hey,
2 maanden geleden heb ik waterkoeling in mijn pc gebouwd, met behulp van jullie advies.
Alles draaide lekker; geen problemen, lekkages of herrie, kortom perfect
Helaas bleef het daar niet bij.. Vanavond was ik ff lekker aant gamen, en plots valt mijn pc uit. Geprobeerd te rebooten, maar pc viel telkens meteen na het indrukken van de power-button uit. Kast open gemaakt; en ik zie lekker een plasje water op m'n videokaart liggen... Not good...
Even gekeken waar het water vandaan kwam, van het cpu block. Om precies te zijn, er kwam water uit de schroeffitting druppen. Na het leeglaten lopen van de hele loop bleek de slang niet goed vast geklemd te worden door de fitting; zonder enige moeite kon ik de slang UIT de fitting halen. (BTW: de slang was wel gewoon goed in de fitting geplaatst, zover mogelijk)
Gelijk even de andere aansluitingen gecheckt, en nu blijken nog meer fittingen de slang niet goed vast te klemmen... (aka: zonder moeite kan ik ze uit de scroeffitting trekken)
Hebben jullie enig idee hoe dit kan?
Zijn sommige van mijn schroeffittingen gewoon brak?
Is de slang gewoon te flexibel?
Is het de combinatie van slang/fitting en een warme dag?
En, belangrijker: Wat kan ik eraan doen om dit in het vervolg te voorkomen?
Toch maar overstappen op (minder mooie) fittingen met een slangklem?
Ter uwen info:
Ik gebruik nu deze schroeffitttingen:
13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Thermochill Schroeffitting - G1/4
en deze slang:
Feser Tube UV - 1/2" ID - 3/4" OD - CLEAR / BLUE
Thnx for any help
2 maanden geleden heb ik waterkoeling in mijn pc gebouwd, met behulp van jullie advies.
Alles draaide lekker; geen problemen, lekkages of herrie, kortom perfect
Helaas bleef het daar niet bij.. Vanavond was ik ff lekker aant gamen, en plots valt mijn pc uit. Geprobeerd te rebooten, maar pc viel telkens meteen na het indrukken van de power-button uit. Kast open gemaakt; en ik zie lekker een plasje water op m'n videokaart liggen... Not good...
Even gekeken waar het water vandaan kwam, van het cpu block. Om precies te zijn, er kwam water uit de schroeffitting druppen. Na het leeglaten lopen van de hele loop bleek de slang niet goed vast geklemd te worden door de fitting; zonder enige moeite kon ik de slang UIT de fitting halen. (BTW: de slang was wel gewoon goed in de fitting geplaatst, zover mogelijk)
Gelijk even de andere aansluitingen gecheckt, en nu blijken nog meer fittingen de slang niet goed vast te klemmen... (aka: zonder moeite kan ik ze uit de scroeffitting trekken)
Hebben jullie enig idee hoe dit kan?
Zijn sommige van mijn schroeffittingen gewoon brak?
Is de slang gewoon te flexibel?
Is het de combinatie van slang/fitting en een warme dag?
En, belangrijker: Wat kan ik eraan doen om dit in het vervolg te voorkomen?
Toch maar overstappen op (minder mooie) fittingen met een slangklem?
Ter uwen info:
Ik gebruik nu deze schroeffitttingen:
13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Thermochill Schroeffitting - G1/4
en deze slang:
Feser Tube UV - 1/2" ID - 3/4" OD - CLEAR / BLUE
Thnx for any help