• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fresh Form Factor casebuild

We gaan het nieuwe jaar goed beginnen, ik ben moddend mijn laatste dag doorgegaan. Alle buren hebben een handje gehad, alle champagne is op, dus ik ga er eens voor zitten om uit te typen wat er vorig jaar allemaal nog aan mijn kast is gebeurd op de valreep.

Ik heb het bijgelegd met mn ex, zodat ik de decoupeerzaag op kon halen, zodat ik weer verder kon met het opzagen van de plaat aluminium. Als je dit vind klinken als een sidequest in één of ander vergezocht puzzelspelletje, zo voelde het voor mij ook. Anyway, hakken en zagen!
Op deze eerste foto zie je hoe veel beter het met de decoupeerzaag gaat. Op de achtergrond het gekrulde en gemangelde resultaat van een poging de schaar erin te zetten, op de voorgrond de nette snee van de zaag:
100_2320_small.jpg

Fast forward, dit is het resultaat van een half uurtje ontzettende pokkeherrie:
100_2326_small.jpg

Een bodemplaat, een linker en een rechterpaneel, en een achterpaneel en dak in één.
We gaan buigen!
100_2327_small.jpg

100_2331_small.jpg

Ik was zo handig om één van de zijpanelen eerst de verkeerde kant op te buigen. :017:
Gelukkig heb ik het weten te fixen en heeft het materiaal voldoende stevigheid om niet te barsten. Ik denk alleen niet dat ik het nog veel meer ga doen...

Met al die stukjes en wat plakband kunnen we al een mockup gaan maken. Ik wilde eigenlijk vandaag aan de slag gaan met de balkjes die de boel verstevigen, maar dit is natuurlijk veel leuker! Hier zie je het resultaat met een herkenbaar voorwerp zodat je allemaal kan zien hoe klein het is:
100_2333_small.jpg

100_2335_small.jpg

Zelfs mijn toetsenbord is groter! :icon_super:
100_2338_small.jpg

Hier zie je hem naast mijn huidige bak staan. Alles wat daar in zit gaat ook in de kleine komen!
100_2340_small.jpg

100_2342_small.jpg

Als laatste heb ik er ook een beetje oude hardware in gelegd om te zien hoe alles past.
100_2345_small.jpg

100_2344_small.jpg

100_2343_small.jpg

Dat ws 'm weer even, gelukkig nieuwjaar, en happy modding voor 2010!

Laatst bewerkt:
dat was weer leuk lezen, zou je je mobo, ook niet bv horizontaal kunnen leggen, en in dat bovenste gedeelte, dan heb je er een ZEER mooie kijk op, beetje minder fresh from, maar even veel guts and glory, dan kan je al de rest mooi onderaan wegmoffelen :D

dat was weer leuk lezen, zou je je mobo, ook niet bv horizontaal kunnen leggen, en in dat bovenste gedeelte, dan heb je er een ZEER mooie kijk op, beetje minder fresh from, maar even veel guts and glory, dan kan je al de rest mooi onderaan wegmoffelen :D
Tsja, dat zou op zich wel kunnen, maar ik denk dat het op deze manier mooier is, omdat je beter zicht hebt op het mobo en de componenten. En op de manier die je voorstelt gaan de videokaarten trouwens ook niet passen ;)

UPDATE(ish)

Kijk eens wat ik in mijn vingers kreeg deze week!
s101_2804.jpg

Inderdaad, een setje RAM koelblokjes!
Die gaan dus mooi op de RAM komen, eerst het koelblok losschroeven.
s101_2806.jpg

Ummm...

Ja ok, da's geen RAM. Ik heb andere plannen. Mosfets dus. Maar hoe ga ik dit nou op een nette maniet op de mosfets zetten?
Daarvoor ga ik eerst een beetje patsen met nieuw speelgoed!
s101_2807.jpg

That's right, een kolomboor. Graties en voor nops opgepikt bij de stort toen iemand hem ging dumpen. Werkt perfect, ik heb nog geen gebreken kunnen vinden.
Man wat werkt dit lekker! Aan de slag!
s101_2809.jpg

Daar mag geboord worden. VROOM!

s101_2811.jpg

Oops, te veel lol, ik was al klaar voor ik foto's ben gaan nemen :p

Nouja, dit is dus het idee.

s101_2812.jpg

Een mosfetblok! Nouja, een ruwe versie dan, slecht afgewerkt enzo, maar de basis! Nu nog al die slangen temmen. Heb ik hele leuke ideetjes voor, maar die laat ik morgen pas zien. Alvast een teaser:

teaser.jpg

Tot morgen! :D

Dat is lekker zo'n kolomboor... is altijd handig.... en nog zomaar ergens vinden ook nog... lucky you!!

Leuk idee om zelf je mosfet koelers te maken...Dat word wel een werk om al die dunne slangen netjes weg te werken denk ik....

Ach man, natuurlijk ga jij naar the party, anders eet ik mijn hoed op ;)
Ik wil je anders wel nog een cursus vlechten leren, aan die slangetjes te zien :p
Meer meer meer!
Jij hebt helemaal geen hoed! En die cursus vlechten kan nog wel eens van pas komen, ik heb nog veel meer gekke ideeën gekregen van het werken met deze slangetjes :p

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
gerjanlubbers Pink Phantom ( fresh as f*ck ) Gallery & Build Logs 32
Xtrafresh Deus Fresh (working title) Gallery & Build Logs 14
R Thermalright Chill Factor 3 HighFlow Product Reviews 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan