• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fresh Form Factor casebuild

Zo, we gaan weer eens een beetje aan de slag :066:

Nog even een rustige start, maar alle begin is moeilijk he? Ik was nog niet helemaal tevreden met de temps op mijn GPU, en ik had het idee dat de temps van de VRMs de maximale OC tegenhield en zelfs af en toe voor crashes zorgde. Dat gaan we ff aanpakken dus.

Hier het koelplaatje dat de VRMs moet afkoelen samen met het blokje dat het probleem gaat oplossen.
101_3197.jpg

dat rechter uitsteeksel is het gedeelte waar het om gaat. De rest van het plaatje komt in contact met het koelblok dat ik heb, maar het rechter stukje wordt dus alleen gekoeld via die twee kleine 'bruggetjes'. Op zich ook wel logisch dat die VRMs er zowat affikken.
Anyway, zo moet-ie komen dus:
101_3195.jpg

FF afmeten en dan de kolomboor dr op!
101_3200.jpg

Als je goed langzaam boort krijg je gaatjes zonder opstaand randje en/of bramen. Gelukt!
101_3201.jpg

101_3202.jpg

Een paar onopvallende schroefjes en een beetje overtuiging zodat er een schroefdraad ontstaat in t alu:
101_3204.jpg

Weer loshalen, thermal paste, goed uitsmeren, anders komt het er onderuit zetten:
101_3206.jpg

Zo! Nu terug op de kaart!
101_3207.jpg

101_3208.jpg

En het blokje voor de core drbij:
101_3212.jpg

Bij elke mod hoor je een probleem te hebben, ik kwam hem nu tegen toen ik al bijna klaar dacht te zijn. Ik was van plan 90 graden fittingen te gaan gebruiken, maar die blijkt te hoog voor de korte brug tussen de twee blokjes:
101_3213.jpg

101_3214.jpg

Gelukkig is mijn rommelhok niet voor één gat te vangen. Na een beetje nadenken wist ik de doos te localiseren waar nig een non-rotary 90 graden stukje van BP in zat. Ik had mazzel, ik komt precies goed uit bij het aandraaien, zodat ik nu een leuk eindresultaat kan laten zien:
101_3215.jpg

101_3216.jpg

Tot zo ver, later meer! :033:

Tsja, ik heb dus geen set tapjes he? :p
Op zich heb ik redelijke schroefdraden gekregen nog. Het is geen 100% vakwerk, maar om nou 20 euro extra neer te leggen voor mooiere schoefdraden...

Kom op jongens, een beetje zelf leren zoeken he?

Vraag & Aanbod > Overclocking en koeling > waterkoeling en phasechange > scroll : mosfet-ram-waterkoelblokjesset

of:

Google: waterkoelblokjesset

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
gerjanlubbers Pink Phantom ( fresh as f*ck ) Gallery & Build Logs 32
Xtrafresh Deus Fresh (working title) Gallery & Build Logs 14
R Thermalright Chill Factor 3 HighFlow Product Reviews 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan