• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Net op de chat, aangezien ik niet helemaal helder wakker ben :eusa_shifty:

de drain onderaan de gpu is genoeg omdat ik een reservoir heb met een enkele kamer, kortom kast een paar keer schuin houden zodat alles naar res gaat, vanuit daar gravity does the work :p

Kortom opgelost :D, nu bestellen :D
 
Mijn drain/aftappunt :

2yodfzp.jpg


En dan aan de onderkant een bitspower-silver-shining-sealing-plug
 
Ik wilde er tyrips omheen doen, maar toen ik de slang eroverheen had gedaan en er eentje wilde lostrekken merkte ik dat dat helemaal niet nodig was :p.

Zoals je het op de foto ziet, zit het nu nog steeds :)
Alleen op me rad aansluitingen zitten slangklemmen

Ik heb Feser black slang besteld ( pack van 2,5M ) en ik heb deze fittingen : Link

Ik kan de slang er niet "even" vanaf trekken !
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe lang ze er al opzitten, maar ik zou oppassen met stresstesten.

Als dat water warm wordt, gaan die slangen slap worden. Dan kunnen ze er zeer makkelijk afschieten. Een verkeerd tikje is al genoeg om hem los te krijgen.
En wees nou eerlijk: nog geen euro aan tie-wraps om je honderden euro's aan schade te besparen.
 
Ik weet niet hoe lang ze er al opzitten, maar ik zou oppassen met stresstesten.

Als dat water warm wordt, gaan die slangen slap worden. Dan kunnen ze er zeer makkelijk afschieten. Een verkeerd tikje is al genoeg om hem los te krijgen.
En wees nou eerlijk: nog geen euro aan tie-wraps om je honderden euro's aan schade te besparen.

Ik heb al genoeg stresstesten gedaan en het blijft zitten.
Het is zo mooier vind ik.

Maar je heb helemaal gelijk. Ik heb zelfs nog tyrips naast me liggen :O
 
Waarom geen quick release fittings? Zoals deze:

Koolance 10MM (3/8) Schroeffitting - Koppeling

er zijn verschillende types de 1 is meer restrictief dan de ander.
je moet wel een "mannetje" en "vrouwtje" hebben en plaats ze op het laagste punt.
Zodra je de mannetje en vrouwtje van elkaar losmaakt komt er hooguit 1 a 3 druppels water uit. Ik ga ze ook halen ik haal er gelijk 3 paar (6 stukken). 1 tussen de rad en pomp en 1 tussen de gpu en res (res gaat weer naar pomp) de andere 2 quick release zijn om te drainen mischien met een handpomp. Geen knoeiwerk meer en tevens ook makkelijk om de pomp en res eruit te halen om dan stof makkelijker weg te halen (bodem, fans). Het is maar een idee.

Zijn wel prijzig zeker 3 paar...

voorbeeld:

http://forums.pureoverclock.com/picture.php?albumid=22&pictureid=227
de wederhelft (man of vrouw) is losgekoppelt. Je kunt ze overal zetten waar je maar wilt, lijkt me zeer handig.
 
Laatst bewerkt:
Je laatste zin zegt het al:
het is prijzig á 11 euro per stuk

Daarnaast moet je altijd 1 extra hebben (2 zou nog beter zijn om je loop van beide kanten tegelijk leeg te laten lopen)
en die losse dingen moet je ook weer altijd ergens bewaren...
Ook al hebben de meeste wel een doosje/vakje/laatje voor hun spul,
het slingert toch rondt ;)
 
Ja inderdaad prijzig zijn ze wel ik kan ze wel halen voor 5.99 eur per stuk weliswaar geen koolance. dus ik ben rond de 36 eur kwijt plus verzendkosten 7 eur. Ik zie dat deze tip al eerder is gepost op deze topic mijn excuse. Maar goed als je ook nog eens je fans wilt schoonmaken en de bodem dan is dit voor mij een must, want dan zit de pomp en res niet meer in de weg en ik kan ze makkelijk weer vast maken als ik klaar ben.
 
en hoe meer fittingen in je loop hoe meer kans je hebt dat er ergens een lek kan komen (even uitgaande van het slechtste geval)

Klopt maar ik zet ze natuurlijk niet bij de cpu, Ik plaats ze op strategische plekken om het zo te noemen (mocht het lekken...). rad zit buiten de kast slang gaat via rad naar pomp op de bodem en res zit boven pomp en de pomp en res komen niet in de buurt van mb, gpu, cpu en psu.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan