• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

CleanLi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koeler is los, ben nu bezig met schoonmaken.

Zal nog wel wat spulletjes moeten gaan bestellen bij Freddy.

Alleen die verrekte schroefjes van de kap willen niet los :(.

Edit: De schroefjes staan nu in de WD40.. vanmiddag eens kijken of ze los willen.

Had een Lian Li HDD cage besteld en ontvangen, dacht dat het daarmee makkelijker zou zijn om de Aerocool Black erin te kunnen monteren. Maar helaas bleek de fan vanaf de voorzijde gemonteerd te moeten worden bij deze module en het is nogal lastig om zonder modden de Aerocool op deze manier te kunnen monteren.

Had al een HDD montage bracket besteld om daar de rubbers van te kunnen misbruiken als spacers, maar na een tijdje prakidenken, puzzelen en uittesten heb ik een andere mogelijkheid gevonden in het aanpassen van de module.

01.jpg

Op de foto is de voorzijde zilver (is namelijk een foto van de doos).

02.jpg

Het plaatje met de rode X heb ik namelijk verwijderd, zodat de fan een stuk naar voren kon en de schroeven vanaf de achterzijde geplaatst konden worden. Dat betekende dus eerst de popnagels (zie rode cirkels) uitboren. De blauwe pijlen geven aan waar ik de fan tussen wil gaan plaatsen.

03.jpg

Dit is dus het plaatje dat er tussenuit gekomen is. Normaal houdt deze een fanfilter vast, maar de pc schoonmaken doe ik toch regelmatig en dus helemaal er tussenuit. Bewaar hem wel, heb enigszins het idee dat ik het in de toekomst wellicht kan hergebruiken.

04.jpg

Nu past de fan er wel tussen en hoef ik de fan zelf niet aan te passen. En er zit nog genoeg ruimte tussen het frontje en de fan zelf.

05.jpg

Zal later nog eens een foto maken wanneer ik de fan aangesloten heb (kan nu niet, aangezien ik weer van de pc geschupt wordt).

De 8800GTS is overigens helemaal uit elkaar gehaald zodat die eerst goed schoongemaakt kon worden.

De hoeveelheid stof viel me overigens wel erg mee:

8800GTS_04.jpg

Maar toch alsnog alles gedemonteerd, te rusten gelegd in een bak warm water met wat schoonmaak azijn en daarna met dank aan het zonnetje goed laten drogen.

8800GTS_06.jpg

8800GTS_07.jpg

Is nu dus echt goed schoon :D. Nog even wachten op de nieuwe coolingpads (verwacht ik in de loop van volgende week). En de stickers van de kap zijn nog niet vertrokken, moet ik nog iets op verzinnen (geprobeerd met stickerverwijderaar, WD40, schoonmaakazijn en nu ligt het in een bak met afwasmiddel).

Dat begreep ik, maar wil juist weten welke sticker ;).

Als het de donkere is zoals onderstaande, dan zou het het beste passen:

HD4870X2_2_product_image2.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan