• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Bulgin / Vandal Power Switch: Aansluiting?

Maatje

New member
Mijn nieuwe case is een Coolermaster 590 Centurion, deze heeft alleen een power switch, maar geen resetknop. Deze wil ik zelf inbouwen. Nu zie ik op de highflow website powerswitches te koop met blauwe LED verlichting. Zou ik die ook als reset switch kunnen gebruiken (ik heb gen idee of dit kan qua aansluiting e.d.).

Switch:
16MM Bulgin Silver / Blue LED MP0045/1E2BL012
zie product pagina: http://www.highflow.nl/index.php?target=products&product_id=596
 
Ja dat kan.

Moet je wel zo'n kabelsetje mee bestellen.

Zo'n setje bestaat uit 4 kabels.
2 voor de LED
2 voor de aansluiting op de moederbord (reset of power knop)


Aansluitschema:
28spr8g.png


GdipVoA.jpg


De plus en min is voor de LED (naar HDD of PWR led van jouw mobo).

De 3 (NO) en 4 (C1) is voor de reset of power kabel.

1 (NC) en 2 (C2) kan je dus ongebruikt laten.


Ter info: NO = "Normally Open".
Dat betekend dat er geen contact wordt gemaakt (circuit is open), totdat je de knop indrukt.
Zodra je de knop indrukt, wordt circuit gesloten en wordt er dus contact gemaakt.
Dit moet je hebben voor jouw power knop of reset knop.
 
Laatst bewerkt:
Freddy, nog twee vragen,

1. De aansluiting van de LED kabel op de bulgin switch is mij duidelijk, maar waar sluit ik de andere zijde van de LED kabel op aan?

2. Ik wil de bulgin switch dus als reset knop gebruiken. Op welke contactpunten op de switch sluit ik de reset kabel aan? Er zijn er 3 contactpunten links en 3 contactpunten rechts.

tnx
 

Bijlagen

  • contactlayout_bulgin.jpg
    contactlayout_bulgin.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 197
Bedankt Freddy. Maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Die foto's van jou komen niet overeen met de switch die ik heb. Ik heb namelijk 8 contactpunten (2x led en 2x3 overige).

Zou je op basis van de aansluitpunten van de switch die ik heb kunnen zeggen waar de resetkabel op aangesloten moet worden? En waar moet de andere kant van de LED kabel op worden aangesloten?

alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Oh dat klopt, jij hebt de 16mm model, die heeft meer contact punten.

Dat is dit plaatje:

2pzcjlx.jpg


De Reset zou je op NC1 en C1 moeten aansluiten naar mijn idee (ik heb er zelf nog niet mee gewerkt).
 
Ik moet helaas nog even op m'n nieuwe mobo wachten voordat ik het kan uitproberen. Met smart, want alle onderdelen liggen hier op de plank te wachten.

Weet iemand waar ik de LED kabel op moet aansluiten? Is dat ergens aan een kabel van de voeding?
 
neej je kan aftakken van je mobo, omdat je led dan werkt als een HDD led of power led... dat is ook de bedoeling van de casemodders die deze switchen kopen. De schema's van freddy zijn correct
 
ok, ik ben wat hardcore case modding een noob.

Wat voor weerstand moet er tussen en waar?

Freddy geeft aan een kabelsetje bijbestellen, dus dat doe ik.

Aangesloten zoals Freddy heeft aangegeven: ik heb de power led aansluiting op het mobo gesplitst (de kabel vanaf de led terminals van de bulgin erbij geplugd). Maar dan start de pc niet goed op (geen beeld) en geen led verlichting. Na de kabel van de bulgin weer te hebben verwijderd van het mobo start ie op als een zonnetje. Er zit dus iets niet goed.

Kan natuurlijk altijd alleen de reset switch aansluiten, maarja die led verlichting staat wel mooi!! Hulp is welkom.
 
welke switch gebruik je? ik weet ook niet precies voor switch die weerstand dient. want hij zat los in een apart zakje. dat moet je ff aan freddy vragen.

het aansluiten , als de switch niet naar behoren werkt heb je hem gewoon op de verkeerde polen aangesloten :) meer niet.

en pas op met je LED eenmaal doorgebrand = doorgebrand en dan sta je daar zonder led verlichting.
 
ben er jammer genoeg nog niet aan begonnen. Ik moet namelijk nog mijn displays inbouwen... hij moet toch gewoon tussen rood & zwart van de led... leek me simpel :)
 
Ik bedoel dus gewoon de ledjes die standaard in een kast zitten en niet de bulgin ledjes (die kan je ook niet zien he ;)).

IMG_0105-large.JPG

ff een foto gemaakt, dit is dus een gewone standaard power led uit een random kast, alles van het snoertje wat niet op de foto staat is ononderbroken en er zit geen weerstand aan.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ThomasJS Bulgin Vandal Black: blue led en Power Inlet voeding HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
N Vandal/Bulgin switchen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Gurt11 Bulgin Switch - Momentary of Latching? HighFlow Webshop 3
meneer peer Lengte schroefdraad Bulgin switches Cases en Modding 3
Sw333t "Bulgin" on/off switch met groene led-ring HighFlow Product Suggesties en Nieuws 16
Mobomonster Powerswitches van Bulgin HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Besje ModMyToys Vandal resistant switch 22mm - momentary RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
O Lamptron 22mm vandal switch HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
TYPHOON Lamptron Vandal Switch Cases en Modding 2
D Lamptron Vandal Switch aansluiten op microcontroller Handleidingen en Installatie Tips 6
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
M Hoe Lamptron Vandal Switch aansluiten? Cases en Modding 9
K oneigenlijk gebruik vandal powerswitch Cases en Modding 5
Flipmode 16mm Vandal Switch Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
meneer peer hoe sluit je een vandal switch aan. Cases en Modding 8
Bl4ckj4ck666 Psu power connectors Cases en Modding 2
Hightower Thermal Grizzly WireView power meter gpu HighFlow Product Suggesties en Nieuws 19
T Corsair PSU naar SATA Power cable gezocht. Cases en Modding 1
D Barrow 16 Way SATA Power, 6Pin - 5v RGB Controller with Remote Cases en Modding 6
S 5 pin led switch power knop aansluiting Cases en Modding 1
Jason EK-Quantum Power Kit D-RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
arwin74 EVGA power link Gevonden 0
Sw333t ModMyToys 3-Pin Power Distribution PCB 3xWay Block [MMT-PCB-3WAY] HighFlow Product Suggesties en Nieuws 29
Freddy Classy 220v Power Plugs / Stekkers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
C [TKA] Bitspower X-Station Power-Extension II - Blue Verkocht 0
Tath AquaComputer Power Adjuster 3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
A Corsair 24-pins sleeved ATX power cable voor RM type voedingen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
H ModMyToys 3-Pin Fan Splitters / Power Distribution PCB's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D [CLOSED]Inter-Tech Combat Power 750W Gesloten 6
ProAce Lenovo T61 power on password Problemen & Oplossingen 2
L [IN-ACTIVE] Phobya G-Changer 280 + 2x 140mm Sharkoon system fan (Power) Verkocht 0
fatal_error.be Bitspower X-Station LED Power Hub-wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
tomasvanderpijl 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Singular1ty [REFUSED] Be Quiet! Dark Power Pro10 550W Verkocht 2
F [VERKOCHT] Cooler Master Real Power M1000 Verkocht 1
canonchiel Fractal Design Power Gallery & Build Logs 32
H BITSPOWER X-Station LED Power Hub (in oranje aub) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
1 19johnny73-Johan-Recom evo power station Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Ludwig Green power Gallery & Build Logs 10
volcom Phobya sata power extension 30cm black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Adam Vandervorst evga 1650 watt power suply !!! Hardware & Software 16
Ant 1 klein vraagje betreffende Molex Power Connector Pins HighFlow Webshop 3
W Stroom / Energie / Power / Watt meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
XenoMorpH 24-Pin ATX Power Connector/Adapter 90 degrees - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Zwelgje Bitspower X-Station Mini Power-Extension II Female Version HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
K Žabe Power PC Gallery & Build Logs 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan