• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Xelation:

Ik moest er toch wel even over nadenken waarom je drainport niet werkt. Als steuntje heb ik het maar even in paint gezet.

Het lijkt erop dat jouw WC systeem net een wip is die precies in evenwicht staat. Het water wat wil zakken aan de rechterkant zal omhoog moeten worden getrokken aan de linkerkant. Aangezien beide kanten ongeveer even zwaar zijn gebeurd er weinig lijkt me.

Probleem is natuurlijk wel dat als je een fillport losdraaid dat het rad erboven (door lucht) theoretisch zou moet leeglopen. Niet dus. Kan je mij eens vertellen waar je je fillport hebt zitten? Ik begrijp er nog steeds niks van dat ie niet leegloopt als de fillport los staat. Zal het echt dat cyloon ding zijn? Kan me het eigenlijk niet voorstellen want ik gebruik hem ook en het lijkt erop dat hij op dezelfde zit.

set-upmijnwcsysteem.jpg


Klopt het plaatje trouwens een beetje?
 
Wauw, helemaal correct. Alleen de fillport dan nog op het reservoir.

Het moet wel door de wipplaatsing zijn. Alleen had ik minimaal de vloeistof uit
de 360 rad eruit verwacht en dat zou dan dat cycloon ding zijn.

Dank voor het meedenken, maar ben bang een hele reorganisatie van de loop
de enige oplossing zal zijn. Maar daar ga ik voorlopig niet aan beginnen :081:
 
Ik heb 4 manieren in hoofd, hoe ik het ga doen met mijn volgende waterkoeling setup :)


MANIER NUMMER 1
1) Met de Koolance 5-way Fitting Body (zilver) SPL-XUFY5B:
image.php


En dan aan de onderkant nog een stukje slang met dit erbij:
13MM (1/2) Slang Stop
image.php






MANIER NUMMER 2
2) Een 13MM (1/2) Y Slang verbinder Wit
image.php

En dan bij 3e aansluiting een stukje slang met een
13MM (1/2) Slang kraan / verbinder Wit
image.php






MANIER NUMMER 3
3) Met een G1/4 Crystal T-Block
image.php

En dan bij de 3e aansluiting een
G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk
image.php

En daaraan:
Slang kraan / verbinder Zilver (G1/4)
image.php

En dan daaraan een fitting naar wens voor de mooiigheid :D




MANIER NUMMER 4
4) Een splitter van Bitspower direct op het component die op het laagste punt bevindt:
G1/4 Silver Shining T-Rotarary Adapter
image.php


En dan bij de onderste aansluiting een
G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk
image.php

En daaraan:
Slang kraan / verbinder Zilver (G1/4)
image.php

En dan daaraan een fitting naar wens voor de mooiigheid :D


Freddy kan je hier de plaatjes er terug bij plaatsen ?
Ik zou het graag willen zien ! hoe te drainen is iets waar ik nog niet uit ben ..
 
Ik denk dat ik kies voor 2 aftappunten.
1 voor de pomp en 1 na de pomp.
Dan moet alles er wel uitkomen.
Je bent alleen wel veel Euro's kwijt voor het drain gebeuren.
zo doe ik het

Bitspower G1/4 T-Block Silver Shiny (10,88 EURO)
+
G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk (1,64 EURO)
+
Slang kraan / verbinder Zilver (G1/4) Type 2 (6,68)
+
2 * 13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4 (1,97 EURO)
+
2 * TFC Herbie Clip / Slangklem (1/2) kunststof Zwart (0,83 EURO)
+
stukkie slang er nog aan indien nodig. (---)

is 2 X 24,80 = 49,60 EURO o_O


ps: ik kies dus feitelijk voor MANIER 3 die freddy hierboven aangaf, echter zet ik ook de 2 benodigde fittingen + 2 slangenklemmen erbij want die heb je toch nodig !
Slangen heb je zowiezo al dus ga ervanuit dat je die wel over hebt na je loop gebouwd te hebben. ik ga 3 * 1 meter kopen , moet genoeg zijn, toch ?
 
Laatst bewerkt:
Ik was eigenlijk dit van plan te bouwen..

Bekijk bijlage 382

Zit alleen nu ff op de financiering te wachten ;-). en ja het klopt dat de videokaart niet in de loop zit, dat wordt uiteindelijk een sli setup, met andere kaarten dan ik nu heb, dus ga ik daar op dit moment geen geld in investeren..
 
Laatst bewerkt:
I know ik geef deze topic een grote schop omhoog :D maar kan iemand een recente oplossing voorstellen aub :)

Ik dacht aan T > kraan ... maar hoe groot moet je gat naar buiten dan niet zijn? ...
 
I know ik geef deze topic een grote schop omhoog :D maar kan iemand een recente oplossing voorstellen aub :)

Ik dacht aan T > kraan ... maar hoe groot moet je gat naar buiten dan niet zijn? ...

hoe bedoel je je gat naar buiten?

pomp =>T met op de T de kraan en afdichter en op het andere uiteinde slang naar je eerst volgende hoger liggende component ... ;)

wil je leeg laten lopen, dan is het handig dat je ook nog een ander punt open zet waar je lucht aan het systeem laat komen, bv aan de bovenkant van je reservoir ;)
 
bedankt om te reageren ;)

je moet toch het uiteinde van het kraantje door je kast krijgen? of hang je er gewoon een darmpje aan dan?

en lucht is geen probleem...
 
Drie verschillende draincombi's:



1) Met alle toeters en bellen:




en de werking ervan:



2) Met alleen een snelkoppeling, maar met een snake fitting erachter voor wat wendbaarheid (en meer bling):











3) En een minder kostbaar aftappunt, maar net zo effectief :p:










...
 
Laatst bewerkt:
Is niet echt compleet wat ik zoek, Het moet buiten mijn pedestal komen langs onderen. En op de zijkant lukt dat niet echt... TFC480 rads ...

Ik dacht aan T > fillport?
 
Zoals met die 2e drainline kan je de aftaproute buiten je kast brengen.

fitting%20onder.JPG


Negentig graden fitting erop en je kan je aftappunt brengen waar je wilt. Moet je alleen nog iets maken om het uiteinde (het kraantje of de snelkoppeling) vast te maken aan de kast.

Zoiets als dit voor bv het kraantje:

42_water02.JPG


42_water03.JPG


Of op een andere manier bevestigen. Daar zullen vast en zeker bevestigingsdingetjes voor te koop zijn.
 
Vanmiddag een filmpje gemaakt van het legen van m'n pas gemaakte waterkoelset-up:

Is hetzelfde aftappunt als het derde voorbeeld van ergens hierboven:

msykw4.jpg


Namelijk de meest eenvoudige en goedkoopste: T-fitting met een afsluitfitting erop.


Filmpje:



Wat ik doe:

Draai de afsluitfitting eraf. Het kleine beetje water dat eruit komt valt op het van te voren neergelegde doekje. Verder loopt i niet leeg. Dat gebeurt pas wanneer er een 2e opening in de loop gemaakt wordt.
Alle tijd dus om iets in het T uiteinde van de fitting te draaien. Simpelste is een fitting met een slang. Zelf draaide ik er een snelkoppeling op.

Maar zodra dat bevestigd is, kan de slang in een fles gestopt worden. Dan kan het feest beginnen door een 2e opening in de loop te maken. Dit kan door het reservoir te openen of zoals bij mij de afsluiting van de T-line slang te openen. De boel loopt dan onmiddelijk leeg. :023:

Bij mijn set blijft alleen nog water in de radiator, maar alle slangen lopen volledig leeg. Dit aftappunt is dus vooral geschikt om de boel te legen en iets aan de set te veranderen. Als ik al het water wil verversen zal de radiator even losgemaakt moeten worden. Dat verschilt dus weer per opstelling. maar de meeste radiatoren worden bovenin de kast geplaatst.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan