• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fresh Form Factor casebuild

ZO. genoeg gebeurd in die twee maanden, maar dat is niet boeiend voor hier. Ik ben weer aan de slag!

De huidige staat van mijn ontwerp:
lunapic-1258199995831531.gif

Als een echte tweaker heb ik de afmetingen lekker wiskundig perfect gemaakt. Hij meet 256 x 289 x 361 mm.
Ja, inderdaad, 16[sup]2[/sup] x 17[sup]2[/sup] x 19[sup]2[/sup].
De "golf" waar de DVD-brander achter verstopt zit is de golf uit het HighFlow logo. Ik wilde een manier om het logo in de kast te verwerken zonder meteen tacky te zijn. Ik hoop dat je het mooi vind Freddy!
Verder is het wel aardig te vertellen dat ik me ga wagen aan Carbon. Wish me luck!

die van mij is met pensioen :p

Ja, hij kon wel behoorlijk wat geluid maken, vooral als het reservoir niet helemaal 100% vol zat. Ik denk dattie gewoon iets te sterk is. Hij is regelbaar via USB, zet 'm wat zachter en dan is het best ok :)

moeten u vga's niet op u mobo zitten?

als je met pciE riser cards gaat werken, niet langer als 7cm, dan gaan u vga's foutmeldingen geven.

Plus u psu op u HDD's, magnetisch veld gaan u HDD's niet lang leven, is maar paar tips die k je geef.

moeten u vga's niet op u mobo zitten?

als je met pciE riser cards gaat werken, niet langer als 7cm, dan gaan u vga's foutmeldingen geven.

Plus u psu op u HDD's, magnetisch veld gaan u HDD's niet lang leven, is maar paar tips die k je geef.
jam het worden risercards. Ik heb al een half jaar een risercard van 13cm gebruikt, geen centje pijn, dus dat zit wel goed :D

en wat betreft de HDDs... redelijk punt. Ik ga er eens naar kijken om daar een afschermingkje tussen te leggen.

k had risercard van 7cm, geen probleem,
risercard van 13cm, problemen soms.

pci riser card van 30cm gebruikt op Gigabyte I-ram, gaf geen probleem,
maar dit ook alleen omdat de I-ram via pci alleen stroom moest hebben.

volgende week komt me E762 4way sli aan, dus heb k geen riser cards meer nodig.

Zo, vannacht weer eens niet geslapen, en lekker door kunnen werken. Mijn casedesign is een heel eind ge-evolueerd. MDPC, here i come! :D
Ik heb waterblocks en slangen toegevoegd, en ben nu bezig met details van de constructie. Gaatjes voor kabels enzo. saai werk, maar erg belangrijk, want ik vind nog regelmatig grove fouten!

Ook is het me gelukt om een 7" touchscreen toe te voegen aan de case. Overdaad FTW!
Om het een beetje spannend te houden, ga ik stoppen met screenshots van het ontwerp te posten. Ik ga zeer binnenkort aan de fabricatie beginnen, en er moet toch ook wel wat verrassends aan zijn ;)

Ik heb ook nog een paar fotootjes die wel het posten waard zijn. Eergister de Lian-Li HDD bay van Joren ingebouwd. Was een enorm gekloot om hem erin te krijgen, maar het zit. Deze foto somt nu heel goed de huidige staat van mijn PC op: Pimped-out met duct-tape :p
100_2143_800x600.jpg

Verder heb ik mijn 7" schermpje even uit elkaar getrokken om te onderzoeken hoe ik 'm het beste kan gaan inbouwen. Schroevendraaier cheesecake:
100_2147_800x600.jpg

100_2148_800x600.jpg

100_2149_800x600.jpg

100_2150_800x600.jpg

100_2151_800x600.jpg

100_2152_800x600.jpg

No worries, hij doet het gewoon nog hoor!

Dat is een mooi ontwerp, ik ben ook met zoits bezig alleen dan itsjes groter :icon_madu: In de mijn e moeten 2 Monster rads komen, 2loops, 2PSU's en EVGA X58 Classified 4-Way SLI 170-BL-E762-A1 mobo

Dat is een mooi ontwerp, ik ben ook met zoits bezig alleen dan itsjes groter :icon_madu: In de mijn e moeten 2 Monster rads komen, 2loops, 2PSU's en EVGA X58 Classified 4-Way SLI 170-BL-E762-A1 mobo

En dat alles in een compacte reactor?

Nu on-topic:

Erg vette build! DIe teaser ziet er ook erg goed uit!
Jullie kunnen wel een stukje modden hier hoor, durf mijn eigen mods bijna niet te showen hier wegens hoog "amateur-gehalte".

Goed, ik moet het een en ander van me afzetten vandaag, dus ik ben maar eens aan het modden geslagen. Helaas is het nu veel te vroeg om dremel erin te zetten, dus ik ben niet zo ver als ik zou willen. In plaats daarvan maar weer eens een uitgebreide update, later vandaag komt de rest wel als er geen 25 mensen wakker worden van mijn gedremel :p

Ik had het complete design nog niet gepost in deze thread, dus voor degenen die het nog niet gezien hebben in de
MNPCTech case building competition hier even wat eyecandy van wat uiteindelijk de bedoeling is:

Eerst wat overviews, voor:
FFF-rechtsvoor_small.jpg

En achter:
FFF-linksachter_small.jpg

Een shot zonder alle bodywork zodat je kan zien hoe compact alle rotzooi in de kast zit:
FFFcompacted_small.jpg

En voor de gein een shot van alleen maar de koelspulletjes:
FFFkoeling_small.jpg

En nog een gloryshot met naar mijn mening een handvol sterke punten van het ontwerp in beeld:
FFF-linksvoor_small.jpg

Er gaat aan het ontwerp nog wel één en ander veranderen, maar alleen kleine dingetjes, en het bodywork helemaal niet meer. Daar kan ik dus aan beginnen! Zullen we? :D

Uiteindelijk is het plan om Carbon Fibre te gaan gebruiken voor het hele ding, maar voor nu neem ik genoegen met een veel goedkopere (en lelijkere) aluminium versie. Misschien kan ik deze ooit nog als mould gebruiken voor de carbon versie. In het slechtste geval is het resultaat onbruikbaar nu en heb ik nuttige oefening gehad :D

Eerst moet ik even aansterken hoor! Midnight Modding Munchies:
100_2190_small.jpg

Ok, maag vol, klaar voor actie! Ik heb twee alu panelen, een dikke en een dunne. Allebei zijn ze 100x50cm. De dunne kan ik gewoon op maat knippen met een goede schaar.
100_2192_small.jpg

Nu ff wat oefenen met het buigen van de platen. Twee lijmklemmen, erop gaan zitten en dan met de hand buigen. Voor de "grote" radius heb ik er een stukkie rondhout tussen zitten, voor de kleine radius buig ik rechtstreeks op het buro.
100_2194_small.jpg

Dat pakte niet slecht uit, nu in het groot!
100_2204_small.jpg

Daar ben ik best tevreden mee voor een allereerste poging. Ik heb wel het meten grondig verprutst, dus dit stuk is totaal onbruikbaar. Gewoon omdat het kan en om te oefenen ben ik nog ff verder gegaan met het ding:
100_2206_small.jpg

Dat knippen lukt best aardig in een rechte lijn, maar in de bochten gaat het gruwelijk mis. Om dit te fixen zal er flink gedremeld moeten worden, maar aangezien dat nu niet gaat ben ik nu wel uitgepield aan dit stukkie alu.

Voor ik de betere dikke plaat ook om zeep help ben ik er maar eens goed voor gaan zitten en heb eens geprobeert hoe het is om eerst na te denken en dan pas te doen. Het was wat onwennig, maar uiteindelijk ben ik op een plannetje gekomen waarmee ik zowat de hele body uit één plaat kan halen:
aluplan_small.jpg

Voor de gein nog ff geprobeerd om dit spul ook te knippen, maar hij buigt zo heftig om dat het dus ook hier dremelen wordt.
100_2311_small.jpg

Ik kon dus eigenlijk alleen maar het tekenwerk doen nu. Lekker onspectaculair. Ik ben twee uur verder, maar de plaat ligt er nog exact hetzelfde bij als voor ik begon :(
100_2310_small.jpg

En tsja, daar houdt het wel op qua modding voor nu. Vanmiddag meer, maar ik ga eerst nog even een beetje mensen jaloers maken met hardware fotootjes :D

We beginnen met de Asus 4890 die ik op de kop heb getikt. Mijn geduld met het wachten op de 5870 was op, en deze kaart is mooi, snel zat om me een paar maanden voorzien te houden, en lekker goedkoop. Ohja, en hij overklokt naar 1000/4800, wat voor een 4-serie eigenlijk vrij belachelijk is :D
Ik heb 'm na een korte test maar gelijk onder water gezet:
100_2302_small.jpg

100_2299_small.jpg

Een andere belangrijke stap voorwaarts is de aankomst van het goede moederbord. Sinds ik 'm voor het eerst zag op de AXGS event in Londen wist ik dat dit míjn bordje was. Een paar weken geleden ging de deurbel en kwam het aardige meisje van TNT mij dit doosje brengen:
100_2172_small.jpg

100_2169_small.jpg

Ik heb 'm maar meteen ingebouwd. Nu kan ik ook meteen laten zien hoe ik meestal ingewikkelde problemen aanpak die precisie, planning en oog voor detail nodig hebben:

1) Kijken:
100_2180_small.jpg

2) Slopen:
100_2181_small.jpg

3) Bouwen:
100_2185_small.jpg

En nou wil ik nooit meer iemand horen zeggen dat waterkoeling het moeilijker maakt om componente te vervangen! :098:

Over waterkoeling gesproken, ik heb nog een laatste kleine maar vitale upgrade gedaan. Mijn waterblok werd nog op zn plek gehouden met een waardeloos stukkie plexiglas, waardoor hij scheef, lelijk en slecht op het bord zat. Watercool maakt losse kits om je HK rev3.0 block naar een andere socket om te bouwen, dus daarvan mocht Freddy me er één toesturen.

Hier zie je de lelijke frankenstein oplossing die ik tot nu toe had:
100_2230_small.jpg

En hoe slecht het werkte kan je hier goed zien:
100_2235_small.jpg

Dit is het kitje waarmee ik het blok kan ombouwen:
100_2228_small.jpg

Je moet het block compleet slopen om de armpjes te kunnen vervangen:
100_2232_small.jpg

Voor degenen die ook van plan zijn zoiets te doen, let vooral even goed op die vier kleine pinnetjes. Die zitten los in dit blok, normaal gesproken vastgeklemd door de koperen bodemplaat. Ze moeten eruit om de armpjes te kunnen vervangen, maar dat gaat erg makkelijk. haal het block voorzichtig uit mekaar, want voor je het weet ben je een halve middag de vloer aan het inspecteren op zoek naar die stomme kliene dingetjes. Drie keer raden hoe ik aan die kennis kom...

Uiteindelijk had ik ze gevonden en het block weer gemonteerd. Hij past echt prachtig bij het bordje, dit gaat een heel leuk centraal punt worden in de mod als het ooit af komt:
100_2237_small.jpg

Ok, nu ben ik wel uitgezeverd. Vanmiddag meer zodra ik de dremel aan durf te zetten :D

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
gerjanlubbers Pink Phantom ( fresh as f*ck ) Gallery & Build Logs 32
Xtrafresh Deus Fresh (working title) Gallery & Build Logs 14
R Thermalright Chill Factor 3 HighFlow Product Reviews 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan