Zo, we gaan weer eens een beetje aan de slag :066:
Nog even een rustige start, maar alle begin is moeilijk he? Ik was nog niet helemaal tevreden met de temps op mijn GPU, en ik had het idee dat de temps van de VRMs de maximale OC tegenhield en zelfs af en toe voor crashes zorgde. Dat gaan we ff aanpakken dus.
Hier het koelplaatje dat de VRMs moet afkoelen samen met het blokje dat het probleem gaat oplossen.
dat rechter uitsteeksel is het gedeelte waar het om gaat. De rest van het plaatje komt in contact met het koelblok dat ik heb, maar het rechter stukje wordt dus alleen gekoeld via die twee kleine 'bruggetjes'. Op zich ook wel logisch dat die VRMs er zowat affikken.
Anyway, zo moet-ie komen dus:
FF afmeten en dan de kolomboor dr op!
Als je goed langzaam boort krijg je gaatjes zonder opstaand randje en/of bramen. Gelukt!
Een paar onopvallende schroefjes en een beetje overtuiging zodat er een schroefdraad ontstaat in t alu:
Weer loshalen,
thermal paste, goed uitsmeren, anders komt het er onderuit zetten:
Zo! Nu terug op de kaart!
En het blokje voor de core drbij:
Bij elke mod hoor je een probleem te hebben, ik kwam hem nu tegen toen ik al bijna klaar dacht te zijn. Ik was van plan 90 graden
fittingen te gaan gebruiken, maar die blijkt te hoog voor de korte brug tussen de twee blokjes:
Gelukkig is mijn rommelhok niet voor één gat te vangen. Na een beetje nadenken wist ik de doos te localiseren waar nig een non-rotary 90 graden stukje van BP in zat. Ik had mazzel, ik komt precies goed uit bij het aandraaien, zodat ik nu een leuk eindresultaat kan laten zien:
Tot zo ver, later meer! :033: