• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Nou ik denk dat ik het gewoon bij het uitzuigen van de loop hou. Gewoon vullen met gedist. water en dan iemand laten bijvullen en tegelijkertijd drainen. Dat moet wel lukken ff het stukje slang naar het res dicht knijpen dat kan toch geen kwaad of wel?
Dan gaat het water direct naar de drainport. Maar helaas, ik had ook een T-stukje net na de pomp moeten maken zodat ik mijn 360 had kunnen doorblazen.... nu zit al het water wat ik nog moet hebben mijn rads...

Maar als ik dus zeg maar een halve liter dist water en een halve liter fesser erin doe dan moet dat opzich gaan? er gaat bijna een liter in mijn loop! Word het UV dan niet te "zwak"?
 
Gisteren uitgespoeld met puur gedist water en daarna toch nog iets meer dan een halve liter fesser erin gekregen, ff mijn UV balkjes aangezet maar ik moet zeggen het resultaat is geweldig.. Maar nog ff wachten tot het weekend dan zet ik alles helemaal top in elkaar... Ik wil eigenlijk nog ff wat plexi afmeten en zagen. Maar heb er nog geen tijd voor gehad...
 
Yeps daarom, het probleem bij mij is dat de drainport onder het reservoir zit en
de fillport weer boven het reservoir.

Daarnaast gaat het van rad naar reservoir en van reservoir naar de pomp.

Dus als ik blaas vanuit de fillport, dan komt de lucht uit de drainport. Het heeft
zeg maar geen effect op de vloeistof in de loop door de plaatsing van alles.

Kortom de drainport zit er bij mij in voor joker :003:

Ik zou je nog laten weten of mijn drainport het deed. Gisterenavond de boel leeggehaald dmv de drainport en hij deed het zowaar. :)

Bij mij werken de fill en drainport dus helemaal toppie.

Waar ik wel pas achteraf aan dacht is dit. Als ik een trechter in de fillport zet komt het water, omdat het nergens naartoe kan, soms tussen fillport en trechter naar buiten. Ergens ontluchting zou de oplossing zijn (bijv. de dop van het reservoir loshalen), maar die dop loshalen kan echter omdat daar bij mij het water in het systeem komt en een andere ontluchting kan ik niet bedenken. Toch is een oplossing volgens mij vrij simpel. In de hals van de trechter een rietje zetten welke boven het waterniveau uitkomt, maar toch ver genoeg de fillport ingaat. Dan bedoel ik niet zo'n superdun rietje, maar zo'n rietje welke in honderd kleuren te koop zijn met zo'n knikbare hals.
 
Geen pomp aangezet. Er bleef alleen een klein beetje water in de slang vanaf de cpu naar pomp. Ik heb eigenlijk geen idee waarom daar zo'n klein beetje water bleef zitten. Misschien omdat er te weinig druk was om langs de pomp te gaan. Wie zal het zeggen. Het was in ieder geval niet de hele slang, maar net een vingerlengte misschien.

Wel ook fill open gezet.
 
Geen pomp aangezet. Er bleef alleen een klein beetje water in de slang vanaf de cpu naar pomp. Ik heb eigenlijk geen idee waarom daar zo'n klein beetje water bleef zitten. Misschien omdat er te weinig druk was om langs de pomp te gaan. Wie zal het zeggen. Het was in ieder geval niet de hele slang, maar net een vingerlengte misschien.

Wel ook fill open gezet.

Logisch ook wel dat er bij mij niets gebeurd als je naar de loop kijkt. Met name het
linker gedeelte zeg maar. Maar wat ik niet snap is dat de vloeistof uit de 360
rad
er dan ook niet uitgaat. Dat zal dan wel te maken hebben met die anti-kolk in het
reservoir.

555pgl.jpg
 
Ik had gisteren mijn CPU loop gevuld en dikke lek onderaan bij de pomp.

Ik adviseer klanten altijd om fittingen niet te strak te draaien en wat doe ik zelf??
Had een bitspower fitting te strak gedraaid in een 45 graden adapter, waardoor O-ring is geknapt :p

In ieder geval, alle water weer uit, kon ik gelijk mijn drainport checken.
Het werkt perfect!
Sterker nog, het werkt te goed, want draaide dopje eraf en er zat zoveel druk op dat het koelvloeistof zowat in mijn gezicht spoot.
Alles over mijn kleren en vloer. Lekker is dat :S
Maar het liep dus wel mooi leeg en kon zo de fitting makkelijk vervangen.
 
Logisch ook wel dat er bij mij niets gebeurd als je naar de loop kijkt. Met name het
linker gedeelte zeg maar. Maar wat ik niet snap is dat de vloeistof uit de 360
rad
er dan ook niet uitgaat. Dat zal dan wel te maken hebben met die anti-kolk in het
reservoir.

555pgl.jpg

het water blijft bij jouw in de radiator "plakken".... er moet lucht bij komen om er uit te stromen...

om te laten zien wat ik bedoel ff een testje...

pak een stuk je slang of een rietje en steek die in het water... vinger op het uiteinde en trek het uit het water...

het water blijft er in staan tot je je vinger er af haalt... zo gaat het ook in je W/C setup...

daarom ook altijd een fillport bij het bovenste punt maken...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan