• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Mijn drain :

6howfp.jpg


T > verbindstuk G1/4 > fillport met afsluiting

afsluiting losdraaien , res open zetten en done :D
 
Ik wil ook een drain port in me systeem gaan maken.

Kan ik de aftapkraan ook direct op mijn GPU blok zetten ? daar zitten toch 4 aansluitingen op.dan gebruik ik er 2 voor aanvoer en retour, 1 dicht ik af en de andere zet ik direct een kraantje op.

Zou dit kunnen ?
 
ik ga volgende week gwn even een slangetje naar rechts (in kast) maken, daar een T stukkie, dan 90 graden bogt aan de onderkant (die dan me kast uitwijst) daar een kraantje op en dan de doorgang omhoog naar cpu (ff kast iets voorover houden en hij gaat lopen)

:hmm


EDIT:

ik heb het nu dus nog niet, ik kan mijn mcp350 met xpsc res top gwn uit me kast pakken en slangen (beide) eraf halen, maar me radiator (xspc 360) staat naast mij op tafel (eigenlijk voor me) aangezien ik een antec 900 kast heb gaan de slangen vanuit res eerst omhoog en dan weer omlaag om terug te komen in res (staat op de bodem van kast, post nog wel foto's zometeen)


Nog een EDIT:

de foto's (even snel met prut webcam gedaan)

2z8qcnc.jpg


i4o5yv.jpg


m8i3pf.jpg


zo, rechts onderin bij kast foto staat mijn pomp met res top. hoop dat het bietje duidelijk is, mijn pomp ga ik straks (volgende week denk, als me bestelling binnnenkompt) rechts in de kast zetten, 90 graden bochtje op de res dan gelijk de kast uit met klein bochtje naar beneden. dan slang naar rechts, en dan een mooi T stukkie waar nu de pomp staat en daar dan aftap punt (90 graden naar onder toe, daar een kraantje en dopje op)


(oja, pomp komt dus op de voeding te staan)
 
Laatst bewerkt:
Ik las hier ergens prijzen van 50,- voor een drain en dat is mij ook
veel te veel.
Nu ben ik nogal van de doehetzelf en ben dus even naar de Gamma
gegaan om een drain te maken i.c.m. 2 koppelingen en een stukje
slang.

M'n VGA kaart is het laagste punt in de loop dus dat is makkelijk om
een drain aan te sluiten. Stop er uit, koppeling er in.
Via een stukje slang dan naar nog een koppeling en dan het Gamma
spul.
Ik heb simpel een aftap kraan gehaald (1,99), een paar verloopjes
van 1/4 BI <=> 3/8 BU (2,19/stuk) en een 3/8 BI sok (1,39).
En als je een WC fitting gebruikt met niet al te lange schroefdraad
heb je eigenlijk aan het kraantje en 1 verloopje 1/4 BI <=> 3/8 BU
al genoeg.

Ik werk in een dichte kast dus looks doen er niet zo heel erg toe.
De slang leg ik in een lus op de bodem van de kast o.i.d. zodat ik
vrij makkelijk kan aftappen. Zijkant van de kast, slang naar buiten
leggen en het kraantje open zetten.
Mijn vulpunt is ook het hoogste in de hele loop dus die kan ik ook
probleemloos open zetten zodat er lucht de loop ik kan.

*edit*
Er staat inmiddels een foto in m'n build log:
http://forum.highflow.nl/f34/de-eerste-wc-build-van-dit-ei-4394/index2.html#post79198
 
Laatst bewerkt:
Leegloop, Drain ???

Na op mijn gemak gekeken te hebben hoe ik mijn slangen wil moet ik nu nog iets verzinnen voor een leegloop/drain. Ik zat eerst te denken aan een t-stuk op reservoir met een stukje slang naar beneden en een stop/fillport in de bodem.

Ik kan ook een t-stuk onderaan mijn videokaart maken maar dan loopt de loop bovenin niet leeg of heb ik het mis?

Met dank aan paint een lay-out gemaakt (sommige onderdelen nog niet aanwezig vandaar vervangen door paint vlakken :082:)

barewcready.jpg
 
Ik heb jouw topic verplaatst naar dit bestaande topic :)
Hier kan je zeker nog wat inspiratie opdoen.

Aftappunt kan je het beste zo laag mogelijk zetten, zodat zwaartekracht ook een handje helpt :)

Ik zou het wel onder videokaart plaatsen, dan loopt al het water uit jouw waterblokken ook wat sneller eruit.
 
Ik zat zelf ook te denken bij de videokaart, alleen weet ik niet of de rest van de loop dan wel leegloopt Want het reservoir heeft 2 pompjes (loop aangeduid door donkerblauw 1e, lichtblauw 2e). En aangezien ik zo min mogelijk nutteloze t-stukjes etc in mijn kast wil (tja wie wil dat nou niet :p).
 
Laatst bewerkt:
net even in de shop gekeken, als ik iets onderaan mijn videokaart wil hangen dan word het dit lijstje

thumbnail_qrc1.jpg

met
thumbnail_1BP-MBCPF-CC5--600X400-1.jpg


en om nutteloze gat dicht te maken (ook op waterblok op de videokaart worden deze gebruikt)
thumbnail_C06_1.jpg


en dan een stuk slang vanuit Q-blok naar de bodem naar deze
product_image_717.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan