+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: fancontroller voor mijn waterkoeling

Senior Member wemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to all wemmetje1's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 03-Dec-11
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13

fancontroller voor mijn waterkoeling

oi iedereen

aangezien ik er gewoon niet uitgeraak maar even in de groep gooien

scenario is als volgt.

ik heb twee loops (gpu's en cpu,mobo)
    de fans op mijn drie rads staan per rad op een modmytoys fan distributor
    http://i.imgur.com/YO9A4pr.jpg
    nu wil ik simpelweg een manier om de fans naargelang de temperatuur van het water sneller/trager laten draaien
    het zijn 3 pin noiseblocker pk 2 fans

alle tips zijn meer dan welkom

groetjes bart

Senior Member jrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Credits
    1.806
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    De titel van het topic geeft al aan wat het beste zal zijn. Een fancontroller icm met de fan distributor. Let wel goed op dat de fancontroller voldoende vermogen per kanaal heeft om alle fans per radiator aan te sturen. Je hebt wel een fancontroller nodig waarop je temperatuur sensoren kan aansluiten.
    Wanneer het gepruts ten einde is, begint het plezier.

Senior Member wemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to allwemmetje1 is a name known to all wemmetje1's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 03-Dec-11
    Credits
    246
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    inderdaad ,maar ik wil een beetje een uitkomst vind geen goede fancontroller.
    geen 5.25 ofzo ,hij word uit het zicht gemonteerd .
    liefst een simpel dingetje wat simpelweg het voltage verhoogt samen met temp,dat zou iedaal zijn.
    geen poespas erbij met lichtcontrollers of fancy schermpjes etc

Senior Member ForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud ofForresT has much to be proud of ForresT's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 07-Jun-10
    Credits
    6.265
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    20

Senior Member jrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of lightjrheuwing is a glorious beacon of light
    Ingeschreven
    Sun 05-Jun-11
    Credits
    1.806
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    13
    De controllers miniNG of bigNG van dezelfde fabrikant zou ik niet aanraden. Zelf heb ik de bigNG en heb last van driver en software problemen. Als je officiele site bezoekt kan je zien dat de laatste update uit 2012 komt. Alleen door update kunnen deze problemen worden opgelost en het ziet er niet naar uit dat dit ooit zal gebeuren. Ook het forum op de site is een dooie boel waar de laatste reactie bijna 3 jaar geleden was.

De bigNG heb ik ondertussen uit de PC gehaald en ligt nu stof te happen ergens in een hoekje. Het is wel jammer dat er geen ondersteuning meer is. Het leek een leuke controller met veel opties, maar door gebrekkige ondersteuning is het een waardeloos onderdeel geworden.

Misschien is de NZXT Grid+ V2 wel een goede controller die makkelijk is weg te werken. Andere mogelijkheden zijn Aqua-Computer Poweradjust 3 USB of Aqua-Computer Aquaero 5 LT.
    Wanneer het gepruts ten einde is, begint het plezier.

Senior Member MisterIce has a spectacular aura aboutMisterIce has a spectacular aura about MisterIce's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 02-May-15
    Credits
    1.966
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    6
    Hey,

Ik had hetzelfde probleem als jij. Had geen idee hoe dit allemaal in elkaar zat. Na wat onderzoek heb ik besloten om voor de Aquaero 5 LT te gaan die jrheuwing ook als mogelijkheid heeft gegeven. Al mijn ventilatoren worden bestuurd via dit computertje en ze zijn ook allemaal temperatuur geregeld.

Hier is een screenshot van de applicatie die bij de Aquaero hoort.

screenshot-aq.jpg

Kijk anders ook ff bij mijn PC project (link in onderschrift). Daar zie je hoe ik alles heb aangesloten.
    PC Project: Overhaulin'
    Server Project: FreeNAS

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten