Update:Tubes en slotloader
Dag luitjes, weer ff een update, voordat we hopelijk eind deze week de boel onder water gaan zetten.
Mede mogelijk gemaakt door wwwicked, master soldeer himself
Het idee was om de slotload dvd-writer gewoon mbv. soft eject te activeren
was mij te klein allemaal om te solderen. En je raad het al, dit bericht werd op gevangen door wwwicked......... stuur maar op was de respons.
Na een uurtje erover na gedacht te hebben, heb ik hem dezelfde dag nog op de post gedaan.
Volgende dag aangekomen, en wat overleg, omdat de bedrading voor mij niet helemaal intern hoefde, ging ik een bakkie koffie halen en Mr. wwwicked had het alweer gefixt voordat ik m'n koffie ophad..........Respect
2 draadjes erop gesoldeerd en getest met een flimpie erbij, en werkt perfect
Nu kan ik wel een beetje solderen, maar hier waag ik me niet aan met mijn strijkijzer
Netjes inkeping in de cover voor de draadjes.......very nice
Deze verlengde eject draden gaan nu op de drukkop welke ik op de aquaero had gemaakt, wat dus eigenlijk m'n reset knop zou worden, eigenlijk niet echt nodig, dus wijziging in de knoppen
Nogmaals wwwicked, mijn dank is verpletterend (i owe you one)
Omdat ik nog wat
fittingen moest hebben voor het uitwisselen van zilver naar matt black, heb ik nog een kleine bestelling gedaan bij Freddy. Ook deze kwamen vandaag binnen (al het goede komt gelijk)
allemaal uit onze favoriete shop
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
De welbekende L3p desk
vloeistof ( op advies van Mr.desk himself)
Feser One Cooling Fluid - UV ACID GREEN
Black extenders had ik ook nog nodig om alles op te hogen en recht te krijgen
Bitspower G1/4 Matt Black IG1/4 Extender BP-MBWTP-C40
Een mooie rotery
Bitspower G1/4 Matt Black Dual Rotary 90 Degree IG1/4 Adapter BP-MB90R2
En nog wat losse rotery
fittingen
Bitspower Matt Black fittings
Ook had ik nog wat zilver spul nodig voor de aansluitingen vanaf de zilveren tops
Bitspower Silver Shiny Fittings
Voordat ik de mooie toevoeging op m'n
Bitspower verzameling laat zien, nog ff de Aquaero met verlenging van de 2 gedeeltes. Ik zou het met een flatcable doen, maar dit was niet handig. Dus zelf wat draadjes gemaakt
Prik erop en draaien maar
Al eerder gezegd, doosje van
Highflow binnen, werk aan de winkel. De hele loops zijn nu zo goed als klaar. Hier een overzichtje wat vanmidag gedaan is:
vanaf
pomp naar
reservoir cpu en mobo
Past precies door de curve van m'n mobo voeding
Zwarte rotery's ook opnieuw aangesloten op de
EK bridge van de gpu's
En de
pompen verbonden
Andere kant van de kast. De 2e
radiator had ik tegenover gesteld geplaatst vanwege de opstelling van de 2e
pomp. Het nadeel (niet echt schokkend) is dat ik 1 tube onder de rad bay door moet laten lopen
Niet echt schokkend
Nu alleen nog een kwestie van de slangen op elkaar en op de rads aansluiten.
Maar hier is nog redelijk wat ruimte voor.
Nog wat kabels aansluiten, verlichting iets beter uitdenken en wat kleine werkzaamheden, en de acid
vloeistof kan erin.....
Grtzzz.