• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Amd of intel core?

Thecore

New member
Graag wil ik jullie mening horen over welke cpu volgens jullie het beste is voor games te spelen.
(ga niet de duurste cpu van Intel vergelijken met die van AMD, maar hou rekening met prijs/kwaliteit verhouding)
 
Ik verkies intel verre boven AMD, zeker zoals het nu staat. Beide hebben hun voor en nadeel, maar de FX serie van AMD is eigenlijk gewoon weg slecht.
De voornaamste reden is dat ze per core gewoon mijlen ver acher liggen. De AMD FX serie is per core maar marginaal sneller dan de phenom X2 - series, ze staan dus al een tijdje stil. Een goeie vergelijking daarvan is de 8120 die zeer nipt aan de 2500k gewaagd is, hoewel hij 2 keer zoveel cores heeft. Dat wil ook zeggen dat van zodra je een proces draait dat niet optimaal gebruik kan maken van 8 cores (ea games) de 2500k direct als winnaar uit de bus komt.

Zeker nu ivy bridge uit is worden ze helemaal in gemaakt door een 3550/70k. Ook vind ik persoonlijk dat moederborden voor Intel CPU's vaak beter uitgevoerd zijn dan AMD moederbordjes, vooral wat geheugen throughput betreft. Als je gewoon een CPU wilt om te gamen op lucht, dan is de IB 3550 perfect voor je, als je wilt OC'en de 3570k.
 
Ik kies Intel ook momenteel boven AMD...

AMD heeft momenteel niet echt iets bijzonders.. En daarnaast hebben ze wel de borden van de 990FX chipset met 6x SATA 600 poorten.. Ze zijn in werkelijkheid slechter dan de intel sata poorten op SATA-300.. kwa prestatie..(is op HWI getest)

Daarnaast met het huidige aanbod schiet je kwa snelheid niet veel op als je bijvoorbeeld van een Phenom II X4 955 / 965 komt. Terwijl de 2500K momenteel de enigste processor is waarvan je veel voor redelijk weinig krijgt.. En dus ook kwa snelheid ook veel beter is dan wat AMD nou te bieden heeft..

Ik verneem ook aan dat de vishera (nieuwe AMD processors) niet echt veel indruk zal maken op het publiek.. Zal zeker wel wat beter worden dan de zambezi.. Maar je mag van geluk spreken als die een 2500k kan bij houden!

Ik heb voor mij zelf voorgenomen om een ouder Z68 te kopen (heb ik al gedaan) (want Z77 bied voor mij toch niks veel meer dan wat de z68 al doet..) En dan koop ik er een 2500K erbij.. Gewoon omdat een 3570k gewoon te warm vind worden met OCen en je mag van geluk spreken als je de 4,5Ghz kan halen.. En pci-express 3.0 kan ik om lachen, dat boeit voor mij verlopig toch niet i.c.m 6970 videokaarten.. Heb liever een goedkopere processor die je lekker omhoog kan drukken.. die ook nog eens koel blijft.

En dan wacht ik tot volgend jaar wel weer en zien wat haswell gaat brengen.. En dan laat ik het maar enkele maanden nog maar uitzingen en kijk ik of de verkleining nog intressant word.. Anders verkoop ik het huidige setje weer en haal me een haswell setje..

Waarschijnlijk is haswell die laatste generatie processors die nog met DDR3 kan omgaan..
Ik ben zoiezo niet van plan om verlopig over te stappen op ddr4, want in het begin is het extreem duur. En aan de andere kant kan niet aan de gang blijven.. Zo lang 8GB nog genoeg is gewoon met haswell verder uit zingen met pci-express 3.0 wat er dan ook erop zal zitten.. En bij AMD nog steeds niet.
 
Ik heb geen mening. Je koop een cpu/systeem op basis van budget en eisen. Dwz dat je hier lastig een stelling in kan nemen.

(is op HWI getest)

Leuk, op raid 0 ja. Een volstrekt zinloze test. Prijs per mogelijkheid is op amd plankjes subtiel. Daarom vermeid ik HWI, gewoon een onzinnige site qua informatie en vergelijkingen. Verder over de FX heb je het niet over cores maar modules. Ik vind het een zeer gewaagd concept met veel potentie.

Maar nee, ik zal hem zelf ook niet kopen op het moment. Volgende ronde ws.
 
Budget voor office, internet, een fotoboekje hoer en daar en af en toe een filmpje: AMD
Games, en alles waar rekenkracht voor nodig is: Intel.

Voordeel à,d is de ingebakken graka, maar voor games voldoen die toch niet dus wil je een aparte graka :)
 
Ik heb geen mening. Je koop een cpu/systeem op basis van budget en eisen. Dwz dat je hier lastig een stelling in kan nemen.



Leuk, op raid 0 ja. Een volstrekt zinloze test. Prijs per mogelijkheid is op amd plankjes subtiel. Daarom vermeid ik HWI, gewoon een onzinnige site qua informatie en vergelijkingen. Verder over de FX heb je het niet over cores maar modules. Ik vind het een zeer gewaagd concept met veel potentie.

Maar nee, ik zal hem zelf ook niet kopen op het moment. Volgende ronde ws.

Klopt trouwens. Hoop van harte dat à,d met dit concept stappen gaat maken!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Yil AMD Phenom II vs Intel Core i7. Hardware & Software 6
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M amd 965BE of intel i5 750 Hardware & Software 17
Bl4ckj4ck666 amd ryzen cpu 5000 series Hardware & Software 1
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
D Waterblock voor am4 amd socket Waterkoeling 5
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Amd ryzen 7 3800x Hardware & Software 1
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Hightower Ekwb gpu blok amd 5700/xt HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
M Gezocht een AMD backplate voor een supremacy EVO Gevonden 3
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
R Single slot bracket for AMD Vega HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Alphacool Eisblock GPX-A acetal AMD RX Vega M03 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
Freddy Nieuwe EK-Supremacy sTR4 AMD Threadripper waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy AMD Threadripper Waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [TKA PC] Kleine AMD PC, zie omschrijving Verkocht 1
Sw333t [verkocht] AMD set met A6-7400K, MSI A88XI AC, RAM, SSHD en W10 Home Verkocht 1
R Full Cover waterblock amd saphire R9 280x vaporx HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
volcom EK-Supreme LTX AMD PreciseMount - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
J GPU waterkoeling AMD Radeon R9 290 Advies Waterkoeling Setup 2
I Waterkoeling [€...,-]AMD FX8150 Quad Advies Waterkoeling Setup 8
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
J Waterkoeling voor een AMD Radeon R9 290(X) Advies Waterkoeling Setup 3
O Vraagje over amd R9 290 vrm koeling Overige Koeling 5
volcom [Gezocht] 240mm rad, pompje en cpu block (amd) Gevonden 6
T Waterblok installatie AMD Gpu Waterkoeling 3
T AMD Radeon R9 290X en waterblokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
Dave-V [GEVONDEN] EK Supreme HF AMD mouting bracket Gevonden 3
Cerenas Overclocken geünlockte AMD 960T Overclocking 2
Cerenas Cerenas - Louw Post - AMD systeempje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
reclamations Mounting plate Supremacy AMD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H [GEZ] Supermicro G34 moederbord met 4 sockets / AMD Opteron cpus Gevonden 0
H Cooler Master Haf X ( AMD Edition )( Air Cooled ) Gallery & Build Logs 4
NAVYVIPER [VERKOCHT] amd phenom 9500 2.2ghz quadcore am2+ Verkocht 1
AzzKickr EK-Supreme LTX AMD Plexi versie ? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
A amd fx 8320 overclocken. Overclocking 3
A even voorstellen ik en mijn eerste amd. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
z999 [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Full Nickel (enkel amd mounting) Verkocht 5
z999 [IN-ACTIVE] AMD cpu koeler Gevonden 3
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
z999 [GEVONDEN] Amd 5870 Gevonden 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan