• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

800D/900D met i5 2500k en R 290 Crossfire

whodares

New member
Hey iedereen

Dit is wat ik momenteel heb:

Case: Corsair Obsidian 800D
CPU: i5 2500k
GPU: 2x Asus R9 290
Mobo: Maximus IV Extreme (P-versie)
Voeding: XFX Pro 750W

Van waterkoeling gear heb ik al:

Res: Koolance RP-452X2
Pumps: 2x die passen in de res
Rads: 1x Black ICe SR-140
1x TFC Exchanger Double
CPU-block: Swiftech Apogee GTZ met kit om op de maximus te passen

Het doel van de build:

De voornaamste doelen zijn gamen en bitcoin/litecoin/andere altcoin mining zijn. Mijn gpu's gaan dus elke dag minstens 18u aan 100% draaien.
De bedoeling is dat ze kunnen minen terwijl ik slaap. Vandaar dat ik graag low-rpm fans wil hebben. De pc staat in mijn kamer, dus des te minder lawaai, des te beter.


Wat ik denk nog nodig te hebben:

Obsidian 900D
minstens 1 480 rad voor de gpu's
lage rpm fans zonder verlichting voor al mijn rads (240 + 140 + extra rad die ik aankoop)
blocks voor mijn beide gpu's
fittingen + slang
Mooie manier om mijn beide kaarten te connecten
zwaardere voeding
Van fittingen gebruik ik momenteel de bitspower matt black


Zit ik hier juist en wat raden jullie me aan?
Heb ik een zwaardere voeding nodig hiervoor?
Heb ik de 900D nodig of kan ik mijn gpu's enkel koelen met een 360 rad? Dit zou me de kost van een 900D besparen.
Welke onderdelen raden jullie me aan hiervoor?

Moest ik iets zijn vergeten of als je denkt dat ik iets mogelijk al heb, dan mag je het altijd zeggen.

Bedankt voor de hulp.
 
je 800D houden

bovenkant klaar maken voor een 480 rad en dan 8x (push pull) http://www.highflow.nl/fans/ventila...r-air-series-sp120-quiet-edition-1450rpm.html deze fans op dat rad kan je ALLES koelen! gemiddelde full stress temp gok ik op een 65 graden

Daarbij je loop simpel houden de unit die je nu al heb is perfect :)

je 140mm radje kan je ook behouden die TFC exchanger kan eruit :)

let ook op! maak een onderdruk in je case, dus die 140mm rad + 2 fans en je 120mm fan bij je moederbord op INTAKE maken, en dan die push pull config in outtake :)

onderdruk werkt vaak zeer goed bij zulke projecten omdat je dan de warmte echt uit je case pusht! tape ook random gaten af etcc.

EDIT, een A merk voeding zal ook wonderen doen, met de besparing op die 900D die je niet moet aanschaffen kan je dus makkelijk een coolermaster silent 1000 watter kopen :028:
 
Hey k.3nny

Bedankt voor het antwoord. Zelf heb ik ook liggen twijfelen om in mijn case te snijden, maar daar blijf ik liever van weg. Als ik de 900D zou kopen, dan pakt mijn vader mijn 800D over. Daarom dat ik dus vroeg of ik met een 360 er niet zou komen. Dit was ik dus vergeten te vermelden, waarvoor mijn excuses.

Ik heb op het internet liggen rondkijken, maar ik lijk geen opstelling te kunnen vinden waar ze mijn Black Ice 140 gebruiken. In mijn 800D past hij niet in een 140 slot, want hij is altijd net iets te groot. Denk je dat dit een probleem zou zijn de de 900D? Moest je toevallig weten waar in mijn case (800D) ik de 140 kwijt zou kunnen zonder te snijden, dan mag je dit altijd zeggen.

Als ik het goed begrijp van de intake waar je over spreekt, dan is het scenario het volgende:
De fans aan de onderkant duwen de lucht naar boven, de fan langs de achterkant zuigt lucht in de case en dan de push-pull vanboven gooit al die lucht eruit.
Klopt dit?

En ik vreesde er al voor dat ik een 1000W voeding zou moeten kopen hiervoor :p
 
Hey k.3nny

Bedankt voor het antwoord. Zelf heb ik ook liggen twijfelen om in mijn case te snijden, maar daar blijf ik liever van weg. Als ik de 900D zou kopen, dan pakt mijn vader mijn 800D over. Daarom dat ik dus vroeg of ik met een 360 er niet zou komen. Dit was ik dus vergeten te vermelden, waarvoor mijn excuses.

Ik heb op het internet liggen rondkijken, maar ik lijk geen opstelling te kunnen vinden waar ze mijn Black Ice 140 gebruiken. In mijn 800D past hij niet in een 140 slot, want hij is altijd net iets te groot. Denk je dat dit een probleem zou zijn de de 900D? Moest je toevallig weten waar in mijn case (800D) ik de 140 kwijt zou kunnen zonder te snijden, dan mag je dit altijd zeggen.

Als ik het goed begrijp van de intake waar je over spreekt, dan is het scenario het volgende:
De fans aan de onderkant duwen de lucht naar boven, de fan langs de achterkant zuigt lucht in de case en dan de push-pull vanboven gooit al die lucht eruit.
Klopt dit?

En ik vreesde er al voor dat ik een 1000W voeding zou moeten kopen hiervoor :p

Jammer dat je niet in je case durf te zagen, want dat zou echt gewoonweg een van de betere en zeer simpele oplossingen zijn (zeker prijsgericht!)

dan dit eens proberen

900D case
480rad op de bodem met die 8 fans wat ik aangaf (en op andere plekken waar je zou kunnen steken)
je pomp/res combo is en blijft een ideale oplossing

je TFC rad kan je in de TOP van de 900D gebruiken meer aleen een PULL opstelling zal genoeg zijn (dus fans tussen rad en behuizing naar boven/buiten laten blazen)

die 140mm rad verkopen.

voeding 1000 watt is ook vooral toekomst gericht, liever een stapje hoger + een a merk dan op het randje :)
 
Goed, momenteel heb ik het volgende:

2x Bitspower multi link om mijn gpu's aan elkaar te linken http://highflow.nl/aansluitingen/fi...d-12mm-silver-shining-bp-eml-clone-clone.html
1x Bitspower Crystal link Tube (3-slots) http://highflow.nl/aansluitingen/fi...link-tube-for-3-slots-sli-cf-bp-cltac-s3.html
2x waterblock voor de gpu http://highflow.nl/water-blocks/gpu-blocks/ati/ek-fc-r9-290x-nickel-plexi-csq.html
fan splitter om mijn fans samen te bundelen http://highflow.nl/fans/fans-ventilator-toebehoren/swiftech-8-way-pwm-splitter-8w-pwm-spl.html
10x low rpm fans van corsair http://highflow.nl/fans/ventilatoren/120mm-nl/corsair-air-series-af120-quiet-edition-1100rpm.html
Case Obsidian 900D http://highflow.nl/behuizingen/corsair/corsair-obsidian-900d-cc-9011022-ww.html
Fittingen ben ik nog aan het uitrekenen en tubing ga ik dezelfde houden. Ik heb er momenteel nog 4 extra + 2 als ik mijn 140 eruithaal, dus 6 fittingen zijn normaal wel voldoende om enkel een 480 rad en mijn 2 gpu's erbij te steken neem ik aan.

Wat ik nog niet heb en dus over twijfel:
De voeding en welke radiator ik zou pakken.
De radiator: het is ondertussen al weer een hele tijd geleden voor mij en ik ben niet meer zeker welke radiatoren het beste voor mij zouden passen. Ik vermoed een dikke radiator, omdat ik met low rpm fans werk. Een aanrader hier zou zeker welkom zijn.
De voeding: hier ben ik nooit goed in geweest. Ik zou zelf voor een corsair 1000W voeding zijn gegaan, maar die hebben ze hier niet. Daar zit ik dus wat vast. Ik zou ook graag met speciale sleeves werken. Alleen ben ik er niet echt een held in. Ik zoek iets met een motief van rood en zwart.

ALs laatste vraag wil ik weten of ik nog iets ben vergeten. Het is gemakkelijk om iets over het hoofd te zien en het doet ook altijd pijn om daar pas achter te komen nadat het te laat is.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
faljukin 800D naar 900D Gallery & Build Logs 13
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1
SynthaxBE corsair 800d vervangen door een enthoo primo? Cases en Modding 26
Besje Corsair 800D Orgvord Gallery & Build Logs 6
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
Stephan---pro [VERKOCHT] Corsair 800d + 480 shroud Verkocht 1
R [IN-ACTIVE] Corsair 800D Verkocht 3
R [CLOSED] Corsair 800D Gesloten 6
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
D [VERKOCHT] - Corsair 800D Verkocht 3
J Eerste Waterkoeling Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 27
NAVYVIPER Project 800D Gallery & Build Logs 14
S Welke Watercooling in de 800D kast stoppen? Advies Waterkoeling Setup 7
B Stralen van 800D Cases en Modding 5
R [GEZOCHT] Tas/Sleeve om Corsair 800D te kunnen vervoeren Gevonden 6
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
J Amneze 800D build ! Gallery & Build Logs 13
J Jordyy - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
R Corsair 800D build :) Gallery & Build Logs 27
S Even voorstellen myself & Corsair Obsidian 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
S Corsair Obsidian 800D Full Liquid cooled Gallery & Build Logs 3
vincent [IN-ACTIVE] 800d Gevonden 2
T [REFUSED] 800d Verkocht 2
L Corsair 800D waterkoelingsbuild Waterkoeling 15
R graag advies: I7 3770K, formula V, HD7970, corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 9
Stephan---pro [CLOSED] Kartonnen doos van de corsair 800D Gevonden 6
T Corsair Obsidian 800D advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 8
B Nieuwe build Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 10
Viepert [VERKOCHT] Corsair Obsidion 800D Verkocht 1
T 800D sata bay ? Cases en Modding 4
Stephan---pro corsair 800d moederbord zoals een silverstone tj11 Algemene Discussies 12
Stephan---pro AlienWare 800D (Clean Style) Gallery & Build Logs 74
7 Corsair 650D/800D: side panel size & window Cases en Modding 1
P upgraden van mijn setup ( 480 rad in 800D ? ) Advies Waterkoeling Setup 4
S Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ? Waterkoeling 3
J Corsair 800D Simple Black nd Blue Gallery & Build Logs 42
J [Waterkoeling] i7 2600k, HD7970, Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 13
Luculenus [VERKOCHT] Gemodde Corsair 800D Verkocht 19
Nessuno Wat te doen met een Corsair 800D front. Cases en Modding 10
R Corsair 800D SATA6/USB3 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
W [VERKOCHT] Corsair 700D inc. 800D window Verkocht 14
W wemmetje1 - bart paret - corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
D [CLOSED] compleet systeem (800D) Gesloten 7
vgojef Corsair Obsidian 800D Acid Green Gallery & Build Logs 23
S First watercooled PC 800D Gallery & Build Logs 3
L ModernIdiot - Lucien Schilperoord - Corsair 800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
arwin74 [in-active] 800d Gevonden 1
S Sytse's 800D Gallery & Build Logs 19
S Z9/800D Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
X Corsair Obsidian 800D SATA Controller Cases en Modding 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan