• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CleanLi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Itx zou ik zonde vinden.
Een beetje moederbord in je kast is best leuk :)
Je weet niet wat je wil he, kleine kasten wil je vergroten en grote kasten wil je verkleinen :p
Persoonlijk zou ik voor sandy gaan, lekker bij de tijd.
Liever een langzame sandy dan een snelle i5 6xx
Voor 10-13 euro meer heb je trouwens een i5 661 (sneller en snellere gpu) of een i5 655K (unlocked)
 
Ikzelf had de case lekker met rust gelaten, kleed hem netjes aan, mooie verlichting erin. inversteer in wat hardware ipv de kosten met dat gezaag.
Met dat zagen en inkorten word ook niet alles meer zoals het was. gewoon mijn 2 centen....
 
Hmm... zit een kern van waarheid in, maar ik ben wel ernstig geschrokken van het formaat van de behuizing (ook mijn fout, heb er pas naar gekeken nadat de deal rond was). Vandaar ook dat ik hem kleiner wil.


Itx zou ik zonde vinden.
Een beetje moederbord in je kast is best leuk :)
Je weet niet wat je wil he, kleine kasten wil je vergroten en grote kasten wil je verkleinen :p
Persoonlijk zou ik voor sandy gaan, lekker bij de tijd.
Liever een langzame sandy dan een snelle i5 6xx
Voor 10-13 euro meer heb je trouwens een i5 661 (sneller en snellere gpu) of een i5 655K (unlocked)
Niet iedereen hoeft een bakbeest op het bureau (of een bakbeest als bureau). Dat met die kleine kast vergroten had te maken met watercooling wat niet in de kleine kast paste. Maar de laatste tijd ben ik aan het omswitchen naar kleine computers (het is zelfs in mijn gedachten gekomen om een Dell aan te schaffen, maar ondertussen... ik kan het niet laten om de pc aan te passen).

Vandaar dus mijn 2 mogelijkheden... ITX 1156 met i5 cpu of mATX 1155 met SB. Meer uitgeven voor een cpu dat ietsjes sneller is.. 130 Mhz sneller om precies te zijn... beetje overdreven. Zelfde geldt voor een unlockte MP... ook niet nodig. Denk dat zelfs de Core i3 560 al voldoende is voor ons ;).

Zelfde geld ook voor de vraag waarom geen 750 / 760... zit geen IGP in, valt dus al gelijk af.
 
Ik ben benieuwd. Ik weet niet hoe lian li haar zijpanelen vast zet, maar is het niet veel simpeler om een nieuw plaatje te zagen? Ik bedoel, figuurzaag en aluminium en er kan weinig verkeerd gaan?
 
Is voor iemand als ik niet simpel (en nee, ik ga niet weer die discussie aan).

Ikzelf had de case lekker met rust gelaten, kleed hem netjes aan, mooie verlichting erin. inversteer in wat hardware ipv de kosten met dat gezaag.
Met dat zagen en inkorten word ook niet alles meer zoals het was. gewoon mijn 2 centen....
Ik blijf bij mijn plannen, iedereen zijn ding natuurlijk. Je hoeft het niet met me eens te zijn, je hoeft het niet mooi te vinden. Maar ik doe wat ik wil :p.

Enige wat me kan laten wijken van het inkorten van de Lili is het bedrag onder de streep van de offerte van Brink of Modding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm... zit een kern van waarheid in, maar ik ben wel ernstig geschrokken van het formaat van de behuizing (ook mijn fout, heb er pas naar gekeken nadat de deal rond was). Vandaar ook dat ik hem kleiner wil.



Niet iedereen hoeft een bakbeest op het bureau (of een bakbeest als bureau). Dat met die kleine kast vergroten had te maken met watercooling wat niet in de kleine kast paste. Maar de laatste tijd ben ik aan het omswitchen naar kleine computers (het is zelfs in mijn gedachten gekomen om een Dell aan te schaffen, maar ondertussen... ik kan het niet laten om de pc aan te passen).

Vandaar dus mijn 2 mogelijkheden... ITX 1156 met i5 cpu of mATX 1155 met SB. Meer uitgeven voor een cpu dat ietsjes sneller is.. 130 Mhz sneller om precies te zijn... beetje overdreven. Zelfde geldt voor een unlockte MP... ook niet nodig. Denk dat zelfs de Core i3 560 al voldoende is voor ons ;).

Zelfde geld ook voor de vraag waarom geen 750 / 760... zit geen IGP in, valt dus al gelijk af.

Wat heeft dat nou weer met mijn bureau te maken.
En was maar een tip hoor van de cpu

13 euro meer voor een i5 661 die sneller is en een snellere onboard gpu heeft en daardoor waarde vaster is.
 
Kijk, sommige Highflowers zijn hardware geil. Ik niet, looks zijn voor mij belangrijker dan de gebruikte hardware. Kan net zo goed mijn huidige hardware overzetten in de Lian Li... ook geen punt voor mij.

Heb zojuist de offerte aanvraag de deur uit gedaan, ben benieuwd.
 
Ik wil ook graag mooie hardware maar kijk liever naar foto's van een mooi gemodde kast dan naar snelle hardware:p dus zou zeggen wwwicked ga ervoor and make us happy!:D
 
zwarte-printplaat-52.jpg

Morgen komen de onderdelen binnen en dan komt het filmpje :p
 
owhja idd :p mocht je ook een keer die printplaat uit frosted led halen, dan kun je hem altijd nog in je cleanLi zetten :D
 
1 knop voor 3 functies :
- leds uit
- leds aan
- leds faden

Het IC is een 12F675 uC.

maar deze hoort bij de Frosted Led van wwwicked, dus verder discussiëren kan daar :)
 
Ik zou dit soort zaken liever tussen ons houden. De rest ziet het vanzelf wel in een update.

*EDIT*
Het gaat er naar uitzien dat de Lili niet ingekort gaat worden :(. Ga nog kijken voor andere mogelijkheden, maar op dit moment ziet het er somber uit :(.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:(

maar dat laat de pret niet bezuren (zo was het spreekwoord/uitdrukking/zinnetje toch?)

Dont worry, everythingss gonna be alright!
 
Zoals gewoonlijk denk ik te simpel over dingen. Even een kast inkorten klinkt makkelijk in mijn oren, maar dankzij Brink of Modding weet ik nu wat er bij komt kijken. Heb vandaag wat mailtjes gelezen hierover en er komt veel meer bij kijken dan ik dacht.

De grote lijnen in dit verhaal:

Bij de voor- en achterkant zal het frame doorgezaagd moeten worden, en weer herenigd moeten worden. Dat doe ik liever ergens halverwege zodat de montagepunten aan de uiteinden blijven zitten, evenals de plek voor de voeding. De beste manier om de delen weer aan elkaar te krijgen lijkt me door ze te lijmen met een extra plaatje. Daar heb ik speciale metaallijm voor nodig. Het front zal aan de onderkant ingekort moeten worden, anders wordt het sowieso niet mooi lijkt me. De montagepunten moeten daarna ook opnieuw gemaakt worden.

Voor het linker paneel zal ik een nieuw zijpaneel nodig hebben. Als de omzette strip aan de onderkant te verwijderen is met de dremel, dan kan ik die naar boven verplaatsen en wederom vastlijmen.

Waar ik nu pas aan denk is dat kleine dingen als de voedinghouder en de mobotray waarschijnlijk ook aangepast moeten worden. De bays aanpassen zal niet zo moeilijk zijn.

Er zou in totaal zo'n 11 uur aan manuren bij komen kijken, samen met een nieuw zijpaneel, de lijm en eventuele andere materialen zou dat niet binnen mijn budget vallen.


Op dit moment heb ik 3 keuzes:

- Gaan sparen voor goed gereedschap en zelf een poging wagen, kan altijd de naam nog aanpassen naar Bagger-LI of Wiebe-LI(g),
- De case ongemoeid laten qua afmeting en de binnenkant aanpakken,
- De case doorverkopen en kijken voor wat anders.

Moet er nog eens goed over nadenken.

Wel wil ik Peter (Brink of Modding) bedanken voor de inzage in de werkzaamheden, het doet mij duidelijk laten zien wat voor karwei het is.
 
me says : - De case ongemoeid laten qua afmeting en de binnenkant aanpakken

en qua binnenkant heb ik nog wel wat praktische ideetjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan