• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CANCELLED] Ledstrips by WWWicked

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom stop je?
Of ik volledig stop is nog maar de grote vraag (ben daar flink over aan het nadenken). Ik ben nog steeds flink pissig over een bepaalde actie van mijn leverancier en wil daar dus weg.

Ik heb meerdere offertes uitstaan voor custom basis strips, echter zijn die allemaal duurder dan de prints van mijn huidige leverancier (heeft natuurlijk ook te maken met de oplage). Of ik dit dus verder ga uitwerken is dus nog maar de vraag, waar ik flink mee aan het stoeien ben.
 
Heb je er al over nagedacht om je eigen PCB's te laten maken?Het is namelijk zo dat je dan niet alleen kan doen wat je wilt, maar dat je ook als het ware een 'blad' kan laten maken met X-aantal strips en dat ook de kost wel serieus kan drukken. Verder is het misschien geen slecht idee om eens te kijken naar grotere elektronica winkels en grotere hoeveelheden te bestellen, dan kan je zeer goedkoop aan zulke zaken geraken. En ja ik weet dat je niet graag met stock werkt, maar voor 25 ledjes bij je huidige verdeler heb je er bij andere een heel stuk meer.
 
Heb je er al over nagedacht om je eigen PCB's te laten maken?
Ik wil een eigen PCB laten maken, maar ik ga dit niet zelf doen in huis (heb het al eens geprobeerd en was niet echt een succes ;)).

Verder is het misschien geen slecht idee om eens te kijken naar grotere elektronica winkels en grotere hoeveelheden te bestellen, dan kan je zeer goedkoop aan zulke zaken geraken. En ja ik weet dat je niet graag met stock werkt, maar voor 25 ledjes bij je huidige verdeler heb je er bij andere een heel stuk meer.
Voorraad houden doe ik simpelweg niet, hier heb ik niet de financiële middelen voor. Dat is puur en enkel de reden dat ik geen voorraad hou. Als de financiële middelen er wel zouden zijn, dan hadden hier voldoende leds en basiscomponenten op voorraad gelegen ;).
 
ja die PCB's maak je inderdaad best niet zelf, een goeie elektronica shop is daar best voor. Maar als je daar toch bent en je de part nr. van je gewenste leds hebt zou ik hen toch eens vragen hoeveel een 'batch' kost, je zou best eens kunnen verschieten ;)
 
Ik heb me eens verdiept in grote partijen en weet dat dit enorm kan schelen. Maar vergeet niet dat ik dit doe voor de fun, niet om rijk van te worden ;). Met een verkoop van gemiddeld 10 ledstrips per maand is het voor mij niet rendabel genoeg om leds op voorraad te nemen ;).
 
10 strippen per maand straks.
en over een tijdje heeft ie chinezen in z'n kelder werken.

even zonder gein hoop dat je er uit gaat komen met een leverancier.
 
Per 1 maart gaan de ledstrips op de schop. Dan zullen de prijzen in de start topic ook aangepast worden. Tot die datum is het nog mogelijk om de "oude" variant aan te schaffen tegens de prijzen zoals vermeldt in de starttopic.

De nieuwe ledstrips zullen vanaf 1 maart hun entree maken, dit zijn 15 centimeter lange strips die bezet zijn met 18 leds. Deze zijn dus de half zo lang als de oude versies, maar met 2/3e van de leds. De leds zitten dus korter op elkaar. Zo is het voor iedereen mogelijk om de ledstrips een plekkie te geven, met behoudt van de kracht van de oude versie.

De nieuwe prijzen:

Categorie 1: 22,50 euro per stuk
Categorie 2: 25,00 euro per stuk
Categorie 3: 26,00 euro per stuk

Rode, oranje en roze ledstrips vallen in categorie 1.
Fel witte, warm witte, blauwe en groene ledstrips vallen in categorie 2.
UV en combinaties van kleuren vallen in categorie 3.

Meerprijzen:

Carbon: 1,00 euro per stuk.
Sleeve: 1,50 euro per stuk.

Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten.

Voorbeelden zullen volgen zodra de nieuwe printplaten hier binnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Met de nieuwe strips kan ik ook bijvoorbeeld rood en uv om en om monteren. Voorheen kon die enkel als rood - rood - rood - uv - uv - uv. Met de nieuwe strips kan ik ook rood - uv - rood - uv ... maken :047:.
 
Laatst bewerkt:
De datum van overgang naar de nieuwe strip varianten is verschoven naar 1 maart. Dit in verband met problemen met een etsbak.
 
Hoi wwwicked, zijn de "oude strips" niet meer te maken ? Ik zou nog wel zo'n oude strip willen met UV en Blauwe leds, met carbon en gesleeved. Mocht dit nog mogenlijk zijn hoor ik het graag, anders wacht ik op de nieuwe generatie strips.

mvg Marc.
 
Omdat veel van de bestelde strips halve strips zijn. Meer dan de helft zijn dus 15 cm.

Daarbij is 15 cm vaak beter universeel te plaatsen, ook in kleine behuizingen. Wel wilde ik daarbij een gelijkwaardige hoeveelheid licht, vandaar dus een grotere ledbezetting per centimeter. De "oude" had omgerekend 0,79 leds per centimeter, de nieuwe heeft er 1,2 ;).

Verder heeft het natuurlijk ook te maken met de prijs. Een custom printplaat is duurder dan de standaard oude versie die ik bij Leds-Buy kocht. Ook wel logisch, Leds-Buy besteld ze per >1000 stuks. Maximale wat MijnPrintplaat kan maken is 20cm lengte, maar daarbij kwam ik hoger uit in de prijs en wil mezelf niet uit de markt prijzen natuurlijk.
 
duidelijk! zal aan de ene kant ook wel mooier staan zo met de ledjes dichter bij elkaar;) meer een doorlopend geheel.
kan niet wachten om de ledstrips in actie te zien;) hoe doen UV-Blauw achter smoked grey plexi??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t [CANCELLED] Ledstrips by WWWicked Verkocht 74
E [CANCELLED] Gainward GTX670 Phantom Verkocht 12
l3p [CANCELLED] Bitspower fittingen! Verkocht 0
stigma [CANCELLED] Nvidia GTX680 SLI (cherry picked) (water gekoeld) asic89,8 Verkocht 9
Pharlap [CANCELLED] Aqua Computer AquaTube rev. 1.1 (Reservoir, Zilver) Verkocht 6
ProAce [CANCELLED] Ledstrip by ProAce Verkocht 8
Stephan---pro [CANCELLED] Diversen Verkocht 19
Sw333t [CANCELLED] Opruiming Verkocht 9
stefan787 [CANCELLED] gtx760 sli Verkocht 13
Sw333t [CANCELLED] Corsair AF140 Quiet Edition Gevonden 1
Zwelgje [cancelled] gtx 690 Gevonden 10
Sw333t [CANCELLED] Asus P8-H77-I ITX moederbord (S1155) Verkocht 2
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
P [CANCELLED] EK-RES X3 110 Tube Reservoir Verkocht 3
l3p [CANCELLED] ASUS Rex III + i7 960 + 6GB Corsair Dom GT + EK Plexi blocks Verkocht 6
l3p [CANCELLED] L3p Parvum case incl 7x UV green fans. Verkocht 2
l3p [CANCELLED] CM Storm Scout 2 Full Midnight Black (Nieuw!) Verkocht 2
Cygnitr0n [CANCELLED] Asus DCII GTX660Ti + EK-FC670 DCII + EK-FC670 Backplate Verkocht 3
arwin74 [CANCELLED] Cooler Master Seidon 120 XL Verkocht 5
arwin74 [CANCELLED] Silverstone TJ11 Verkocht 9
arwin74 [CANCELLED] radiator + stands Verkocht 5
D [CANCELLED] soundblaster z Verkocht 4
Sw333t [CANCELLED] OCZ Vertex 2 (zonder behuizing :sarc:) Verkocht 3
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
gerjanlubbers [CANCELLED] Teruil case , voor andere case :) Verkocht 1
Sw333t [CANCELLED] 3x servo + servotester Verkocht 5
J [CANCELLED] [tka - cpu/ram] Verkocht 3
Cygnitr0n [CANCELLED] i5 2500K Verkocht 6
z999 [CANCELLED] Overcomplete LC kit incl videokaart (cheap!) Verkocht 5
DieHard [CANCELLED] Logitech S220 2.1 speakerset Verkocht 3
M [CANCELLED] Black ice 360 radiator te koop (ongebruikt) Verkocht 9
Sw333t [CANCELLED] Acer V193HQ 18,5" Widescreen Verkocht 3
Luculenus [CANCELLED] Cooler Master 120MM Excalibur 2000RPM PWM Verkocht 1
Sw333t [CANCELLED] Goedkope 240mm radiator (mag lek / beschadigd zijn) Gevonden 1
Arniebomba [CANCELLED] Corsair Dominator 2133MHz 16GB Verkocht 17
Stephan---pro [CANCELLED] Alienware aurora case incl 875watt voeding ruilen Gevonden 1
O [CANCELLED] Point of View gtx460 ultra charged + Arctic Accelero Xtreme Plus Verkocht 1
boefmans [CANCELLED] m4n78-am Verkocht 4
DieHard [CANCELLED] Rond de 72 LED's in verschillende kleuren Verkocht 5
D [CANCELLED] 2x A.C. Ryan UV groen 120mm Verkocht 1
D [CANCELLED] hercules 15 inch Verkocht 3
k.3nny [CANCELLED][100INCL]Dangerden Tower21 Verkocht 20
Legendary1985 [CANCELLED] MEGA opruiming verschillende hardware's zie ad.] Verkocht 4
k.3nny [CANCELLED] Pink Phantom compleet/onderdelen Verkocht 5
arwin74 [CANCELLED] Cisco NSS4000 4-bay Gigabit Storage System Chassis Verkocht 14
Lqd [CANCELLED] 16GB Dominator (CMT8GX2M2A2000C9) Verkocht 8
Lqd [CANCELLED] Asus maximus IV Extreme Verkocht 14
sir serial [CANCELLED] Matrix 580 ruilen tegen mijn Revo x2 240 Gevonden 1
Sw333t [CANCELLED] Buitenhok voor een konijn Verkocht 6
D [CANCELLED] Bureau Erg groot eventueel met luxe stoel Bureau 60 euro stoel 45 Verkocht 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan