wunki
Junior Member
Beste Highflow leden,
ik heb eindelijk genoeg geld bijelkaar om mijn "droompc" te bouwen. Nu zit ik nog te twijfelen om er wel/niet waterkoeling in te bouwen. Ik hoop van jullie, mensen met meer kennis dan mij, advies te kunnen inwinnen.
Als eerste mijn redenen voor waterkoeling:
Ik ben uiteindelijk tot de volgende hardware gekomen:
Nu wou ik daar de HighFlow CPU + GPU Set set inbouwen met de volgende configuratie:
Het idee is om een zo stille en minimalistisch (qua look) pc te krijgen. Geen neon, uv of groene kabels.
Nu had ik een aantal vragen die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden (ben een man van lijstjes)
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren wat betreft bovenstaande. Als inderdaad blijkt dat waterkoeling de weg is om in te slaan dan zou ik ook graag een buildlog willen maken. Ben erg onder de indruk van de buildlogs op dit forum.
Alvast bedankt!
ik heb eindelijk genoeg geld bijelkaar om mijn "droompc" te bouwen. Nu zit ik nog te twijfelen om er wel/niet waterkoeling in te bouwen. Ik hoop van jullie, mensen met meer kennis dan mij, advies te kunnen inwinnen.
Als eerste mijn redenen voor waterkoeling:
- PC Hobbyist.
- Stille PC.
- Beginnend overclocker.
Ik ben uiteindelijk tot de volgende hardware gekomen:
- Corsair Obsidian 800D
- Corsair HX850W
- Asus P6T Deluxe V2
- Intel Core i7 920
- Club3D HD 5850 1GB
- Corsair Dominator TR3X6G1600C8D
- Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB
Nu wou ik daar de HighFlow CPU + GPU Set set inbouwen met de volgende configuratie:
- Radiator: Black Ice GT Stealth 360
- Fans: Yate Loon Black Fan
- CPU: Swifttech Apogee GTX
- GPU: EK-FC5850 - Acetal
- Reservoir: Geen flauw idee.
- Slang: Feser Caribbean Blue
- Vloeistof: Feser One Ultra Clear Water
Het idee is om een zo stille en minimalistisch (qua look) pc te krijgen. Geen neon, uv of groene kabels.
Nu had ik een aantal vragen die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden (ben een man van lijstjes)
- Is de investering in waterkoeling het waard? Het plezier van het inbouwen, de stilte, de stabiliteit?
- Goede hardware keuze? Van zowel computer als koeling?
- Kan een volledige leek w.b.t. waterkoeling zelf een dergelijk systeem in elkaar zetten? (Heb al wel meerdere pc's zelf in elkaar gezet)
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren wat betreft bovenstaande. Als inderdaad blijkt dat waterkoeling de weg is om in te slaan dan zou ik ook graag een buildlog willen maken. Ben erg onder de indruk van de buildlogs op dit forum.
Alvast bedankt!