+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Goedkoop uw Nvidia GTX videokaart stiller maken

Junior Member misterD is on a distinguished road
    Ingeschreven
    Wed 05-Oct-11
    Credits
    510
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8

Exclamation Goedkoop uw Nvidia GTX videokaart stiller maken

update:
    Ik heb het plastiek aan de videokaart verwijderd en de fan rechstreeks gemonteerd, nu heb ik deze temps;

idle: 30
    counterstrike source: 50-60
    crysis 2: 70-80
    ik vind dit super, en de kaart is enorm stil, eigenlijk bijna 0dB

Voor:

Na:

Hoi,

Niet zo lang geleden heb ik een GTX 560 gekocht van Asus, qua gaming viel dat heel goed mee, ik kan Crysis 2 op ultra high spelen zonder laag..

Nadeel hiervan is dat de kaart snel naar 90+ stijgt met herrie als gevolg, je hoort meer de ventilator blazen (is zo'n klein 60mm ding) dan muziek van een game

Wat ik heb gedaan is de Be Quiet Silent Wings 120mm fan gekocht en de standaard ventilator erafgedraaid. De nieuwe fan heb ik er op gemonteerd met nog 2 resterende metalen clips van mijn Zalman CNPS10X, en alles zit superstevig

Conclusie:
    Tijdens het gamen schommelt de temperatuur tussen 80 & 90 graden, met de standaard koeler was dit altijd minstens 90
    Hij is gewoon superstil nu, heb die fan aangesloten op een PWM aansluiting en in het bios ingesteld dat hij aan 80% moet draaien, dit hoor je wel lichtjes maar het is een drastische verbetering tegenover de standaard koeler

Nu zit de ventilator er al 2 weken op, en alles werkt nog goed dus inplaats van een dure heatsink te kopen, koop gewoon 1 ventilator en monteer die stevig vast

Laatst gewijzigd door misterD; 22-10-11 om 12:33.

Topic polluter soppy is a glorious beacon of lightsoppy is a glorious beacon of lightsoppy is a glorious beacon of lightsoppy is a glorious beacon of lightsoppy is a glorious beacon of light soppy's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Credits
    516
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Kun je dan niet beter meteen die hele plastic kapt eraf halen? Lijkt me dat die nu best wel wat lucht tegenhoud

Ingeschreven
    Wed 05-Oct-11
    Credits
    510
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Ik heb dat geprobeerd zonder maar dan werken die metalen clips niet goed

Heb het uitgebreid getest, gestressed, draait nu continue 1000RPM zonder problemen... krijgt imho genoeg lucht

Idle temps;
    Moederbord 27 C (81 F)
    CPU #1 / Kern #1 37 C (99 F)
    CPU #1 / Kern #2 37 C (99 F)
    CPU #1 / Kern #3 37 C (99 F)
    CPU #1 / Kern #4 37 C (99 F)
    MCP 59 C (138 F)
    Aux 35 C (95 F)
    GPU diode 33 C (91 F)

cpu is amd 955

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.245
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Goedkoop: Ja.
    Ziet het eruit? Nee.

Dit wil je toch niet?
    Neemt ook direct 5 sloten in beslag.

Ingeschreven
    Wed 05-Oct-11
    Credits
    510
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Ja, maar het werkt, het koelt en het is vooral stil. En het is inderdaad wel kut dat ik geen pci sloten meer vrijheb want ik heb een wifi pci kaart moeten vervangen door een usbstick..

Senior Member Cygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond repute Cygnitr0n's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Jun-11
    Credits
    582
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Idee: +1
    Werking: +1
    Geluid: +1
    Visueel: -1
    Plaatsing: -1

Toch wel een plus 1 dan maar, alleen voor het idee. Maar als het voor jou werkt dan is het nice!

Kapitein Sanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant futureSanders has a brilliant future Sanders's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 03-Dec-09
    Credits
    509
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    31
    Mooi idee, al moet ik ook zeggen dat een aftermarket GPU koeler (zo'n 30 tot 40 euro) een beter resultaat zou geven met betere looks.

Ben het ook met Soppy eens dat je de kap er beter af kan halen en een manier vinden om het geheel dan te bevestigen, dit zou een betere flow over de kaart moeten geven omdat nu een deel doodslaat tegen de kap.

Heb je ook al geprobeerd om de koelpasta te vervangen voor bijvoorbeeld MX-4? Zou je ook wat graden moeten schelen.

Vergeet niet dat ik van jullie hou.

Vissa! Vissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud ofVissa has much to be proud of Vissa's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 13-Oct-08
    Credits
    714
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    23
    Dit hoort echt in het Ghetto topic thuis!

Ghetto modding!

Senior Member boefmans is just really niceboefmans is just really niceboefmans is just really niceboefmans is just really nice boefmans's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 16-Jun-11
    Credits
    826
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    Igg stuk goedkoper dan mijn koelblok, slangen, pomp, rad, fans voor op het rad stressed wel een graadje of 40-50 hoger maar qua herrie zal mijn Setup niet stiller zijn :-)

Remy Das Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond reputeDas Experiment has a reputation beyond repute Das Experiment's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    2.245
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    45
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misterD Bekijk Berichten
    Ja, maar het werkt, het koelt en het is vooral stil. En het is inderdaad wel kut dat ik geen pci sloten meer vrijheb want ik heb een wifi pci kaart moeten vervangen door een usbstick..
    Als het werkt is het prima natuurlijk.
    Alleen het brengt ook zijn nadelen met zich mee.

En in dit geval meer nadelen dan voordelen naar mijn mening.

Maar zoals jij zelf al zegt. Het werkt, koelt en het is stil.

I Love my NUC Sw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond reputeSw333t has a reputation beyond repute Sw333t's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 16-Jun-09
    Credits
    222
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    123
    Ik hoop alleen dat de fan er nooit afklettert bij een lekker potje BF3.
    Haikus are easy.
    But sometimes they don't make sense.
    Refrigerator.

Senior Member gunnie_nl has a spectacular aura aboutgunnie_nl has a spectacular aura about gunnie_nl's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Credits
    1.391
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vissa Bekijk Berichten
    Dit hoort echt in het Ghetto topic thuis!

Ghetto modding!
    dat dacht ik nu ook, maar als je voor effect gaat en niet voor looks +1

Senior Member boefmans is just really niceboefmans is just really niceboefmans is just really niceboefmans is just really nice boefmans's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 16-Jun-11
    Credits
    826
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    12
    ja, ik vraag me ook wel eens af, dat gaan voor de looks voor een kast die je nooit ziet :-)

ik dacht eerst aan een mooie oplossing voor mijn htpc (muurkastje bouwen) maar mss ga ik toch gewoon de hele zooi, inc kabels, upc kastje, router etc. in een hoek pleuren (mobo aan de muur) en dan wat schotjes ervoor :-P

Senior Member gunnie_nl has a spectacular aura aboutgunnie_nl has a spectacular aura about gunnie_nl's Avatar
    Ingeschreven
    Mon 11-Jan-10
    Credits
    1.391
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    mijn idee boefmans,

butt-ugly staat klem tussen bureau en muur, je ziet alleen front en top van de case.

luisterstil met alle fan,s op minimum. en 50gr. 3 uur bf3 op ultra

Senior Member chicken is a name known to allchicken is a name known to allchicken is a name known to allchicken is a name known to allchicken is a name known to allchicken is a name known to all chicken's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 23-Feb-11
    Credits
    373
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cygnitr0n Bekijk Berichten
    Idee: +1
    Werking: +1
    Geluid: +1
    Visueel: -1
    Plaatsing: -1

Toch wel een plus 1 dan maar, alleen voor het idee. Maar als het voor jou werkt dan is het nice!
    Zit jij toevallig regelmatig op dumpert?

ohja, geen teen -1

om het maar even af te maken
    ~ Carboni Apilador ~
    Cooler Master Stacker 831

Moderator dopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to alldopestuff is a name known to all dopestuff's Avatar
    Ingeschreven
    Thu 30-Oct-08
    Credits
    472
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    22
    leuk opgelost hoor
    als het voor jou werkt dan werkt dat voor jou (hoe negatief anderen er ook over doen)

Senior Member Cygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond reputeCygnitr0n has a reputation beyond repute Cygnitr0n's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 01-Jun-11
    Credits
    582
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    37
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chicken Bekijk Berichten
    Zit jij toevallig regelmatig op dumpert?

ohja, geen teen -1

om het maar even af te maken
    Wat gaf het weg? de cijfers? Haha.

Ik wil wel eens reaguren, maar <3 Trollen.

Senior Member chicken is a name known to allchicken is a name known to allchicken is a name known to allchicken is a name known to allchicken is a name known to allchicken is a name known to all chicken's Avatar
    Ingeschreven
    Wed 23-Feb-11
    Credits
    373
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    14
    Het is de enige site waar ik van die lijstjes met +1 en -1 heb gezien
    ~ Carboni Apilador ~
    Cooler Master Stacker 831

Senior Member mukkel has a spectacular aura aboutmukkel has a spectacular aura about mukkel's Avatar
    Ingeschreven
    Tue 20-Jul-10
    Credits
    11
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    11
    Ik snap alleen niet dat ie full load zo warm wordt.

Zelf heb ik ook twee 460 kaartjes in sli gehad, maar temp van de onderste was max 60 graden en de bovenste kaart 70-72.
    Hoe kom je met een enkele dan op 80-90..

FF verse koelpasta of beter airflow ??

Ingeschreven
    Wed 05-Oct-11
    Credits
    510
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    8
    Ik heb het plastiek aan de videokaart verwijderd en de fan rechstreeks gemonteerd, nu heb ik deze temps;

idle: 30
    counterstrike source: 50-60
    crysis 2: 70-80
    ik vind dit super, en de kaart is enorm stil, eigenlijk bijna 0dB

+ Plaats een Reactie
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten