• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Windows 7 Ultimate, veranderen van Bitssysteem (32 naar 64 bit en andersom)

Traxtorm

Member
Hallo Highflowers,

Ik zit met een paar problemen..
Ik zie vaak dat Windows 7 Ultimate alle soorten van 7 heeft zoals 32 & 64 Bit.
Klopt dit?
Twee personen hebben een laptop met de verkeerde Bit systeem
Als iemand een Ultimate DVD heeft kan diegene dan met zijn eigen code de juiste versie installeren? Volgens een computerwinkel kon het wel..
Wil namelijk echt zekerheid hebben omdat ik zelf graag de Ultimate versie wil kopen.
De fabrikant MSI en ASUS hebben gewoon geen verstand van hoe of wat welke bit versie erop gezet moet worden... :eusa_eh:
 
Twee personen hebben een laptop met de verkeerde Bit systeem:

Hoe bedoel je dit, neem aan dat ze of hier zelf voor gekozen hebben of dat de fabrikant van de laptops de versie erop gezet heeft?
 
Waarom is het dan het "verkeerde" bit-systeem?

Zou juist eigenlijk zeggen, test het uit met een Windows 7 x64 versie (installeren via MS Virtual PC). Kan je zien of je key gewoon werkt.
 
Waarom is het dan het "verkeerde" bit-systeem?

Zou juist eigenlijk zeggen, test het uit met een Windows 7 x64 versie (installeren via MS Virtual PC). Kan je zien of je key gewoon werkt.

Omdat m'n pa 4GB geheugen heeft en gebruik maakt van een 32Bit besturingssysteem.

Omdat een maat van mij 3GB geheugen heeft en gebruik maakt van een 64Bit besturingssysteem.

Installeren via MS Virtual PC begin ik niet aan..
En om nou gelijk een orginele te kopen zonder te weten of het werkt vindt ik zonde.
Niet dat ik zelf windows nodig heb, kan nog wel een poosje zonder ;)

Volgens mij moet het gewoon werken.

Zou mooi zijn maar moet toch wat meer bewijs hebben :)
 
Zet gewoon de 64bit versie op beide systemen. 64bit kan wel onder de 4GB geheugen aan, 32bit kan maximaal 3GB bebruiken.
Aangezien er OEM software op de laptop draait denk ik niet dat de 32bit key met 64bit windows gaat werken. OEM versie koop je apart, of 32bit of 64bit. Alleen de Retail versie heeft ze allebei.
 
Zet gewoon de 64bit versie op beide systemen. 64bit kan wel onder de 4GB geheugen aan, 32bit kan maximaal 3GB bebruiken.
Aangezien er OEM software op de laptop draait denk ik niet dat de 32bit key met 64bit windows gaat werken. OEM versie koop je apart, of 32bit of 64bit. Alleen de Retail versie heeft ze allebei.

Dus eigenlijk komt het erop neer dat ik de retail versie zou moeten aanschaffen om de twee laptops en pc te voorzien van de goede bit systeem..
 
Volgens mij kan je bij een normale Windows DVD (retail of systembuilder edities) niet met een code het bitsysteem wijzigen naar 32 of 64.
De meeste DVD's zijn dus gebonden aan een enkele bitsysteem.

Tenzij je "enterprise edition" hebt voor grootbedrijven, dan is die optie er volgens mij wel.
 
Volgens mij kan je bij een normale Windows DVD (retail of systembuilder edities) niet met een code het bitsysteem wijzigen naar 32 of 64.
De meeste DVD's zijn dus gebonden aan een enkele bitsysteem.

Tenzij je "enterprise edition" hebt voor grootbedrijven, dan is die optie er volgens mij wel.

Ah op die manier.. wel jammer de ene kant :(
Snap zowiezo niet waarom een fabrikant een 32bit erop zet terwijl er 4GB inzit :eusa_wall:
En de raad van een computerboer is ook niet aanbevolen :p
 
Ze zetten standaard 32bit erop zodat je het minste kans hebt op problemen en dus optimaal gebruiksgemak.

Met 64bit heb je groter kans op drivers/programma compatibiliteits problemen, zeker bij leken.
En dus meer belletjes naar helpdesk -> meer kosten voor fabrikant.
 
Je kan het niet "on the fly" wijzigen, maar een nieuwe installatie met 64-bit zou wel mogelijk moeten zijn met dezelfde key.

Het is dat ik geen Win7 heb, anders had ik het getest.
 
Ik zie zelf geen reden om de 32bits windows 7 te installeren op het systeem met 3GB werkgeheugen.
Het zal wel beter zijn om de 64bits windows 7 te installeren op het systeem met 4GB werkgeheugen.

Het aantal programma's dat niet zal werken met een 64bits windows 7 installatie zal zeer klein zijn. Bijna alle programma's zijn bijgewerkt voor 64bits besturingssystemen.
Het enigste OS waar ik problemen heb gehad met software was de 64bits versie van XP.

En met de key is het maar de vraag hoe Microsoft het gekoppelt heeft. Als het alleen gekoppelt is aan het systeem zelf en niet het bitssysteem van het OS zou het geen probleem moeten zijn.
 
Ik heb eens een geldige OEM key van Vista Home premium 32 bit gebruikt met een 64 bit retail versie.
De installatie verliep normaal en Vista 64bit werd geactiveerd.
Het heeft 1,5 maand goed gegaan tot ik ineens de melding kreeg dat deze key al in gebruik was.
De key was wel al eens gebruik met de 32 bit versie.

Zal bij Windows7 ook zowel zijn.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
maomanna Naamloze symbolic links Windows 8 Hardware & Software 1
Freddy Versie installatie, Windows 7 of Windows 8??? Hardware & Software 19
Hightower windows 8 install via externe hdd. Problemen & Oplossingen 15
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
LRAB Pc boot tot Windows 7 logo en crashed. Problemen & Oplossingen 24
Skydrone Windows afsluiten Hardware & Software 11
Fumfum Fumfum's roze Windows Mac Pro Gallery & Build Logs 15
ForresT Apple Wired keyboard op windows 7 Problemen & Oplossingen 7
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
P Black Windows 1000 Gallery & Build Logs 8
D Drivers ati radeon 9250 werken niet op windows 7 AMD / ATI 2
M Windows installatie.. Problemen & Oplossingen 3
D Windows legaal of niet ? Hardware & Software 1
X Windows Explorer Vervanger Hardware & Software 5
DutchMicro Windows 8 Hardware & Software 21
Cygnitr0n Windows 7 Gadgets Topic Hardware & Software 5
D Windows rand met gamen Problemen & Oplossingen 3
Sw333t [Gezocht] Windows XP Home of Professional inclusief legale licentiecode. Gevonden 1
D met 12gb ram een 32bit windows? Hardware & Software 9
olympus windows reinstal muis werkt niet meer. Problemen & Oplossingen 1
S usb windows locker Hardware & Software 1
TYPHOON Windows 7 Freeze Problemen & Oplossingen 4
R Windows 7, opeens taal veranderd en in veilige modus? Problemen & Oplossingen 5
R Windows Live Messenger: Krijg geen berichten binnen Problemen & Oplossingen 6
D Upgrade van XP naar Windows 7? Hardware & Software 7
D Windows server 2008 of 2011. Hardware & Software 0
J Windows 7 RAID vraag Hardware & Software 10
l3p Hoelang doet jouw Windows 7 erover om te restarten ? Benchmarks & Scores 113
D Windows Server 2008 R2 Printen Hardware & Software 0
F case mod windows goed vast zetten Cases en Modding 13
Rico Na nieuwe Windows installatie, geen geluid!? Help! Problemen & Oplossingen 11
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
D equalizer windows 7 Hardware & Software 13
Sanders Blue Screen bij afsluiten windows Problemen & Oplossingen 1
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Robin Moet ik een ssd nog alignen met windows 7? Hardware & Software 2
D vaak gebruikte items verwijderen windows 7 Hardware & Software 9
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
Kadett 'Euro' teken in Windows 7 Problemen & Oplossingen 14
Freddy Beste PCI WIFI kaart voor Windows 7 (64bit) Hardware & Software 19
Fuwa Fuwa Ingame Printscreen in Windows 7 ??? Algemene Discussies 5
Freddy SSD optimalisatie voor Windows 7 Hardware & Software 5
Issieee PC / Windows crashed tijdens spelen van WoW. Oorzaak: Virus! Problemen & Oplossingen 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan