• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Core xg asus hero 8

Bas9466

Member
IMAG0809.jpgIMAG0870.jpgDe case 3.jpg
case core x9
moederbord asus z170 rog hero 8
voeding corsair hx 1000 watt
cpu intel i7 6700k
ram 32 gb kingston fury ddr 4 2666 mhz
gpu asus radeon r 290 oc II dc
asus dual front bay controller
2x alphacool D5 pwm editie
2x xspc 360 x 60 mm
1x xspc 480 x 60 mm
EK m08 mono block
EK-RAM Monarch Module - Black x2
EK-RAM Monarch X4 Clean CSQ - Nickel
Tube reservoir merk?
Ventilatoren 4x Corsair high pressure fan 120 mm
ventilatoren 4x Ac ryan 120 mm met led venster fan.
ventilatoren 3x phobya 120 mm met led
en 1x thermaltake 200 mm front fan

lk wil toch een build log maken over mijn core x9.
In eerste instantie was het de bedoeling om in de case de msi z170 5 gaming te zetten met het mono blok van thermaltake.
Omdat niet duidelijk is of en wanneer deze naar Nederland komen heb ik besloten om de asus rog hero 8 te gaan gebruiken, met bovenstaande spullen, ik heb kids die graag gamen dus die spullen staan nu klaar met mijn oudere spullen om voor ze te bouwen.

Ik ben hier niet zo,n held in neem me niet kwalijk op spel fouten
of dat het soms wat onduidelijk is
Bas
Alle spullen van de shop wel staan wat lager:schaam
De eerste foto,s die boven staan de case het eerst testen van alle hardware voordat ik de waterblokken er op ben gaan zetten, als het werkt dan weet je zeker dat je aan je build kan beginnen van de asus vga was ik al zeker dat deze goed is omdat ik deze al had.
En dan niet hoef te denken dat ik het kapot heb gemaakt, bewijs maar dat het werkte voor je begon en of de garantie niet vervalt bij verwijdering mosfets of andere onderdelen van je moederbord.
Moederbord cpu en geheugen dus even op de pijn bank neer gelegd.

Ik heb eerst de basis van de case gemaakt met kunststof plaatjes omdat ik in deze build alles weg wil werken om op kosten te besparen op fittingen afwerking omdat ik budget gebonden ben.
Zitten de pompen die in serie gaan komen straks hier onder. En een hele bos met kabels zo groot is de case niet alles de pompen en een radiator met fan,s en je voeding onder in zitten.
Wordt vervolgd,
2016-02-27 07.10.06.jpg
Zo even de foto gezocht van de spullen die ik bij de shop heb gekocht om toch even te laten zien
Ben zeer tevreden over de hulp die ik heb gekregen tijdens het bouwen en de problemen die ik ben tegen gekomen bedankt een ieder voor de hulp.
De spullen op afgesproken datum even opgehaald, in Rotterdam
IMAG0985.jpg
Zo alles bij elkaar om weer eens een x een leuk systeem in elkaar te zetten.
Wou eigenlijk terug naar Nvidia een gtx 980 heb dit niet gedaan omdat ik geen ultra hd led heb staan en dat dit dan in mijn ogen een beetje zinloos is en heb mijn asus 290 nieuw voor 230 euro 2 jaar geleden gekocht en kan nog wel 1 jaartje mee.
Ben ook niet gelijk met de bouw begonnen omdat ik 2 ADHD kids heb en zelf ook niet de rustigste heb even op een rustig moment gewacht. Na alles dus als al gezegd te hebben op mijn ondertussen 8 jaar oude wetbench met een net zo,n oude Swiftech die het nog steeds perfect doet en ik voor testen gebruik.
Heb als eerste het mono blok geplaatst waar ik al de eerste verandering tegen kwam het heeft een zachte kant die wat plakt en een kant met een film laagje erop. Ze hadden altijd 2 dezelfde zachte plakkerige kanten en helemaal grijs van kleur die snel ingedrukt en plat waren.
In ieder geval het van EK bij geleverde thermale pad komt de blauwe kant tegen het waterblok aan en het witte kleurtje op de mosfets
Dit was dan ook zo gebeurt. na Freddy om advies gevraagd te hebben heb de thermale pads op maat geknipt wel even de beschrijving goed gelezen omdat er meerdere diktes thermale pads in zitten en er nog 2 andere rog moederborden zijn waar hel EK m 08 mono blok op past en daar een andere dikte op gaat je houd er dus 1 over.
Toen dacht ik even lekker door te gaan en het Alphacool M 03 gpx waterblok te monteren wat in eerste instantie niet wilde passen kon de schroeven niet vast krijgen en zat met 3 schroeven met een ruimte van 1 en 4 mm van de backplate af zag er ook uit of een ervan op een koelrib terecht was gekomen.

IMAG0916.jpg IMAG0948.jpgIMAG0951 (1).jpg
Ik had het gelijk helemaal gehad en heb alles aan de kant gelegd omdat ik het dan zo zat kan worden en het blok met vga zo de sloot in kan gooien. bij wijze van spreken, heb de foto,s aan Freddy laten zien en zij ja zo hoort het niet te komen het blok moet terug.
Heb het nog 1 dag laten liggen voor ik het uit elkaar ben gaan halen, had ik dat maar gelijk gedaan de oorzaak wat gedrupte verf en wat bramen van het frezen zaten in de weg.
Na deze verwijderd te hebben even de schroeven door de gaatjes in de backplate laten zakken en zakte tot op de plaat.
Hier ook de thermale pads weer op hun plaats gelegd en het blok sluit prima aan.
helaas geen foto los van genomen voor dit log,

Na 2 dagen ben ik verder te zijn even het Ram voor zien van EK Monarg waterblock en alles op het moederbord geplaatst.
Waar ik dus zag dat ik een module verkeerd om had gezet en dan het EK merkje naar binnen komt te staan bij het plaatsen,even los gemaakt omgedraaid en aan alle bij de kanten het EK label .
Het oog wil ook wat
De case van is niet te tillen meer heb het moederbord er in gezet en om niet voor verrassingen te komen even opgestart zonder pompen en koelvloeistof. Waar alles dus prima wekt en er nu dus zo uit ziet. Heb net de koelvloeistof fesser met doubel protect rood 2 liter van ieder 1 liter in mijn tube gegoten die ik net zo kan manoeuvreren hij .recht op komt te staan. Helaas staat er nergens in de handleiding dat de waterpomp via de bios aan moet worden gezet en ingesteld wat niet nodig had geweest al Asus dit even in de handleiding had mee genomen.
IMAG0955 (1).jpg
Het geheel is nog af de afwerking. IMAG0954 (1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas ziet het met een bay die de asus dual bay controller er niet uit moet even gaan hobbyen voor ik verder kan anders valt deze boven mijn reservoir als je de foto ziet zou de bay controller voor 2/3e over de tube heen komen en een heel stuk naar binnen ga m plaatsen of niet even kijken wat mogelijk is onder staan de 2 pompen in serie.IMAG0961.jpg en zoals gezegd om kosten te besparen en het allemaal onder een plaat komt heb ik voor de hoeken kunststof gebruikt ook het T stuk waar een sutkje slang naar mijn afvoerkraan met stopper loopt ook van kunststof tyrip er om heen voor de zekerheid had het geheel al 24 uur zonder moederbord laten draaien met gedestilleerd water en ook water dicht.
Tyrip er op gezet, om later niet voor verrassingen komen te staan .
 
Laatst bewerkt:
Wordt dus vervolgd. Heb de interne bay houder er uit gelaten om toch de asus bay controller te plaatsen wat erg prettig is om bij over klok instellen de temperatuur constant is gelijk van het moederbord afkomt. En je geen software nodig hebt voor instellen voor de ventilatoren
En om mijn reservoir te kunnen blijven zien ga nog wel wat led.s bestellen om bepaalde onderdelen goed in het geheel er uit te laten komen.
De onder plaat moet nog even mat geschuurd worden omdat het nu in hoogglans is, en de case mat zwart is en nu dit niet overeen komt.
Ook nog wat verleng kabel er nog in zetten zal hierna nog 1 foto of 2 plaatsen.
foto 1 de controller was makkelijk omdat er aan de voorkant 7 cm ruimte is gaatjes van de schroeven 4 mm gemaakt 2 x tyrip en een stukje dubbelzijdige tape en het zit zo vast als een huis.
Zo dit is het tot nu toe geworden ik heb de onder plaat er zo ingemaakt dat ik hem eruit kan halen dat ik overal toch bij kan denk erover om pomp mods te kopen en dan misschien de pompen en het tube reservoir op de plaat te monteren zal dit een mooier geheel zijn ???.
De onderste foto is dus waar je tegen aan kijkt zonder plaat de kabels zijn nu wel gebundeld en met tyrip,s vast gezet.
Eerst deze netjes afwerken. Dan de andere pc bouwen heb nog een set staan voor de kids
Opmerkingen vragen zijn welkom,
Groetjes
IMAG1009.jpgIMAG1008.jpgIMAG0996 (1).jpgIMAG1013.jpg
Zo ga weer het een en ander veranderen in mijn case dit oude reservoir gaat eruit omdat de flow behoorlijk wordt tegen gehouden door de buisjes met een binnen maat van 6mm en heb een ek 250 v3 die er in komt ook ga ik mijn kabels rood met zwart maken en kabel mod,s bestellen en een fitting of 3 vervangen
 

Bijlagen

  • IMAG0961.jpg
    IMAG0961.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
IMAG1031.jpgIMAG1035.jpgIMAG1040.jpg
Ga de build aanpassen omdat het reservoir wat ik nu gebruik ik denk dat het een oud model van alphacool is vervangen omdat het mijn flow belemmerd. De buisjes aan de binnenkant zijn denk 5 mm binnen maat, en heb met het geheugen waar ik meerdere pakjes van heb liggen een fout gemaakt door een pakje van 8 gb er bij te zetten ook dubbel site had er geen erg in waar door ik op 24 gb uit kwam en niet de 32 gb die er in moet zitten. De volgende onderdelen komen terug in de case
Een EK 250 v3 en ook de amd r290 gaat eruit en komt een msi 980 gaming met ek water blok verjaar cadeau voor in de plaats is zijn wat meer zaken niet naar mijn zin die ik toch ook wil aanpassen zo ga ik het reservoir toch op de plaat monteren om van het lange stuk slang wat terug komt af te zijn en wat meer vulling in de case te krijgen ook wat leds hier en daar in en onder de water blokken en de ventilatoren verwisselen rood naar voren en de corsairs naar de achterkant.
Wil ook de D5 pompen mods op de achterkant en boven op de plaat zetten kabel mods en de kabels verlengen met een kleurtje even maandje wachten met bestellen in de shop. Hoop na de zomer vakantie een grotere woning te kunnen krijgen en ga dan waarschijnlijk een desk bouwen wat als timmerman en wel wat ervaring met metaal heb omdat ik ook veel hier mee heb gewerkt wel zal gaan lukken en er staan hier voorbeelden en hulp genoeg nu nog een berg geld vinden of wat klussen zien te krijgen dan hoop ik met een jaartje er een te hebben gebouwd en beetje bij beetje spullen te bestellen voorlopig hebben we 2 leuke wc pc staan en knutsel en pruts werk genoeg te doen.
 
Laatst bewerkt:
Zo ga weer wat veranderen heb eerst even mijn msi 980 geplaatst en getest en even een foto gemaakt van de kaart die het perfect doet ik toch mijn hele aanvoer moet veranderen ik ga vanaf onder in de case na de eerste radiator verticaal omhoog en krijg dan een hoek waardoor hij niet leeg kan lopen toch hard tube en de pompen op het plateau eerst maar leeg maken en demonteren



IMAG1066.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Johnny Asus Sabertooth / Intel Core i7 3770k HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Johnny [CLOSED] Asus Rampage II Gene, Core i7 920 D0, Club3D 5970 6GB ocz-xtc Gesloten 4
HighFlow Alphacool Core 1 CPU waterblok, alle versies uit voorraad leverbaar HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Bl4ckj4ck666 Thermaltake core p8 tg HighFlow Product Reviews 0
Bl4ckj4ck666 Thermaltake core p8 tg Cases en Modding 2
Freddy Singularity Computers Ethereal Single, Dual en Core 2.0 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
vincent Morpheus ii core edition HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
T Waterkoeling core p5 Advies Waterkoeling Setup 8
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
ProAce [Gezocht] Intel Core I5 (1150) Gevonden 1
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
Viepert Thermaltake Core V21 window Cases en Modding 12
B Tt v21 core Cases en Modding 3
D Thermaltake Core V1 fully customized with 200mm radiator and fully customized loop. Gallery & Build Logs 2
Sw333t [VERKOCHT] HP Pavilion Sleekbook 15-b072ed (Core i3, 8gb ram, 160gb ssd) Verkocht 2
stefan787 Intel Core i7 3820 of en andere 2011 socket cpu Gevonden 0
stefan787 [GEVONDEN] Intel core I5 3470k Gevonden 1
Vannos [VERKOCHT] Intel core i7 920 D0 Verkocht 1
J [Waterkoeling] €400-500 Core i7 950 + GTX 770 Advies Waterkoeling Setup 1
R Intel Core i7-4770k Overclocking Overclocking 15
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
arwin74 [VERKOCHT] INTEL Core I7 2700k Verkocht 1
3 [IN-ACTIVE] Intel® Core™ i7-975 Processor Extreme Edition Verkocht 5
G [CLOSED] Quad core game pc watercooled Gesloten 2
Zwelgje Avexir Core Series MPOWER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
WiSK Heatkiller GPU-X3 Core LC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Socket 775 quad core, DFI lanparty x48, Antec 1200 Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t [IN-ACTIVE] Pentium Gxxx / Core i3 / i5 cpu (de niet K-modellen), socket 1155 Gevonden 0
T Amd of intel core? Hardware & Software 7
Robin Core i5 2500K VS Core i7 2600K Overclocking 6
Sw333t Intel Core i7 2600K vs Intel Core i7 2700K Overclocking 11
Sw333t [GEVONDEN] Intel Core i5 2500K Boxed Gevonden 1
R Intel® Core™ i7-2600K overclocked Overclocking 2
R Waterkoeling +/- 250 euro, Alleen CPU (Core i5 2500K) later mogelijk uitbreiden. Advies Waterkoeling Setup 15
dark viper zwolle Alphacool Cape Fuzion Core 10 Acetal Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Intel core duo e8600 Gevonden 0
Ludwig Core i7 920 D0 OC en temps Overclocking 18
Aequitis [VERKOCHT] GTX260 Core 216 2 stuks ! Verkocht 12
bundymania [User Review] Alphacool Cape Fuzion Core 10 & 30 - Acetal - Black Reservoir HighFlow Product Reviews 1
Sw333t [Gezocht] Core i3 cpu, mobo + 4gb ram Gevonden 0
C [Waterkoeling] €1200, intel core i7 920 @ 3.8GHz, GTX 580 SLI, Gigabyte EX58-UD3R Advies Waterkoeling Setup 13
lauwagie [waterkoeling] Intel Socket 1366 : Core i7-990X en SLI ZT-50303-10M Geforce GTX560 Ti Advies Waterkoeling Setup 108
R [VERKOCHT] Intel Core i5 750 Verkocht 2
K Universele / gpu core block op gtx 580? Waterkoeling 2
C [User-Review]Alphacool Cape Fuzion Core 30 Acetal Black in Cartago´s Review HighFlow Product Reviews 3
Bullus [VERKOCHT] Core i7 2600K Sandy Bridge Verkocht 4
ChrisdeW [VERKOCHT] Intel Core i7 2600k Verkocht 1
M Core i5 2500 of 2300 Hardware & Software 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan