• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €1000 euro, AM3 , Crosshair 4 extreme compleet.

DutchMicro

Prutser
Dit lijstje kan je afwerken:
- Wat is jouw budget?
*+- 1000 euro
- Wat is jouw hardware?
*Processor: AMD Phenom II X6 1100T
*Moederbord: Asus Crosshair IV Extreme
*Geheugen: G.Skill 16384 MB DDR3 1066
*Grafische kaart: AMD Radeon HD 6950 CUII
*"Harddisk": 120 Gb SSD
*Voeding: Antec High Current Gamer 750W AXT23
- Welke behuizing heb je?
*Coolermaster HAF 932 Advanced
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
*Alles wat het waard is om te waterkoelen. ( SSD koelen lijkt me overbodig )
Belangrijkste op het moment zijn de CPU en NB-SB-Mosfet, maar wil in stappen voor een compele set gaan, daar is het buget ook op gebaseerd.
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
*Overclocken - Optisch
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
*Graag advies wat het beste is bij mijn behuizing.

-Extra info:
- De behuizing heeft aan de bovenkant een vulpoort zitten. ( zie foto )
- De kleurstelling die ik wil gebruiken is fluor groen.
- Aan de achterkant van de behuizing zit een doorgang voor 2 slangen, mijn voeding zit nu bovenin en die plaat onder, dit kan evt gewisseld worden.
- Het is de bedoeling de complete koeling in 2 a 3 stappen op te bouwen om zo de kosten te spreiden.
Beginnend met bv. het watersysteem en een cpu cooler zodat hij al wel kan draaien.

Fotos:

1400556719_6_7v3p.jpeg


1402451242_6_XKfW.jpeg


Alvast bedankt !
 
Als je nu al 1k heb om te besteden, dan kan je toch alles in 1x kopen ?:p

Voor die vid-kaart die je nu heb zijn er zover ik weet ook nog geen blokken voor p de markt. ze waren er wel mee bezig, maar hoelang dat nog duurt?
 
Begin mag best rond de 500 zijn, snap dat het begin het duurste is als je het al draaiend wil hebben, belangrijkste is dat het gelijk goed is. Dat ik niet over een tijdje de basisonderdelen moet vervangen omdat de koel capaciteit te laag is.
 
Met dat budget kun je een prima wc setje samen stellen, nu geef je aan dat overklocken en optisch belangrijk is voor jou.

Nu is het voornamelijk een kwestie van smaak, wat vind jij mooi en wat niet wil je bijvoorbeeld radiatoren aan de buitenkant van je case of wil je dit absoluut niet?

wil je veel licht toeters en bellen of iets heel cleans?

Lees in ieder geval dit topic eens goed door en stel een winkelwagentje samen dan hebben wij een idee van wat je mooi vind en kunnen we verdere tips geven.
 
Dat topic had ik al gelezen ja, maar als ik zo de producten bekijk zegt het me niets wat nu goed is en bij mijn kast past.
Daarom heb ik het op deze manier gedaan om wat hulp daarmee te krijgen.

Prestatie is het aller belangrijkste, optisch is het 2e.
Als een radiator aan de buitenkant betere prestaties oplevert word het dat.
Zelfde geld voor de koel elementen, als er een hele mooie groene is maar er is een ander type dat beter koelt maar er minder uit ziet gaat die met betere koelprestaties voor.

Kwa optisch houd ik wel van toeters bellen en lichtjes.
Oplichtende slangen, fans met led's enz.
 
Vaak is het een probleem om zonder al te veel dremel werk genoeg radiatoren kwijt te komen in je case als je het geen probleem vind deze er achterop te hangen op bovenop te bevestigen scheelt dat al een hele hoop.

Ik zou een XSPC RX 240 radiator bovenin hangen en een 360 radiator achterop hangen dmv deze bracket

Verder heb ik zelf een Laing D5-MCP655 pomp met een BP pomp top en BP mod kit sterk genoeg is hij zeker maar incl mod kit en pomp top kost hij wel 200,-
Je zou ook kunnen kiezen voor een MCP 355 deze doet kwa performance absoluut niet onder voor de MCP655.

Het reservoir vergemakkelijkt het vullen en word meestal voor de pomp geplaatst zodat deze niet zo snel droog zal lopen (dit is zeer schadelijk voor een pomp), maar verder is dit voornamelijk smaak je hebt keuze uit verschillende bay reservoires en tube reservoires.

De CPU blocken die op Highflow worden aangeboden zijn allemaal goede blocken de EK Supreme serie word veel gebruikt omdat deze een goede prijs/performance verhouding bieden.

De fans zijn er ook in alle soorten een maten kies iets uit wat jij mooi vind, je kunt er voor het gemak vanuit gaan dat meer RPM's meer luchtverplaatsing betekent en dus betere koeling van je radiatoren.
Wel zou ik er een fan controller bij nemen zodat als je niet aan het overklocken bent je de fans op een lekker rustig standje kunt zetten.

Dit is even snel en simpel uitgelegd wat ik zou doen en waarom, iedereen kiest andere componenten om verschillende redenen.

Ook ontbreekt er natuurlijk nog van alles zoals slangen en fittingen maar gooi alles wat je denkt nodig te hebben maar eens in een winkel wagentje en post die hier dan kunnen wij je veel beter verder helpen.
 
Verder heb ik zelf een Laing D5-MCP655 pomp met een BP pomp top en BP mod kit sterk genoeg is hij zeker maar incl mod kit en pomp top kost hij wel 200,-
Je zou ook kunnen kiezen voor een MCP 355 deze doet kwa performance absoluut niet onder voor de MCP655.

De CPU blocken die op Highflow worden aangeboden zijn allemaal goede blocken de EK Supreme serie word veel gebruikt omdat deze een goede prijs/performance verhouding bieden.
Mooi stukje tekst, alleen mocht je voor stilte gaan dan is de keus MCP350 een betere keus en zoveel scheelt het ook niet qua flow met de MCP355. Wil je de flow zelf regelen zou ik gaan voor de MCP 35X.

Ook ben ik het eens om te kiezen voor een EK blok, prijs/prestatie/kwaliteit en voor mijn persoonlijke keus vind ik de Plexi varianten het mooist.

Maar 1000 euro voor een waterkoeling is veel... "na mijn rekeningen na te kijken ben ik ook al meer dan 800 euro kwijt" :sarc:
 
de D5 kan meer water per uur pompen en de 355 & 35x leveren een hogere opvoer hoogte maar omdat jij een relatief kleine loop maakt zal het niet veel uitmaken het is beide al meer als genoeg.

Ik zal een paar voorbeelden zoeken en dan moet je maar kijken wat je mooier vind,

1 - Laying D5-MCP655 met reservoir erop gemonteerd met een crossfire fitting pomp + top kosten 150,- kun je vrijwel elk tube reservoir op monteren.

2 - Laying MCP 355 met BP pomp top met reservoir erop gemonteerd pomp + top kosten 97,- kun je ook vrijwel elk tube reservoir op monteren.

3 - koolance dual bay reservoir kun je voor in je 5,25 bays monteren hier moet je dan wel nog een Alphacool D5 in zetten of een MCP 350/355 of 35x dan zit je rond de 200,-

4 - Welke pomp dan ook met een tube res los van de pomp (uiteraard wel meteen voor & boven de pomp in de loop)

ooops, was dit aan het typen check ik je winkelwagen nog eens zie ik dat je pomp + res al hebt gekozen:D nou jah wil er wel aan toevoegen dat ik een pomp top absoluut kan aanraden dit geeft je pomp extra kracht en je kunt er aan alle kanten eigen fittingen in draaien.

De slang die je gekozen hebt past prima op al je componenten alleen zou ik hier misntens 2 meter van nemen zeker omdat je een radiator buiten de kast gaat hangen zul je een redelijk stuk moeten overbruggen, en het zou zonde zijn als je alles hebt maar net 10cm slang tekort komt(been there done that:p).

Dit geld ook voor je koelvloeistof minstens 2 liter zonde als je net tekort komt en 1 liter en 1 meter gaat vrijwel zeker aan de krappe kant zijn.

Ik heb trouwens dit Full cover mobo block gebruikt op mijn Crosshair IV Extreme.

Nog 1 dingetje, ik weet niet waarom je precies dat cpu block hebt uitgekozen maar ik zou voor deze gaan deze presteerd wat beter en ik vind hem persoonlijk mooier maar dit is natuurlijk smaak en ze zullen beide prima werk leveren.
Maar als je dan 600,- gaat uitgeven voor een cpu only loop dan klinkt 35,- besparen op het CPU block een beetje gek;)

Zal vast nog wat gemist hebben maar daar kijken we morgen wel weer naar;)
 
Weer even wat aanpassingen gedaan:
-Andere CPU koeler ( hier boven genoemd )
-Koelsysteem nr 3 ( hier boven genoemd )
- restube er bij + 2 aansluitingen 1/4"
- 2ltr vloeistof, 2 mtr slang

Het circuit word later wel uitgebreid naar meer als alleen cpu koeling. ( mss belangrijk voor de pomp keuze )
Ik zit nu ook wel op een bedrag die wel mooi is voor de eerste bestelling. :p
Als ik wat schroefjes/beugeltjes mis mag dat er natuurlijk nog wel bij.

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - Dutchmicro
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan