• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Ik heb een kraantje, maar ik vind het maar een groot log ding daar en het past ook nog maar net. Ik moet dan ook om er bij te kunnen de PCIe plaatjes van de kast weghalen en via daar bij het kraantje komen. Een beetje lastig. Het leek mij net zo veel werk om het dus op deze andere manier te doen terwijl het mooier is.

Maar thanks voor je hulp. Ik ga het woensdag maar eens uitproberen en zien hoe het gaat!

Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt in principe. Het probleem is echter dat door de vele bochten waarin mijn loop loopt, er veel water in componenten blijft zitten bij het drainen.

Ik ga namelijk EK Pastel White in mijn loop doen, en daarvoor moet ik eerst de loop volledig hebben schoongespoeld. Aangezien er eerst een andere kleur in zat (EK Blood Red) moet ik dit volledig hebben weggespoeld, maar er blijft de hele tijd wat in een radiator of mijn GPU blok zitten. Zelfs na 3 keer doorspoelen is het water nog steeds een tintje roze.

Tips om dit op te lossen zouden erg fijn zijn!
 
Tip: Niet alleen doospoelen, maar de componenten ook open maken. Verloop van tijd kan er niet alleen drap verzameld zijn in de kanalen van de diverse blokken, maar ook de O-ringen schoonmaken en vrijmaken van de vorige kleur is aan te raden. Gewoon eerst met kraan water schoonmaken en later ff afspoelen met demiwater.
 
Tip: Niet alleen doospoelen, maar de componenten ook open maken. Verloop van tijd kan er niet alleen drap verzameld zijn in de kanalen van de diverse blokken, maar ook de O-ringen schoonmaken en vrijmaken van de vorige kleur is aan te raden. Gewoon eerst met kraan water schoonmaken en later ff afspoelen met demiwater.

Ja,ook dat doen.
Heb ik ook gedaan.
 
Tip: Niet alleen doospoelen, maar de componenten ook open maken. Verloop van tijd kan er niet alleen drap verzameld zijn in de kanalen van de diverse blokken, maar ook de O-ringen schoonmaken en vrijmaken van de vorige kleur is aan te raden. Gewoon eerst met kraan water schoonmaken en later ff afspoelen met demiwater.

Ah dat is geen probleem. Het enige wat ik heb meegenomen van mijn vorige PC naar deze is een 360mm radiator en mijn GPU blok. Dat zijn de enige 2 componenten waar dus de Blood Red in heeft gezeten. Mijn vorige pc was soft tubing en nu doe ik hard tubing dus ik heb andere fittings, en ik heb ook een andere CPU blok, reservoir, en pomp. Er zijn dus geen o-ringen om schoon te maken :)
 
Na m'n loop een jaar geleden ofzo leeggehaald te hebben, bleek dat mn blocks nog lichte aanslag van de vorige kleur hebben, maar dat is in het metaal getrokken denk ik. Kreeg het in ieder geval niet schoon met ketchup en/of demiwater.
Maar verwacht dat die aanslag amper nog te zien is als er weer een vloeistof in zit.

Tenzij iemand nog tips heeft om aangetast metaal weer op te poetsen :p? Het zijn Nickel/Plexi blokken
 
Ah dat is geen probleem. Het enige wat ik heb meegenomen van mijn vorige PC naar deze is een 360mm radiator en mijn GPU blok. Dat zijn de enige 2 componenten waar dus de Blood Red in heeft gezeten. Mijn vorige pc was soft tubing en nu doe ik hard tubing dus ik heb andere fittings, en ik heb ook een andere CPU blok, reservoir, en pomp. Er zijn dus geen o-ringen om schoon te maken :)

Dan is het helemaal simpel :)...

Na m'n loop een jaar geleden ofzo leeggehaald te hebben, bleek dat mn blocks nog lichte aanslag van de vorige kleur hebben, maar dat is in het metaal getrokken denk ik. Kreeg het in ieder geval niet schoon met ketchup en/of demiwater.
Maar verwacht dat die aanslag amper nog te zien is als er weer een vloeistof in zit.

Tenzij iemand nog tips heeft om aangetast metaal weer op te poetsen :p? Het zijn Nickel/Plexi blokken

Ik heb bij cpy block de vorige keer met Brasso metaal poets (Action geloof ik) schoon gepoetst, wellicht een idee?
 
Ik heb hetzelfde, in mijn loop zat demi water met Mayhems Red dye. Alles uit elkaar gehaald, blokken open gemaakt en goed schoon gemaakt, fittingen schoon gemaakt.
Radiatoren tot in den treure doorgespoeld tot het water schoon leek te zijn.
Alles weer opgebouwd met nieuwe tubing en weer gevuld met water.

En nu na 2 weken draaien is het nog steeds heel licht roze. Het valt opzich niet op maar als ik het drain en naast schoon water zet zie je het meteen. Ben het systeem nu regelmatig aan het tappen en hervullen en ben ongeveer door 13 liter water heen en nog steeds blijft het water heel licht roze worden.
Begin een beetje te twijfelen of ik het wel ooit schoon genoeg ga krijgen om er de Pastel Extreme White aan toe te voegen.
 
Ja dat kan, maar gezien elk systeem anders is, kan je het beste zelf bepalen wat je wilt gebruiken.

Alle benodigdheden te vinden in de HighFlow shop:
- Splitter fittingen
- Kraantjes
- Snelkoppelingen
- Afdichtingen en stop fittingen

Als je niet zeker weet of je de juiste onderdelen in jouw winkelwagen hebt, laat hier even weten wat je hebt gekozen, vóórdat je gaat bestellen.
Dan kunnen wij voor de zekerheid nagaan of je de juiste onderdelen gaat bestellen.
 
Goed,dankuwel alvast.
Dus beginnen bij het begin,ik ga de pomp installeren die ik bestld heb van ekwb de kinetic,en ik ga mijn oude loop veranderen.
Dus wat wordt er gekoeld,de GPU,de ssd,vram blokje en 1 radiator,cpu is een aio cooler.
Hoe maak ik mijn loop het beste vanaf de pomp,alleen de onderste in en out of ook 1 van bovenop gebruiken?
Hoe zet ik mijn winkelwagen lijst hier aub @Freddy
 

@Freddy en wat denk je Freddy?Goed of niet?thx
 
Laatst bewerkt:
Ik wil deze aansluiten op de pomp,de drain valve dat ik met een Q rotary adapter werk en dat ik er dan nog een stukjeeslang op aansluit en dan een plug erin om af te dichten.Dus eigenlijk het omgekeerde zoals op de afbeelding,de q adapter op de pomp dan het kraantje en op het kraantje een fitting waar ik een stukje softtube op aansluit en dan een plug erin.
maxresdefault.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan