjanlubbers Pink Phantom ( fresh as f*ck ) Gallery & Build Logs 32
Xtrafresh Deus Fresh (working title) Gallery & Build Logs 14
R Thermalright Chill Factor 3 HighFlow Product Reviews 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan