Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dat mag dan wel zo zijn, maar omdat alle kaarten hetzelfde zijn heb je daar niet perse een EVGA kaart voor nodig.
My point being: dat je het gewoon lekker zelf moet weten
Als je dan voor EVGA wilt gaan, is ieder zn keuze, ik zelf ga ook altijd voor Asus omdat het een beetje 'mijn' merk is.
Maar ik weet ook best dat er geen verschil in de kaart zelf zit.
Ja kerel... Dat lijkt me nogal logisch als je een speciale versie van een merk neemt...
Dat is hetzelfde als zeggen dat een Asus Matrix niet de stock koeler heeft die andere merken wel hebben...
Lester en zijn Dislikes ........
Een half jaar terug was je nog een lief pubertje
Hier kan je zien wat het scheelt bij de reference en oc-ed versies,
gaat er dus echt om of je dat er voor over hebt of niet.
Zo'n "EVGA gtx480 superclocked+" zal een 5-10% sneller zijn ?
Daar heb je ook bijna een reference gtx580 voor, dus w t h ?
Als iemand mij dus ook om advies vraagt vraag ik altijd "Wat wil je maximaal spenderen ? Dan zoek ik daar het beste voor uit.""
Ondanks dat alle reference kaarten de zelfde layout hebben, kan er toch verschil in de gebruikte onderdelen zitten.. welke elco's, transitors en anders zooi op een kaart staat niet vast. Daarin kan ook verschil tussen merken zitten.
Ik zou vrijwel altijd EVGA kiezen als ik voor Nvidia zou gaan. En voordat Sanders gaat spammen zal ik uitleggen waarom.
EVGA is zeker van zijn kaarten. Zo zeker dat het het enige merk is waar je de stock koeler eraf mag halen, zonder dat je je garantie verliest. Zelfs waterschade doen ze niet snel moeilijk over. Dit is voor mij een belangrijke overweging. Mocht er namelijk ooit iets mis gaan, dan is die extra 20-40 euro extra opeens niet zo erg meer, als je anders opeens meer dan 200-300 euro kwijt zou zijn aan een nieuwe kaart.
Uiteraard is dit puur gebaseerd op kans, maar ik heb genoeg kansrekening gehad om te weten dat het beter is daar toch maar rekening mee te houden. Dit blijft echter een persoonlijke overtuiging .
Vreemd, ik heb altijd van iedereen begrepen dat EVGA daar juist niet moeilijk over doet. Ik ga het vanmiddag even opzoeken als ik tijd heb.
OT: Zoals je ziet is er vrijwel geen verschil tussen de verschillende merken, en al helemaal niet als je een waterblok erop gaat plaatsen. Het enige waar je op moet letten is of er een blok beschikbaar is voor die pcb (bij reference pcb's is dit meestal het geval).
Ik ga voor Asus.
Maar ik bedoelde duidelijk te maken dat die garantie regeling de enige reden is iemand EVGA boven Asus zou verkiezen in mijn ogen.
Maakt dat verder wat uit voor dit topic dan, wat ik verkies?
Ik ga voor Asus.
Maar ik bedoelde duidelijk te maken dat die garantie regeling de enige reden is iemand EVGA boven Asus zou verkiezen in mijn ogen.
Maakt dat verder wat uit voor dit topic dan, wat ik verkies?
Ik was gewoon benieuwd waar je nu voor zou gaan dan
Maar als men voor 20 euro die superclocked+ versie kan halen t.o.v. de normale versie (deze heeft dus een backplate en highflow bracket) dan is dat toch ook mooi meegenomen? Als men los een highflow-bracket en een backplate erop knalt kost het nog meer waarschijnlijk.
Klopt als een bus. Maar volgens mij heeft die superclocked versie ook gewoon de reference PCB (en daar ging het uiteindelijk ook om, toch?)
Desondanks is het in dít geval een goede aanschaf voor een nette prijs, je hebt namelijk een goede meerwaarde voor wat je in prijs meer neerlegt.
Maar voor de WC'ers hier blijft het dan toch altijd even opletten op het PCB, beter safe then sorry.
Dat van die prijs is trouwens niet altijd zo geweest, de EVGA SC versies van de GTX 285 kostte op het einde tegen de 570 euro aan.
Terwijl de andere varianten van die kaart rond de 300/400 schommelden.
Dan mag jij van mij een grafiek laten zien waar word aangegeven dat die 'highflow bracket' betere performance geeft dan de 'standaard' bracket...
Volgens is het verschil echt 1 of 2 graden... dus verwaarloosbaar of nog 'erger' helemaal niets.
Pure marketing.
En zo'n backplate kan je ook op een andere kaart schroeven.
Mits andere pcb.
The EVGA GTX 480 Superclocked+ takes the next generation NVIDIA GeForce GPU, and cranks it up another two notches by not only offering higher performance, but also an innovative backplate and high flow bracket which can lower the operating temperature by as much as 7 degrees Celcius.