• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ben ik al aan upgraden toe?

Maar ik ben zo bang dat ik dan weer vrij snel moet updaten en dat ik dan dus dubbel betaal.

Nou heb ik me er niet echt in verdiept of er binnenkort alweer een opvolger voor de AM3 komt maar dat zal wel meevallen.

Mja opzich heb je een setup die nog wel een tijdje meegaat. Enkel is het wel een feit dat een Phenom II een stuk beter is. enkel moet je eigelijks ook naar DDR3 geheugen wil je dat optimaal gaan benutten en dat kost dus ook weer een hoop geld !.

Als je mijn post nou gewoon had gelezen... =.=

AM3 kan op am2, met ddr2. ( voor de 2e maal. )
Koop dus gewoon een 955BE oid, of een black edition dual core die je dan kan unlocken naar quad.

Maar DDR3 is toch een stuk beter dan DDR2?

En dat pakket met moederbord en processor voor een knappe prijs.
En ik heb helemaal 0 ervaring met het "aanpassen" van me processor dus daar begin ik ook liever niet aan.

Dus het word zo'n pakket met 4GB DDR3 werkgeheugen en dan gewoon me ogen open houden tot ik een leuke videokaart zie.

Lijkt me voor nu wel de beste oplossing en kan ik weer een tijdje door!

Je kan eerst een graka pakken. Als dit nog niet voldoet kan je uiteindelijk je cpu vervangen/overclocken. Ik denk inderdaad dat op dit moment, als je niet alles in 1 x kan vervangen een cpu upgrade niet voor je gaat uitmaken met je huidige gpu. Het beste is cpu en gpu te upgraden, maargoed dat kost weer wat.

Tja alles updaten dus met een HD5850 komt op zo'n 600 euro. Opzich is dat wel te overzien maar dan moet ik er eerst even goed over nadenken.

Dan zou ik zeker die optie overwegen!
Als je het geld hebt tenminste.
Of eerst een 5850 en dan pas de cpu/mem/mobo upgrade.
Maar het beste is alles in 1 offcourse.
Wat je ook kan doen evt is een cpu/mem/mobo/1x HD5770, en later een 5770 erbij nemen zodat je crossfire draaid en dan sneller bent dan een enkele 5850.

Dat is natuurlijk ook een optie. Maar kan ik dan niet mijn huidige HD4750 + HD5770 draaien? Of kan dat niet met crossfire?

Want 2x een 5770 is nog duurder dan een 5850 en niet heel veel sneller als ik me niet vergis?

Goedkoopste 5850 op tweakers http://tweakers.net/pricewatch/2462...ion) prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch 249,-

Goedkoopste 5770 op tweakers http://tweakers.net/pricewatch/2531...ion) prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch
240,-

Hier even een willekeurige benchmark gepakt.

SFIV_01.png

De kaarten gebruikt in de benchmark zijn 1Gb versies.
Goekoopste 5770 1Gb op tweakers http://tweakers.net/pricewatch/2492...ddr5-pcie.html?orderField=price&orderSort=asc 129,45,- Vapor X!

Scheelt genoeg naar mijn mening.

Laatst bewerkt:
Je linkjes kloppen niet helemaal ;-) staat nu 2x naar de HD5850.

Maar de goedkoopste HD5770 is €148,20.

Die dan 2x komt op €296,40. Dat is niet veel meer dan 1x de HD5850 maar is crossfire wel echt beter?

Je linkjes kloppen niet helemaal ;-) staat nu 2x naar de HD5850.

Maar de goedkoopste HD5770 is €148,20.

Die dan 2x komt op €296,40. Dat is niet veel meer dan 1x de HD5850 maar is crossfire wel echt beter?

Linkjes kloppen nu wel, en ook de prijzen nogsteeds :).
Ik zou zeggen, bekijk de [ame="http://www.google.nl/search?hl=nl&q=5570+crossfire&meta="]5570 crossfire - Google zoeken[/ame]benchmarks en concludeer zelf!

Dan moet dit hem nu worden:

ATI Radeon HD5770
M4A79XTD EVO
Phenom II 955BE
4 GB DDR3-1333 Kit

Dan kan ik er altijd later nog een andere HD5770 bij doen! Ik heb nu een 512Mb DDR2 dus een 1GB DDR5 moet toch al een hele verbetering zijn!

Akkoord?

Dan moet dit hem nu worden:

ATI Radeon HD5770
M4A79XTD EVO
Phenom II 955BE
4 GB DDR3-1333 Kit

Dan kan ik er altijd later nog een andere HD5770 bij doen! Ik heb nu een 512Mb DDR2 dus een 1GB DDR5 moet toch al een hele verbetering zijn!

Akkoord?

Ik ga wel akkoord hoor :). Echter is het niet het geheugen waar je naar moet kijken, maar de clock speed van de kaarten en offcourse de chips en de techniek erachter. Het ligt er ook aan op welke resolutie je speelt hoeveel geheugen je op je kaart nodig hebt. Maar daar is vanalles over te vinden op het net. Ik zou inderdaad gewoon de 1Gb's nemen mits je op een reso van minimaal 1680x1050 speelt. Zelfs dat is 1Gb nieteens "nodig" , maar mocht je ooit op een hogere reso gaan spelen, weet je iniedergeval dat je graka's het aankunnen. Het moederboard ondersteunt als ik het goed heb gelezen crossfire/sli in x8 x8 modus, wat dus prima is. 16x 16x is beter offcourse(X58 cipset o.a.) maar geen noodzaak en het "verlies" is verwaarloosbaar.

Hier een mooie uitleg over geheugen op graka's
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=kPQFtDYY2K8&feature=related"]YouTube- BEP TV - Geheugen op videokaarten[/ame]

Laatst bewerkt:
Handige video inderdaad!

Ik speel op 1680x1050 dus eigenlijk zou ik "normale" games met 512MB prima kunnen spelen. Maarja ik speel dus best wel grote grafische spellen dus ga ik toch maar voor 1GB.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
K Hoi allemaal, ik ben Raymond Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Hallo, ik ben Leon Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
W Hallo Ik ben Jan Willem Advies Waterkoeling Setup 4
M Ik ben Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
C Hallo Ik ben Melvin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
S Hallo ik ben Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
S Hallo ik ben stijn Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T hallo ik ben thomas! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
S Wie ben ik. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
J Hoi ik ben Jamie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
M Yeey ik ben jarig :D nu wil ik aandacht xD Felicitaties 13
D ben op zoek naar een waterblock van Bitspower HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
D tijdje ben ik al lid. nu eens tijd om mijn pc voortestellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
J Hoi ik ben Jelte Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D Ik ben... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J Voorstellen, hier ben ik, Jezzer. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Gamma Ik ben Gamma! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
H Hallo ik ben Dylan Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
T ik ben tim Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
J dit ben ik ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
U Daar ben ik dan ook officieel | marcel87 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
V1K1NGFAH Hey ik ben V1K1NGFAH Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
C Hallo, ik ben Joost Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
joostgvk Hoi ik ben Joost! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
H Mijn eerste build, ben ik op de goede weg? Waterkoeling 0
D hoi ik ben david dit is mij pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
T Hoi, Ik ben Tom ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 28
maomanna Het zware "hoe zwaar ben jij" topic Algemene Discussies 35
T Wie ben jij @ MOH Airborne online? Gaming 0
S ben nieuw hier Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
k.3nny Ben jij ook geslaagt? Algemene Discussies 4
D ik ben -=DH=-Red@WAR! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
G Ik ben om! HighFlow Testimonials / Shopreviews 8
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7
Y wie ben ik Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 17
S Ben ik compleet? Advies Waterkoeling Setup 5
H ik ben op zoek naar een nieuwe kast Cases en Modding 34
XenoMorpH Nicknames, hoe ben je eraan gekomen! Gaming 151
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
C 22MMRGB aansluiten als PC aan/uit knop Handleidingen en Installatie Tips 4
jesse20 pc gaan aan en uit Hardware & Software 7
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan