• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Crosshair 4 Exreme geheugen.

DutchMicro

Prutser
Ik ben nu een beetje met geheugen overclocken aan het spelen en nu zat ik in de gebruiksaanwijzing te kijken wat er nou in kan, er staat:
2000(OC) 1866(OC) 1800(OC) 1600(OC) 1333 en 1066 MHz
Moederbord Crosshair 4 extreme

Betekent dit nu dat ik er maar tot 1333 in kan stoppen en de rest moet overclocken(OC)
Of hangt het af van de processor ( bij mij een PhenomII 1100T )

Is een beetje onduidelijk en kom ook niet veel verder via google.
Is wel makkelijk om te weten wat nu kan voor ik evt. nieuw geheugen bestel.
 
NEE NEE NEE :sarc:

Met 1333 en 1066 word bedoelt dat het dan op native speeds draait .
Nu weet ik niet wat jij voor een geheugen draait ? maar zeg bijvoorbeeld dat jou geheugen stock uit het fabriek 2000mhz draait en jou moederbord ondersteunt dat dan zou je het gewoon moeten kunnen draaien .
Het enigste wat je moet instellen zijn je timings ( die vind je meestal aan de rechterkant op je memory dimm zelf . ) ?
bijvoorbeeld een veel gebruikte CL timing is 9-9-9-24 ( dan weetje waarnaar je moet kijken )

Deze stel je dan in en je het juist voltage wat je Dimm mag hebben bij intel is dit 1.65 amd geen idee want ik heb het nog nooit gedraaid
 
Beiden NEE NEE NEE!

Geheugen komt op een rated speed uit de fabriek, dit is bijvoorbeeld 2000 mhz op 1,5 V (veel setjes zijn tegenwoordig 1,5V).
De hoeveelheid V voor geheugenmodules heeft niks te maken me Intel of AMD, maar met het geheugen zelf. Het enige (let op correcte spelling) dat bij Intel aan het handje is, is dat de IMC niet veel meer dan 1,65V mag hebben. Gooi bij Intel dus niet klakkeloos 1,8 V op je geheugen wordt daarmee bedoelt.

Daarnaast ondersteunt je moederbord officieel tot 1333 mhz volgens de specs. Alle geheugen snelheden daarboven valt onder een 'overclock'.
Hoewel elk bord tegenwoordig wel wordt geacht geheugen op 2000 mhz te kunnen draaien is dit dus niet officieel ondersteunt.
Niet alleen de timings maar ook de memory divider moet je even controleren op zijn juistheid.
 
Ben wat aan het googlen geweest, klopt het dat de memory divider zorgt dat je NB freq en geheugen op elkaar afgestemt zijn ?

Mijn NB freq is nu 2006,7, dan zou met een divider van 1:1 mijn geheugen 2006,7 kunnen draaien ?
Zit nu een 1066MHz in die op 1333MHz draait dus dat zal naar 2006.7 stabiliteits problemen opleveren neem ik aan ?
Maar als ik er nu een 2300MHz geheugen in stop moet ik de NB frequentie ook opschroeven naar 2300 Mhz om het te laten werken enz.

Zit ik zo een beetje in de goede richting ?

Ben avonden bezig met overclocken te leren, veel lezen, maar vind tot nu toe het geheugen verhaaltje nog het pittigst.

EDIT:

Ben nl van plan deze er in te stoppen om zo meer vrijheid met overclocken te krijgen:
http://www.alternate.nl/html/produc...ARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=DDR3-2300+en+hoger
Als ik nu SuperPi 1M draai draait de cpu op nog geen 25% en of hij op 3.3ghz of 3.7 staat het blijft 19 sec.
Zou dat de ram zijn die mijn CPU bottleneckt ?

Ik heb bij het samenstellen van de pc een snelle cpu gekozen maar een vrij langzaam geheugen.
( Had er toen nog helemaal geen verstand van en dacht hoe meer Gb hoe beter, dus ben voor 16Gb-1066 7-7-7-18 gegaan )
Gebruik het om te gamen maar overclocken interesseert mij vooral.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason EK-Quantum Momentum² ROG Crosshair VIII Extreme D-RGB - Plexi HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A LN2 schakelaar op asus crosshair 5 formula Z Overclocking 2
NAVYVIPER [TKA] asus crosshair am2+ moederbord Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] Asus Crosshair V Formula-Z Verkocht 4
B asus crosshair v formula ram led knippert Hardware & Software 8
jev09 [waterkoeling] 400 euro,AMD Phenom 1090T, Asus crosshair V formula Advies Waterkoeling Setup 12
C [Worklog]cosmos pure black crosshair republic of gamers Gallery & Build Logs 18
DutchMicro [Waterkoeling] €1000 euro, AM3 , Crosshair 4 extreme compleet. Advies Waterkoeling Setup 65
G EK-FB ASUS Crosshair V HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Crosshair 4 Extreme-666 NB en ZB waterkoel blok voor Crosshair IV Extreme. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Crosshair 4 Extreme-666 Waar vind ik NB en ZB waterkoel blok voor mijn Crosshair IV Extreme. Waterkoeling 8
B [INACTIVE] Asus Crosshair IV Formula Gevonden 3
H WC budget 300-400 Amdx6 1055t, evt Crosshair 4 formula Advies Waterkoeling Setup 23
Freddy Asus Crosshair IV Formula op voorraad HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bullus Waterbloks voor Asus Crosshair IV HighFlow Product Suggesties en Nieuws 23
LightStar Welke mosfet blokken voor Asus Crosshair II Formula Advies Waterkoeling Setup 4
Eddie Asus Crosshair 2 Formula WC block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
vincent aquabridge Asus Crosshair III Formula HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thierry Lian Li Rheobus Exreme HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Freddy Gezocht: Socket 1150 mobo en DDR3 geheugen Gevonden 1
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
Dustyrick [GEVONDEN] Setje DDR3 RAM geheugen Gevonden 0
R Geheugen kapot? Problemen & Oplossingen 5
DieHard [GEVONDEN] 2gb 800mhz ddr2 geheugen. Gevonden 2
gunnie_nl brandje in hynix fabs 1 en 2, prijzen ddr geheugen omhoog Nieuws en Sport 1
canonchiel Advies ram geheugen. Hardware & Software 28
tomasvanderpijl ssd geheugen Hardware & Software 11
Sw333t Moederbord, processor en geheugen voor zelfbouw NAS Hardware & Software 22
JeanPaul [VERKOCHT] MEGA OPRUIMING , Sr-2 ,cpu's , ssd's ,hdd's, geheugen,gpu ect. Verkocht 18
Robin Welke geheugen snelheid nieuwe pc Hardware & Software 9
X-Tripiot [CANCELLED] Grote opruiming (oude moederborden , geheugen, vga) old skool Verkocht 10
A Snelheid geheugen Hardware & Software 15
X-Tripiot [CANCELLED] Geheugen tec koeler Verkocht 10
Deutz RAM geheugen "probleempje" Hardware & Software 4
P [REFUSED] Voeding , geheugen en videokaart te koop/ruil Verkocht 7
Sw333t OCZ Gold geheugen Gesloten 3
H Koelen van NB/SB en Mosfet en het geheugen Waterkoeling 1
K [IN-ACTIVE] Server DDR2 FB dimm geheugen liefst 800Mhz Gevonden 0
D waarde gevraagd kast+moederboord+geheugen Gesloten 1
cederieck Wel geheugen op ASUS Maximus IV Extreme? zal dit werken ? Hardware & Software 11
E Welk geheugen voor een Asus p8p67 moederbord Hardware & Software 5
Killerbee Waarde van Mobo,CPU en geheugen (1156) Gesloten 6
Z 1866Mhz geheugen op elk moederbord? Hardware & Software 2
JeanPaul [INACTIVE] [i5 750 , DDR3 Geheugen . Asus P6TD deluxe ] Verkocht 8
dopestuff Snelheid/Traagheid van micro SD geheugen Hardware & Software 6
dopestuff geheugen timings Overclocking 0
D Acer aspire 8942G herkent in de bios 2 gb geheugen niet maar in cpu-z wel Hardware & Software 0
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
D hardeschijf of geheugen upgraden. Welke ? Hardware & Software 18
D mappen/geheugen is beveiligd. Problemen & Oplossingen 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan