• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

1,5tb schijf Samsung wil niet Formateren

UPDATE :(

iik heb vanacht de pc laten lopen om wat data te kopieren naar de 1,5tb schijf maar uhm toen k wakker werd, stond er uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt :S
uitgestelde.jpg

waardoor zou dat kunnen?

grtz Stravinski
 
schijf gaat weer rma;)
als er geen defect wordt gevonden, krijg ik alsnog een nieuwe HDD
als er wel een defect wordt gevonden krijg ik ook nog eens geld terug van vorige RMA inclusief verzendkosten
 
jup, maar ik moest wel boos overkomen, anders deden ze weer zo van oh... misschien kunnen we er tussen uit komen... heb heel wat moeten vloeken om ze zover te krijgen...
achja soms kan het niet anders :p
 
nou das vreemd....

ik dacht voordat ik de schijf terugstuur naar 4launch tog eens even de computer van me zusje openmaken en hem daarop uitproberen (aangezien me zusje wegmoest)...
ik hdd aangesloten in bios was hij te bekennen etc...
ik kom in windows, wilde schijf formatteren (snelformatteren) en vreemd genoeg deed ie dat zonder problemen :S:| hoe komt het dat ik die schijf op mijn pc niet kan formatteren via windows en bij mijn zusje wel???
ik ben nu aan het kopieren om te kijken of ik nog steeds die melding krijg van "schrijfbewerkingen mislukt" maar kan het aan windows liggen?
of is het een hardware fout??
please help me out!
 
zelfs na een volledige herinstallatie wil de 1,5tb schijf niet (snel)formatteren...
ik heb hem met de raptor (OS) als enige schijf inhangen, ook op andere aansluitingen geprobeerd (sata dan) en hij wil gewoon niet formatteren, bij mijn zusje wel vreemd genoeg...
 
bij me pa, lag het aan zijn mobo dat die schijf niet werkte, dus hij had nieuw mobo gekocht :) (hij wist niet precies meer hoe die het opgelost had, maar na een nieuw mobo kreeg hij hem iig aan de praat)

miss een orthodox idee, maar het proberen waard

1. koppel al je schijven los, behalve de grote 1.5 terrabyte schijf.

2. instaleer windows op de 1.5 terrabyte schijf, en formateer gewoon tijdens de instalatie, en dan gewoon windows erop zetten.

3. na de windows instalatie gewoon al je normale schijven weer aansluiten

4. boot gewoon van je oorspronkelijke windows instalatie (dus niet die je net op je 1.5 terrabyte hebt geinstallt,

5. delete alles van je 1.5 terrabyte schijf,


kijk of dat werkt :D
 
bij me pa, lag het aan zijn mobo dat die schijf niet werkte, dus hij had nieuw mobo gekocht :) (hij wist niet precies meer hoe die het opgelost had, maar na een nieuw mobo kreeg hij hem iig aan de praat)

miss een orthodox idee, maar het proberen waard

1. koppel al je schijven los, behalve de grote 1.5 terrabyte schijf.

2. instaleer windows op de 1.5 terrabyte schijf, en formateer gewoon tijdens de instalatie, en dan gewoon windows erop zetten.

3. na de windows instalatie gewoon al je normale schijven weer aansluiten

4. boot gewoon van je oorspronkelijke windows instalatie (dus niet die je net op je 1.5 terrabyte hebt geinstallt,

5. delete alles van je 1.5 terrabyte schijf,


kijk of dat werkt :D

thnx ma da is het niet, ik heb een duur asus mobo (striker II NSE)..
2 andere samsung 1tb schijven werken wel erop en een WD Raptor ook.. dus ik denk niet dat het aan het mobo ligt. zeker niet als de hdd ook op aansluiting van de andere hdd's is aangesloten geweest en daar niet op werkte...
ik heb hem al eens geformatteerd (zoals eerder vermeld staat) met windows installatie cd, dat is ongeveer hetzelfde idee als dat van jou, maar ook dat werkt dus niet, hij formatteerd wel maar bij kopieren krijg ik een foutmelding.
ik weet het niet meer, schijnbaar bestaan er geen firmwares voor die hdd's van samsung in ieder geval dan.
eens afwachten wat 4launch te zeggen heeft, en ondertussen eens naar samsung mailen.
:098:
 
ergens een limit mischien dat de goede werking van 1,5 TB belet
een bios update proberen mischien ?
ook geen tooltjes of dergelijk te vinden voor enavle van grote schijven ?
kan me herineren dat Maxtor dat altijd wel had en heb ik veel gemak van gehad
 
Niet geheel van toepassing maar mogelijk waard om in te kijken (En Bios upgrade te doen).

Nvidia Admits Problems with nForce 790i SLI Chipset --- TheThirdMedia Hardware

Achja, hoop dat dit al opgelost is in één van de eerdere bios-updates :)

------

Je had al een andere SATA poort geprobeerd neem ik aan?

Als ik me niet vergis brengt hij de schijf terug en koopt een andere 2 tb schijf. Plus deze schijf kreeg hij niet volledig gebruikt doordat hij verschillende partities moest maken. Dus hij kan niet de hele schijf benutten als een partitie wat dus ook eigenlijk nergens op slaat :p [size=-4] kut schijf :p[/size]
 
Als ik me niet vergis brengt hij de schijf terug en koopt een andere 2 tb schijf. Plus deze schijf kreeg hij niet volledig gebruikt doordat hij verschillende partities moest maken. Dus hij kan niet de hele schijf benutten als een partitie wat dus ook eigenlijk nergens op slaat :p [size=-4] kut schijf :p[/size]

indd!

Nou, wat bios update betreft nja geen updates te vinden op asus :(
bezit momenteel nog steeds de nieuwste...
maar nu wil 4launch de HDD ook niet meer omruilen omdat het een gebruikte schijf is.... DUH, om te weten of ie het doet, moet je het meestal gebruiken....:030:

nja in ieder geval, ik ga geen moeite meer doen ervoor... ik verkoop hem tweedehands... aan een maat van mij als ie ut wel op zijn pc doet ;)
 
Als hun in een mail duidelijk maken hem om te willen ruilen zijn ze daar verplicht toe.
Je hebt tenslotte op (digitaal) papier staan dat ze hem accepteren om hem te ruilen.

Als ik het goed gelezen heb.

Mocht dat niet baten kan je ook een mail sturen naar Q-Shops, sinds ze hier aangesloten zijn:
http://www.qshops.org/index.php/lid/210/4launch.nl.html

Via 'Geschillen'.


Anders kan je altijd nog duidelijk maken om hier, hier hier hier hier hier (<- x10) een review te maken over dit 'conflict'.
:evil:
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
JeanPaul Nieuwe boot schijf, OS kopieren / klonen? Hardware & Software 2
T Harde schijf tikt Hardware & Software 11
Sw333t [Gezocht] 2,5" Notebook harde schijf minimaal 750GB (sata) Gevonden 1
E [IN-ACTIVE] kapotte ssd-schijf Gevonden 4
sir serial [VERKOCHT] 2TB WD Schijf Verkocht 2
boefmans Ata/ide 3,5 inch laptop schijf Hardware & Software 3
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
M [VERKOCHT] USB 2.0 harde schijf behuizing Verkocht 2
D Schijf 1 en 0 verwisseld Hardware & Software 1
Sw333t [IN-ACTIVE] Sata harde schijf gezocht (circa 80gb) Gevonden 3
Sw333t [CANCELLED] Externe 200 Gb harde schijf (USB, PATA schijf) Verkocht 6
maomanna Snelle en grote schijf Hardware & Software 6
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
Vannos Harde schijf delen in netwerk, hoe? Hardware & Software 33
V nieuw besturingssysteem en harde schijf Hardware & Software 2
Sw333t Stille harde schijf voor FTP server Hardware & Software 3
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
Johnny Harde schijf resonantie Hardware & Software 17
M Harde schijf recoveren Problemen & Oplossingen 9
Don_Holio Harde schijf met OS dupliceren Hardware & Software 5
R Harde schijf werkt niet. Hardware & Software 9
stravinski harde schijf slecht? Hardware & Software 18
Quadcore snelste harde schijf ?? Hardware & Software 7
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
bundymania SSD Vergleich: OCZ Vector 150 480GB, Samsung EVO 840 1TB und Kingston HyperX 3k 120GB HighFlow Product Reviews 0
Vissa [VERKOCHT] Samsung BX2450 Verkocht 3
Sw333t Samsung 840 EVO 250GB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
K Samsung 840 Evo's Hardware & Software 1
Harjo [VERKOCHT] Samsung galaxy Note II N7100 Verkocht 1
M Samsung s27b970d HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
NAVYVIPER [VERKOCHT] samsung notebook Verkocht 4
Singular1ty [VERKOCHT] Samsung 840 Pro Series 256GB (nieuw en geseald) Verkocht 18
M Crucial M4 512gb of Samsung 840 500gb ? Hardware & Software 1
Aequitis [VERKOCHT] Samsung 830 SSD 128gb Verkocht 1
Aequitis [VERKOCHT] Samsung 27" P2770FH (x2) Verkocht 13
sir serial [VERKOCHT] Samsung Syncmaster T260HD Zwart Verkocht 5
JeanPaul [VERKOCHT] Samsung DDR3 12GB 1333mhz Verkocht 2
Fuwa Fuwa Apple krijgt 1bn$ van Samsung Algemene Discussies 67
tomasvanderpijl [CLOSED] Samsung 830 series 128GB of 64GB Gevonden 5
Stephan---pro [GEVONDEN] Apple iphone of Samsung galaxy s2 Gevonden 30
psyduck170 Samsung Green Series DDR3-1600. CL11. 30nm - 8 GB Kit - 1.35V (MV-3V4G3D/US) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
D SAMSUNG 830 of KINGSTON HYPERX 3K??? Hardware & Software 5
Viepert [VERKOCHT] Samsung Syncmaster 223BW 22" 5ms Verkocht 0
Robin crucial m4 vs samsung 830 ssd Hardware & Software 13
JeanPaul [VERKOCHT] Samsung Syncmaster P2770FH Verkocht 1
Donnie1992 [VERKOCHT] Samsung Galaxy Note Nieuw in Seal!!! Verkocht 7
Sanders [VERKOCHT] 2x Samsung Syncmaster 2253 BW Verkocht 5
Aequitis [IN-ACTIVE] Samsung T260HD Monitor Gevonden 0
Vissa [VERKOCHT] Samsung HD103SJ's + Intel X25-M 80GB G2! Verkocht 10
alain-s [VERKOCHT] Samsung Syncmaster 226BW monitor van 22 inch Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan