Aangezien ik even zonder opdracht zit heb ik een pathe abo afgesloten sinds deze maand.
En de volgende films heb ik bekeken:
-Gemini man: actiefilm met Will Smith in een dubbelrol. Goed geschoten film met mooie FX en een flinterdun verhaal
-Knives out: misdaadfilm in de stijl van Hercule Poirot. Weinig actie, maar wel een interessant plot.
-The Good Liar: goed acteerwerk in wederom een misdaadfilm met weinig actie, maar wel een verrassend plot.
-The Rise of Skywalker: het lang verwachte slot van de Star Wars saga. Vond ik de delen 7+8 nog wat saai en weinig vaart, in dit deel 9 is het weer ouderwets goed (vind ik). Of de 4DX versie die ik heb gezien, daar aan heeft bijgedragen weet ik niet, maar spannend was die zeker.
-The Dare: spannende film waarbij je tot vrij laat in de film blijft afvragen wat het motief is en waar dit toe gaat leiden.
-Terminator Dark Fate: vermakelijke aflevering in de bekende Terminator serie.
Het kan aan mij liggen, maar ik krijg het idee dat er het afgelopen jaar meer films zijn verschenen waarin de actrices de held of een sterke vrouw zijn. Tot nu toe waren ze inderdaad wat ondervertegenwoordigd, maar het lijkt wel alsof ze nu met opzet een groter quotum hebben gekregen:
-The Rise of Skywalker
-Terminator Dark Fate
-Knives Out
-Captain Marvel
-Stargirl
-De vorige Ghostbusters
NB: vergat ik nog te melden dat de volgende film op Netflix ook wel leuk was. Veel actie en sensatie!