• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fractal Design Define XL

Je zou het wel aan kunnen passen denk ik, maar ik denk niet dat je daar blij van wordt.. Die sparing in de deur is een 'handgreepje' en die zal je dan aan de andere kant niet hebben. Ook moet je al je magneetjes om gaan draaien en hopen dat het er tof uit komt te zien..

Mijn ervaring met kasten met deuren (en ik heb altijd deuren op m'n kasten) is dat de deur meer dicht dan open zit en je van die draairichting niet echt veel last hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Idd dat handgreepje zit daar. En nu ik goed kijk zit er aan die kant ook een rooster waardoor er lucht wordt aangezogen door de intake fans. Dus omdraaien zal wel erg moeilijk gaan. Alleen is het zo dat deze kast dan rechts van m'n beeldscherm komt te staan en dan zit het deurtje precies verkeerd om. :/
 
Ik heb zelf ook een Fractal design case alleen ik hou niet van die monster grote cases dus heb de midi tower versie en met een beetje fantasie past daar ook alles in;)

Ik zou het deurtje niet aanpassen dan kun je hem in mijn ogen nog beter inverted atx maken ben je ook van je probleem af.
 
HDD? :hmm is dat wat men vroeg ipv SSD's gebruikte? die zitten bovenin @ 5,25 bays achter de fancontroller verstopt maar daarvoor check mijn build.

Ontopic

Het is een hele mooie case afwerking ook prima alleen de paint was bij mij van slechte kwaliteit toen de schilderstape eraf kwam na een sidepanel mod kwam de verf mee.

Laten we hopen dat ik een maandag modelletje te pakken heb;)
 
Ik heb nu mijn Fractal Design Define XL op m'n bed liggen, maar ben nogal geschrokken. Het hele front is afgebroken bij de pinnen waar het front vast zit aan de behuizing.. Grote scheur in de onderzijde van het front en een aantal spijlen van het ventilatierooster zijn gebroken. Erg kut dus. De rest van de behuizing ziet er super uit! Mooi afgewerkt en vooral de zijpanelen zijn van een behoorlijk gewicht wat mij nogal verbaasde. Alleen dat ik nu niets kan met die behuizing frustreert mij meer dan een beetje. En ik heb geen garantie omdat het via tweakers.net is gegaan. Maar bij een advertentie NIEUW IN DOOS verwacht ik dit niet. Ik heb zelf alle tape door moeten snijden. Daar was echt niet mee geknoeid.

Nu maar kijken wat ik ervan kan maken of dat ik mijn geld terug krijg en een andere nieuwe ga kopen...
 
heb me altijd afgevraagd waarom iemand iets zou kopen om het vervolgens niet eens uit te pakken en gelijk weer te verkopen....
van wat ik heb gehoord is het verpakkingsmateriaal waarin fractal het verzend erg goed :eek: erg raar dus dat de doos er niet al geopend uitzag... al contact gehad met degene waarvan je hem kocht?
 
heb me altijd afgevraagd waarom iemand iets zou kopen om het vervolgens niet eens uit te pakken en gelijk weer te verkopen....
van wat ik heb gehoord is het verpakkingsmateriaal waarin fractal het verzend erg goed :eek: erg raar dus dat de doos er niet al geopend uitzag... al contact gehad met degene waarvan je hem kocht?

Meestal zijn dit gewonnen of rma producten, ik heb op Highflow een Fractal Design behuizing gewonnen en was gewoon erg degelijk ingepakt.
Kan me niet voorstellen dat dergelijke schade kan voorkomen zonder dat de doos compleet vernield is en als dat het geval is kun je hem beter direct weigeren.

Zo zat die van mij verpakt: http://i51.tinypic.com/vsf71i.jpg
Hij hangt dus als het ware in de doos dus zou in principe niet kapot kunnen gaan als de doos nog heel is.
 
Ik vond de verpakking van de behuizing ook erg goed. Zitten wel wat deukjes en krassen op, maar dat heeft elke doos wel. De manier van verzenden lijkt mij hierin het probleem dus niet.. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar het ding gewonnen. Maar zonder bon kan ik niets bij fractal loskrijgen ben ik bang..

En of Fractap kut is.. ik weet het niet. De behuizing is van een hogere kwaliteit dan ik had verwacht. Alleen het front is dus zo gammel als wat helaas. Ik heb gisteren gelijk contact gehad met de verkoper maar nog geen reactie, wat niet heel gek is gezien het tijdstip ;)

Maja, bottomline is, is heb geen nieuwe kast en mijn oude kan de verkoop nog niet in. Kutzooi
 
front is wel veel plastic dus kan redelijk makkelijk kapot maar als hij echt niet uit de doos is geweest dan kan dit niet kapot gaan zonder dat de doos ook helemaal misvormt is lijkt mij.

Echter bij 2e hand verkoop is dat inderdaad een lastig probleem hij zal hem hoogst waarschijnlijk gewonnen hebben dan heb je meestal geen bon.
Enigste optie in mijn ogen is om je geld terug te vragen en de case terug te sturen als de doos niet ernstig beschadigt is dan moet de case buiten de doos kapot zijn gegaan.
 
Jammer Jammer man.. Mail Fractal Anders, ik heb de case gekregen, misschien willen ze jou wel een front geven? Als je en goed verhaaltje maakt heb je veel kans :p
 
Net een mail gestuurd naar Fractal. Ze kunnen me geen nieuw zijpaneel opsturen (daar had ik om gevraagd zodat ik een paneel kan gaan modden met een window). Maar daarom toch maar een reactie gegeven met mijn nieuwe probleem.
Hello,

So sorry to hear that. But i've discovered another problem: yesterday i recieved my Define XL case and when I unboxed it, the front assembly just fell of. All the pins connecting the front and the case where broken. Also the bottompart of the front was broken. The box doesn't have any extraorinary damage so I was rather unpleasingly surprised..

I've included some photo's that where taken yesterday right after the unboxing. The first photo shows one of the broken pins. The second photo shows the crack at the bottom of the front and the third photo displays the top section of the front where the pins are missing (broken off).

I hope you can help me out because the casing feels very solid to me and I just love the clean looks of it!

Best regards,

René Baars
The Netherlands
De foto's zijn ook bijgevoegd zodat jullie er ook even naar kunnen kijken..
Foto 1
FractalDefineXL001.jpg
Foto 2:
FractalDefineXL002.jpg

Foto 3:
FractalDefineXL_003.jpg

Added after 25 minutes:

Wiehoew, net een mail van fractal:
Hello Rene

Please send us your address and telephone number, we will try to send you new front panel

Best regards
Fractal Design
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
D Plastidip fractal design define s Gallery & Build Logs 2
E Fractal Design Define S window HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Fractal Design USB 3.0 UPGRADE KIT FOR DEFINE R3/R2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
C Fill port Fractal Design Meshify S2 Waterkoeling 4
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
Z Fractal Design R5, 7700K, 1080Ti SLI zo stil mogelijk? Advies Waterkoeling Setup 29
gerjanlubbers [VERKOCHT] fractal design arc midi (licht gemod) Verkocht 11
tomasvanderpijl Fractal Design Arc Mini Gallery & Build Logs 17
V Fractal Design Adjust 108 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
canonchiel Fractal Design Arc Arc Midi R2 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 17
G Fractal Design by KITO Gallery & Build Logs 10
G Fractal design - artic white R4 case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
vincent The new Adjust 108 fan controller from Fractal Design HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Zwelgje Fractal Design Node 605 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Zwelgje Fractal Design Arc Mini Mod "oranges and lemons" Gallery & Build Logs 78
J [Waterkoeling] €800 euro, i7 860, 5870, Fractal Design Arc miditower Advies Waterkoeling Setup 7
J Fractal Design Arc Midi en Mini Tower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
LightStar Fractal Design R2 Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
LightStar Fractal Design Array Mini ITX Nas Case HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
LightStar Fractal Design R2 Cases en Modding 6
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
U 280mm rad in een fractal node 605 Cases en Modding 4
M GTX 780 CPU Fractal XL R2 behuizing Advies Waterkoeling Setup 7
Tath Bitspower MSI GTX 970 Gaming Design VGA Card. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblok voor de EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked ACX Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Tath Bitspower waterblock Acrylic voor EVGA GeForce GTX 970 SuperClocked Design VGA Card HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy GEVONDEN: Custom grill voor op 360 radiator (design) Gevonden 27
B Desk pc design eerst in karton maken. Cases en Modding 1
volcom [Gezocht] HD7970 met reference design Gevonden 0
psyduck170 EKWB introduces CSQ design HighFlow Product Suggesties en Nieuws 128
Freddy Bitspower 120mm en 140mm Custom Design Fan Grill - Mesh Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
R cosmos s By LuigiS italian Style design Gallery & Build Logs 37
Dark-NighT Highflow design case. Cases en Modding 16
1 Vraagje : Hoogte (UN)design brackets Waterkoeling 2
D Radiator keuze Define S Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan